dopravni-pokuty-jako-rozpoctovy-zdroj-prijmu.jpg

Dopravní pokuty jako rozpočtový zdroj příjmu?

pokuty

Seznamte se prosím s jedním záměrem dopravního experta Mgr. Stanislava Humla, někdejšího příslušníka SNB a nyní poslance za Věci veřejné.

Diskuze

17 komentářů

    Kubajsu

    Zase úplná blbost odměňování dopravních policistů podle vybraných pokut není. Za předpokladu, že by \“odměna\“ za vybranou pokutu např. z měření rychlosti v poli byla téměř zanedbatelná, zatímco \“odměna\“ za udělenou pokutu za např. nebezpečné předjíždění, jízdu na červenou a další obtížněji zjistitelné přestupky by byla adekvátně vyšší…

    stunty

    V tom případě policista vyrazí do provozu a začne popsané situace přímo vytvářet.

    Subaru4ever

    Zas tak špatná myšlenka to není. Avšak systém, kdy by platy policistů vůbec neovlivňovalo množství napařených pokut, by byl nejlepší. Když by neměli motivaci dávat pokuty, začali by buď konat smysluplnější činnosti, nebo se víc flákat. Tak či tak by to bylo pro řidiče dobře.

    Je to stejné jako s prodavači. Ti, kteří jsou placeni podle denní tržby, člověku vnutí i sebevětší sra….ku, jen aby byla drahá a oni si víc vydělali. Paušálně placeným prodavačům nic nebrání v tom, poradit a prodat podle svého nelepšího svědomí. A u policistů to funguje podobně 🙁 (samozřejmě však existují i slušní prodavači a policisté)

    Rudolf

    to je ale vůl, toho nám byl čert dlužen

    Rudolf

    v kšeftu je to snad dobře ne? Až si otevřeš krám, jak jinak chceš prodejce motivovat? LOL

    Rudolf

    v obchodě se můžeš rozhodnout sám, záleží jak ti to myslí, kdežto policajtovi asi těžko řekneš – ne děkuji, nemám zájem o tu tvojí pokutu

    Kubajsu

    Tak to ale asi zase nechcem, aby se policajti placení z našich daní flákali (dost silně pochybuji, že by někdo dělal cokoliv jen trochu pracnějšího než nezbytně musí). No a když by si nevydělali skováváním za bukem s radarem či rozdáváním botiček, ale začali kontrolovat něco co je nebezpečné, ale pracné na kontrolu, tak bychom si asi všichni oddechli…

    Kubajsu

    A jestli ti jsou teda milejší prodavači neochotní, nasraní a pomalí, protože jim je úplně jedno jestli prodají hodně nebo málo (naopak čím míň, tím míň se nadřou), tak v tom případě se asi není moc o čem bavit…

    dr.fousek@post.cz

    Problém dopravní bezpečnosti a obecných rizik je téma stále aktuální. Podle výsledků snažení to ovšem vypadá tak, že buď to \“odborníci\“ řešit nechtějí, neumí nebo je zvolená metoda trvalých sankcí nesmyslná nebo prostě problém řešit nelze. Je ovšem možná i cesta opačný m směrem,totiž společenský benefit, tedy řízení vozidla musí být opravdu \“výsadou\“. Kdo má problémy s osobnostní způsobilostí, neměl by jezdit. Pokuty, jako nesmyslný prostředek pro dosažení bezpečnosti bych rozhodně zrušil a nahradil jiným způsobem. Pokud úžasný bodový systém je pouze sankční a nikoli výchovný, tak je zbytečný. Když někdo potřebuje mít na silnici policistu \“za zadkem\“, nic proti tomu, ale ať si ho zaplatí sám, on ho přece potřebuje. Dopravní policista by měl být naším partnerem, nikoli nepřitelem a drábem. Co tedy s problémem, když jeho jádro je v bezbřehé blbosti, proti které je boj sice marný, ale rozhodně ne zbytečný? Dál bojovat a nedat se vnutit do pozic nesvéprávných osobností, o kterých mohou rozhodovat jenom pomazané hlavy? Nebo vymazané, vážně nevím, ale určitě to vidím jinak.

    Goli

    koupil sem si auto,proto abych se svezl a seru na nejaky dodrzovani predpisu a to pekne zvysoka…nenarodil sem se abych se modlil ktomuto zasranymu zkorumpovanymu systemu a jeho predstavitelum,ale Jedinemu Bohu,takze mi vy vylizany kapitalisti vylizte prdel,a pokud budu dejchat,tak budu delat fsechno proto,abych vam ujel…s uctou svobodny ridic

    trhač

    Hmm… Hodně silná slova. Ale chápu tvoje nasrání. 🙂 Akorát nebejt toho kapitalismu, tak asi nemáš ani to auto.

    Honza

    Za takový blbý kecy doufám, že tě při tom ujíždění dožene kulka…

    _

    \“V prvním případě vytvářejí umělá rychlostní omezení (např. vysunutím značky IS 12 a „Obec“ nebo IS 12 b „Konec obce“ někam do polí daleko mimo obec),\“
    Autor článku evidentně neví, jaké jsou podmínky pro umístění značek začátek a konec obce (především jejich vzdálenost od zástavby), jinak by toto nenapsal. Se značkama nelze hýbat podle toho, jak se starosta vyspí. Určitě zaregistroval snahu mnoha obcí přestěhovat značky (podzim 2010), která byla zmařena (naštěstí) díky hrozbě pokud od příslušných odborů MÚ.

    ovčan.eu

    …není to risk, Petře?

    Filip Jakubík

    Porovnejte si situaci s Rakouskem.Mate odvahu porusovat predpisy tam?Ne!Pokuty zde jsou vysoke,policistu neukecate a oni sami vedi ze ziskaji nejake procento,proto to delaji efektivne.Porusovat predpisy budeme stale.A posledni myslenka: Proc se stale tocite kolem \“luxusnich\“ passatu R36.To maji honit zlocince v nejakych 100 konovych Kiich? Ja sam mam doma pres 240 koni a to nemam luxusni auto,pouze 13 let stare BMW.Kdybych pachal na dalnici unik, tak s jinym autem nez maji by me honili tezko.Nechte uz tech malomestackych poznamek a budte radi,ze maji toto vybaveni.Treba jednou chyti zlodeje,kterej pojede na Vasem \“luxusnim\“ aute vstric ukraine,kde uz bude cekat novy majitel a na D1 jim skrizi cestu policie CR v \“luxusnim\“ Passatu..vsem mnoho zdaru…

    Drahou sracku?

    Tak proc tam do takoveho kramu lezes? V kramu kde bude kvalitni zbozi, se toto zbozi bude tocit,prodavac vydela a bude k tobe milej.A poradi ti samozrejme ze to co prodavaji je super.To je ale kapitalismus. Tak do toho kramu nelez,oni nebudou mit kseft a skrachuji..Pak prijde jiny a treba bude lepsi 🙂

    spidour

    Jeslti jezdíte podle toho, jak jsou nastaveny rychlostní limity a ne podle toho, jak znáte auto, kterým právě jedete a víte, co je ještě bezpečně, tak si na mě vzpomeňte při nejbližší události z tohoto plynoucí. 😉

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist