Ferrari 458 Scuderia přijede do Frankfurtu

Nejostřejší verze 458 Italia se odhalí na autosalonu ve Frankfurtu. My už o ní víme, že bude mít výkon okolo 600 koní a aktivní difuzor na zádi.

V titulku jsme zmínili přídomek Scuderia, variací ale v tuhle po internetu koluje hned několik. Ve finále se klidně může jmenovat Monte Carlo nebo Challenge Stradale, nebo nějak úplně jinak. V názvosloví aut z Maranella panuje čistá anarchie, žádný klíč podle kterého by automobilka pojmenovávala své modely zkrátka neexistuje. V tomhle ohledu se tedy budeme muset nechat překvapit.

Jiné parametry už ale tak neznámé nejsou. Sportovnější model něco málo zhubne, takže pokud normální Italia váží 1380 kg, můžeme očekávat něco pod touto hodnotou. Takových 50 – 100 kg se jeví jako reálná dieta.

Společně s tím přijde vyšší výkon atmosférického osmiválce, z původních 562 koní by si měla Italia polepšit na rovných 600 koní. Receptem na vyšší výkon budou kované ojnice, přepracovaná řídící jednotka, jiné výfukové potrubí a omezovač posunutý na 9300 otáček.

Změní se i dvouspojková automatická převodovka, a to do té míry, že dostane kratší převodové poměry a zkrátí doba nutná pro změnu stupně. Aby veškeré změny dávaly smysl, projde úpravami odpružení a pochopitelně i brzdy a obutí.

Nově se má u ostré Italie objevit aktivní zadní difuzor. Představte si difuzor z kompozitu, kterému budou pomáhat aktivní karbonová křidélka. Ty budou reagovat na úhel natočení volantu, rychlost, přetížení a řadu dalších faktorů. Výsledkem mají být extrémní schopnosti v zatáčkách.

23.5.2013 8:30| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist