Fiat vyvíjí bezvačkovou technologii Uniair

Vývojáři Fiatu pracují na bezvačkovém ovládání ventilů, vhodném pro zážehové i dieselové motory.

Nová patentovaná bezvačková technologie se jmenuje Uniair a vzdáleně se podobá systému Valvetronic od BMW. Uniair se hodí pro benzínové i naftové motory a umožňuje lepší kontrolu otevírání a zavírání ventilů, přičemž díky hydraulickému systému lze ovládat každý ventil nezávisle. Výhodou technologie Uniair ve srovnání s ventily ovládanými vačkami má být vyšší točivý moment a nižší spotřeba i emise.

V sériových motorech se Uniair objeví asi za tři roky, ale díky vlastnictví práv k této technologii ji Fiat bude prodávat dalším výrobcům, což bude vítaný zdroj příjmů. Na systému Uniair pracuje stejný tým, který vyvinul přímé vstřikování nafty nebo technologii Multijet. 

Jan Cacek

8.9.2005 11:14

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist