Faraday Future FF 91 chce Teslu zadupat do země, má lepší dojezd i vyšší výkon

Mladá automobilka Faraday Future se stejně jako Tesla zaměřuje výhradně na elektromobily. Prvního modelu bychom se měli dočkat už za rok, koncept slibuje stovku pod tři sekundy a zcela autonomní jízdu.

Vzpomínáte si na dechberoucí koncept, který na výstavě spotřební elektroniky CES prezentovala tehdy nepříliš neznámá automobilka Faraday Future? Studie jednosedadlového elektrického sporťáku byla od prvopočátku projektovaná jen jako showcar, který má k čerstvé značce upoutat pozornost.

Tím ale práce společnosti Faraday Future pochopitelně neskončila. Nemalé množství vývojářů či designérů, z nichž celá řada přešla od americké Tesly, usilovně pracovala na prvním produkčním modelu. A jen o rok později už jeho studii automobilka prezentuje opět na výstavě CES.

Jde o crossover, který by se měl postavit proti Modelu X od Tesly. Z hlediska parametrů Faraday Future FF 91 zadupe Teslu do země. Výkon elektromotorů prý činí 1050 koní (783 kW) a točivý moment je dechberoucích 1800 Nm. Asi proto není překvapením, že sprint z 0 na 60 mil/h proběhne za 2,39 sekundy. Nesmíte ale zapomenout, že jde o ohromné auto, ještě o pár centimetrů delší než Model X.

Slušný je také dojezd na jedno nabití, podle evropského měřícího cyklu NEDC by měl FF 91 ujet až 700 kilometrů, podle amerického je to přibližně 608 kilometrů. Za vším hledejte akumulátory o kapacitě 130 kWh. Zcela logicky vás asi napadne, jak dlouho potrvá nabít takový balík akumulátorů, ale i na to se ve Faraday Future myslelo. Počítá se s výkonem nabíječky až 200 kW, přičemž konkurenční Supercharger od Tesly zvládne „jen“ 120 kW.

Ve výbavě auta nechybí celá armáda bezpečnostních a asistenčních systémů. Jmenovitě jde o 10 kamer, 13 radarových senzorů, 12 ultrazvukových senzorů a jeden 3D LIDAR, který se při aktivaci autonomního řízení vysune z přední kapoty.

V jednom ohledu ale Tesla nad Faraday Future vyhrává – svoje auta už totiž vyrábí a také prodává. Produkce modelu by měla začít nejdříve v roce 2018, a to se bavíme o ideálním scénáři. Zájemci už mohou složit vratnou zálohu ve výši 5000 dolarů, cenu auta však automobilka zatím neodhalila.

4.1.2017 1:53| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist