Ferrari 575M Handling GTC

S ještě tvrdším podvozkem, lehkými koly, přepracovanou elektronikou převodovky a hlavně karbonovými brzdami se nová verze nebezpečně přibližuje závodním speciálům.

Ferrari 575M mělo v posledních dvou letech trochu pohnutou historii. Továrna ho vyslala na svět jako nástupce všemi aplaudovaného Maranella 550, ale první verze nejezdily zdaleka tak dobře jako jejich předchůdce. Lví podíl na rychlém uvedení 575M s tzv. Fiorano paketem s vylepšeným podvozkem měly anglické časopisy, které jednak mluví za klíčový trh a za druhé si je radostně předplácejí fanoušci po celém světě. Co řeknou, to ve světě Ferrari platí, a tentokrát se o prvních 575M nevyjadřovali zrovna lichotivě.

Handling GTC je pokračováním, nebo chcete-li, nadstavbou Fiorano paketu, a jde ještě dál v přetavení klasického gétéčka s velkým dvanáctiválcem vpředu a pohonem zadních kol do specializovaného nástroje na okruhy či alespoň rychlé a hladké silnice. Za příplatek kolem 800 tisíc korun dostanou zákazníci pevnější elektronicky ovládané tlumiče, odlehčené devatenáctipalcové ráfky, řazení pod volantem s přeprogramovaným softwarem pro rychlejší změnu rychlosti, průchodnější a řvavější výfuk a hlavně karbonové brzdy ve stylu Challenge Stradale či Enza.

Brzdy jsou od Bremba a přední kotouče mají impozantní průměr 398 mm. Je to k nevíře, ale to je skoro šestnáct palců. K jejich tradičním přednostem má přirozeně patřit mnohem vyšší odolnost k vadnutí, nižší hmotnost a také mnohonásobně delší trvanlivost v porovnání s klasickými ocelovými kotouči.

Zákazníci tak mohou jen doufat, že je časem nepotkají stejné potíže jako v případě některých majitelů Porsche GT2, jejichž karbonovo-keramické brzdy předčasně praskají a musí se měnit. Jen pro zajímavost, za kompletní výměnu brzd PCCB si Porsche v Anglii účtuje 1 250 000 korun.

redakce autoweb.cz

22.7.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist