Fiat Dobló (2000 – 2009)

Model Dobló patří mezi vozidla schopná zastat pozici pracovního i běžného osobního automobilu. Potěší nabídkou prostoru a komfortem. Mnoho motoristů fiaty ale přehlíží kvůli nevalné pověsti značky.

V roce 2000 uvedla italská automobilka Fiat model Dobló. Vozidlo přišlo na trh jak v užitkovém, tak v osobním provedení, které mohlo přepravit až sedm cestujících. Na začátku výroby byl ale k dispozici pouze jeden zážehový a jeden atmosférický vznětový motor.

To se ale později změnilo, když nabídku rozšířila benzinová šestnáctistovka a turbodiesel 1.9 JTD. V roce 2005 prošel vůz faceliftem a pod jeho kapotu se nastěhovaly další motory.

Kromě jiného i agregát 1.6 CNG o výkonu 68 kW. Tedy pohonná jednotka na zemní plyn. Objevil se i malý turbodiesel 1.3 JTD.

Bariérový test Euro NCAP absolvoval Fiat Dobló v roce 2004. Za ochranu posádky při nárazu dostal tři hvězdičky z pěti možných, což není nejlepší výsledek. Stejný počet hvězd mu technici Euro NCAP připsali také za ochranu dětí cestujících v autosedačkách.

Za volantem

Dobló zaujme nabídkou prostoru pro posádku i zavazadla. Interiér působí velmi vzdušně, potěší nápaditá palubní deska i řada odkládacích prostor. Za zmínku stojí například velká police nad předními sedadly.

Zavazadelník má doslova obří objem 750 litrů. Nakonec aby ne, když jde o automobil vhodný jak pro rodinu, tak do zaměstnání. Potěší také pohodlná sedadla a velmi dobrý výhled z vozu.

Z pohonných jednotek určitě nemůžeme doporučit zážehovou dvanáctistovku a atmosférický diesel. Oba motory má totiž málo sil. Dobló si zaslouží lepší agregát.

Může jím být například benzinová čtrnácti či šestnáctistovka. Dobrou volbu představuje také některý z turbodieselů. Z hlediska spolehlivosti jsou ale lepší zážehové pohonné jednotky.

Atmosférický vznětový motor nezřídka trápí potíže se vstřikovacím čerpadlem, turbodiesely 1.9 JTD se zase potýkají s vadnými vstřikovači. Maloobjemový přeplňovaný vznětový agregát se zase častěji potýká se zvýšenou spotřebou oleje.

Jízdní vlastnosti Fiatu Dobló nejsou zlé. Musíme však vzít v úvahu vyšší stavbu karoserie, ale i zadní nápravu vybavenou listovými pery. Odpružení je komfortní, sportovní výkony po vozidle tohoto typu ale nikdo nesmí chtít.

Časté závady

Objevují se poruchy zapalování nebo elektroniky. Mnoho motoristů má zkušenost se zasekávání bočních posuvných dveří, což je důsledek opotřebení.

Známé jsou také závady vnějšího osvětlení. Nejeden vůz trápí koroze výfuku, který je méně odolný.

Motorizace

Zážehové motory: 1.2/48 kW, 1.4/57 kW, 1.6 16V/76 kW, 1.6 CNG/68 kW.
Vznětové motory: 1.3 JTD/55 a 62 kW, 1.9 D/46 kW, 1.9 JTD/74 kW, 1.9 JTD/77 kW.

KLADY
pohodlné odpružení
velmi prostorný interiér
příznivé ceny ojetin
velký nákladový prostor

ZÁPORY
menší nabídka ojetin
slabé motory 1.2 a 1.9 D
image značky

Milan Jirouš

7.5.2010 11:09| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist