dojede-skoda-rapid-do-chorvatska-na-jednu-nadrz.jpg

Dojede Škoda Rapid do Chorvatska na jednu nádrž?

autem do chorvatska 2017

Stejně bude celý národ chalupářů řešit jednu zcela zásadní věc - dojede nová Škoda Rapid do Chorvatska na jedno natankování? A odveze všechny konzervy?

Diskuze

37 komentářů

    janny

    Nejde to co? Místo abyste ten krám vzali a opravdu tam zkusili dojet… Nakonec přidáme pár klišé a článek je hotov.

    Atlis

    trosku prehanate. s nalozenym focusom 1.6eb, ktory ma 57l nadrz (normalne tankujem okolo 49-51l) sa da spravit vyse 800km uplne bez problemov, co zodpoveda spotrebe na urovni ~6.3l a menej. nevidim teda dovod, preco by to mal byt problem s rapidom 1.2 ci 1.4TSI. ano, dodrzat papierovu spotrebu je problem, ale hlavne v meste. mimo mesto, rozumnou jazdou – povedzme 110-120km/h, musi na tu nadrz spravit rapid 800km s prstom vo vyfuku…

    Lituji, že jsem věnoval dvě minuty času přečtení tohoto bludu. Chápu že je okurková sezona a asi není o čem psát, ale i tak je to síla. Pochopil bych reálný test na tohle téma, ale psát o tom, že když auto spotřebuje 8 litrů tak na nádrž 55 litrů někam dojede či nedojede mi příjde poněkud slabé. A proč by 1.2 MPI nedojel do Chorvatska, když tam dojede plno stejně těžkých Fabií kombi? Stejně tak se domnívám, že drtivá většina z nich tam dojede s nižší než 9litrovou spotřebou. Ale tak hlavní je, že jsme se dozvěděli, že do 550 litrového kufru se vejdou věci, které většina lidí vozívá v autech s menším kufrem. Respect 🙂

    Okurkova sezona?

    AAA

    Slovinsku a vetsinou i v Chorvatsku natankuju levneji nez u nas?

    vzteklej pes

    Jo, tak ta výbava do kufru sedí! 😀 konzervy, pytle brambor, plechovky…

    Makavel

    Tak pri tých konzervách som sa skoro dočúral, palec hore. http://static.autoweb.cz/img/smiles/biggrin.png

    Proč vůbec takový článek publikujete ? Nechápů jaký mají ty prázdný řeči smysl. Já třeba tankuju pravidelně po 1000-1100km 55l a to nejezdím vubec na spotřebu. IMHO 1.6Tdi dá těch 1100 taky v pohodě i naložená.

    abc

    Taky si myslím, že při trochu rozumné jízdě by to, snad až na tu nejslabší motorizaci, dát měly. Leda snad když by auto jelo opravdu hodně naložené, přes den s klimou a třeba ještě autochladničkou a se snahou o tacho 140.

    Souhlasím s AAA, že modelová situace nedává při stávajích cenách benzínu a nafty příliš smysl.

    Jinak ale nedokážu nevzdychnout nad „vývojem“ (důvody a okolnosti vesměs známe) při srovnání se starými dobrými rotačkami TDI (jistě, starý, smradlavý, částice, patří do kamen…) a spotřebou tehdejších aut s nimi. Přes 2000 km, které jsem najížděl s Passatem B4 (včetně Kraftstoffausdehnungsbehälter se vešlo 96 litrů), to už mělo smysl. S Volvem V70 TDI (68 l, 1540 kg bez řidiče) i něco přes 1500 km, byť ne naložený…

    A proš by měla? Důvod ?

    oprava : proč

    pylot

    Ackoli mnozi remcaji, tak ja jsem se paradne pobavil a clanek se mi libi. Palec nahoru. 🙂

    Juraj

    Tak tento článok ma skutočne pobavil. Ako ste prišli na to, že ak je papierová spotreba 5,4l/100km, tak v reali to bude 7,5l/100km? Mám Leon s 55 litr. nádržou, TSI 105koní, bol som v Chorvatsku, z BA do ciela, cez Madarskú dialnicu cca 680km. Išli sme dvaja v aute, kufor nabalený cca 100kg, dialničná rýchlosť 140 km/h (podľa GPS 130km/h), trvale pustená klíma, vonku 35st., celkový čas jazdy cca 7,5hodiny aj s dvoma malými prestávkami, konečná spotreba 6,8 l/100km. A to pripomínam, že Leon má pohotovostnú váhu 1275kg, ťo je ai o 100kg viac ako má Rapid.

    kolemjdoucí

    Ročně utratím za benzín 24.000KČ na tratích, které nejsou delší jak 12km a mezi nimi motor úplně vychladne. Do Chorvatska utratím 6000KČ a najedu 2200 km taky jednou ročně. Úpřimě řečeno, už se běžte s tím turbem a těmahle zavádějícíma počtama vy… ! Turbo je na každodenní dojíždění do práce 2x11km tam a zpět a popojíždění na nákupy a to celé 365 dnů v roce úplně na ho… . Ba co víc, nesnáším každodenní startování motoru x minut před odjezdem a každodenní vypínání motoru x minut po tom co dojedu, to mě přivádí k šílenství.

    mk

    A k cemu je to dobre dojet do Chorvatska na plnou nadrz, kdyz na ceste je hromada cerpacich stanic,kde je nafta a benzin levnejsi nez v CR a zastavit se na tak dlouhe trase stejne musi, kdyz uz ne odpocivat, tak alespon vycurat:-)

    michal

    Z dieselem asi ano.Ale jak se tu psalo stejně se musí občas zastavit,vyčurat,přestávka na kafé a cigárko.A nevidím důvod přoč by Htp nedojel do chorvatska,kde jaká starší fabka kombík narvaná po střechu tam dojede a za 10l?.To by se muselo ject pořát 150-160km/h a nato htp není stavěn.A i když pojedu s autem co má 300koní a pohrnu to 180 tak stejně zastavím,protože buď dojde benzín a nebo se musím vyčůrat.

    Andrew

    Mě 1.2 TSI 77 kW v Golfu žere dlouhodobě kombinovaně rovných 6 l. Takže 7,5 l v levnějším autě je hodně nadstřelený údaj. Dálkové trasy (mimo dálnice) jezdím za 5 – 5,5 l, samozřejmě podle profilu trasy (kopce), provozu, zatížení… Navíc si nemyslím, že bych se loudal. Mimochodem naložení u tohodle motoru zase tak zásadní rozdíl ve spotřebě nedělá (k velkému i mému vlastnímu překvapení), co ale dělá rozdíl ohromný je právě profil trasy, zejména časté kopce. Pokud by někoho zajímala dálnice, tak ve 3 lidech s pár batohama tachometrových 150 km/h z Brna do Mladé Boleslavi a zpátky (včetně Prahy) za 7,5 l. Chorvatsko dá levou zadní a konzerv můžete mít kolik jen chcete 😉

    holi

    Zajímavá čísla na benzína, až se mi tomu nechce věřit…Hlavně sem zvědavej jak to pojede za 250000km

    tech

    Nesmysl, turbu to je jedno ani jeho životnost nijak významě neklesá, ohřívání na volnoběh před odjezdem je nesmysl, obzvlášt u dieslu, který se sám bez záěže skoro nedokáže ohřát. Dochlazování asi taky nehrozí, pokud tedy není těch 11km část rychlostní zkoušky. Jsou to jen hloupé předsudky.

    PetrX

    No a já tam kdysi dojel s chrochtákem 1.9 TDI (66kW) a ještě mi zbylo něco na cestu zpátky. Bože to zase píšete hovadiny. Proč by normální klidný řidič (co přes DE neletí 200km/h – jsem z KV tak jezdím přes DE – pro šťourali) něml dojet 700km na jednu nádrž?

    mrnouch

    Tak 650 možná 700km ujedu i z V6kou na 60l nadrž.K tomu Tsi možná budou jezdit i po 250000km,ale s druhým turbem bych to viděl,nebo po generálce motoru.Ale většinou záleží na tom jak a kdo s tím bude jezdit a jak se o to bue starat.Jsou lidi co skurví motor za 60000km a auto mají od novoty.Nakonec si pamatuju,že i o HTP se říkalo,takový motor nic nevydrží a dnes jsou kousky co mají skoro 300000km a pořád jezdí.

    Andrew

    Upřímně? Na to jsem zvědavej taky. Naštěstí pro mě neplánuju mít tohle auto tak dlouho, abych to s mým ročním nájezdem stihl zjistit.

    Luke

    Tak, pani redaktori. Vidim, ze to nie je len moj divny pocit, ze tento web smeruje do kopru. Neviem, ci je pricinou zmena sefredaktora par mesiacov dozadu, alebo prilisna upjatost na riesenie tych istych nepodstatnych \“problemov\“ (chalupari, tsi, tdi, cyklista, zabava, …..).
    V kazdom pripade viem, ze toto sa uz skutocne neda citat. Ide totiz o to, ze 90% clankov zverejnenych na tomto webe je totalny bullshit, co ma po precitani tohoto paskvilu v tom len utvrdilo. Uz len nadpis vo mne vyvolal pocit, ze sa to skutocne chystate zmerat (myslim spotrebu) a nie pocitat bludy, ktore dokaze kazdy s absolvovanymi piatimi triedami zakladnej skoly. Taketo vypocty a odhady su k hovnu, radsej by som videl realne cisla. Hoci, clanok sam o sebe nema vypovedaciu schopnost. Kazdy, kto jazdi na dovolenky stovky a tisicky kilometrov vie, ze cestou bude tankovat. Nebude riskovat, ze ostane visiet s nalozenym a plne obsadenym autom, len aby sa mohol v krcme chvalit, ze to spravil na jednu nadrz.
    Kedze ste uz Rapida mali k dispozicii, mali ste realne zmerat spotrebu v premavke napr. na 1000 km trati (alebo viacerych tratiach), aby potencialni zaujemcovia (nepatrim medzi nich) mali realnu predstavu.
    Ale Vy urcite radsej \“vyrazite na Nurburgring\“, kde 99% obyvatelstva v zivote nepachne, lebo na to nema dovod. To len dokazuje prinos Vasej prace pre motoristicku verejnost…
    Tak s tym uz sakra nieco spravte, pokial ste normalni a vidite tolko negativnych reakcii na Vasu pracu, urcite by Vas to nemalo nechat lahostajnych.

    Otysha

    Páni redaktoři, zkusili jste si to někdy projet? Veškeré teoretizování o spotřebě je o ničem. Stačí přijet k Poisdorfu za hranicí a veškerá teorie je víte kde.(Semafor uprostřed obce). Dále Vás čeká Vídeň a její opravy, potom Gratz a jeho opravy, no a nakonec bombónek Chorvatské přechody. (Koper- státní hranice 2 hodiny na 1. max. 2. rychlostní stupeň.) Kdo jedete na Istrii, jeďte po 111 kolem pobřeží, všechny navigace jedou na 11 na Dragoniju. Výsledná spotřeba 1,9 TDI 6,6 l/100 km. Papírově 5,5. Seat Altea. Jinak pohoda, Slovinsko prima i za tu cenu.

    Pavel

    Mám taky 1,6 Focus 85kw. A spotřeba 6,3 je spíš eco run. Ano mimo město se nechá dostat někam kolem 5,8. Ale naložené auto na dálnici a pravděpodobně i s klimou si vezme víc než 6,3. Ale do 7l by se to vejít mělo myslím taky v pohodě. Jezdil jsem trochu s Oktávkou 1,4TSI a  při pohodové jízdě byla spotřeba nízká.

    cml11

    Chorvatsko jsem jel hodněkrát, vesměs jezdíme do okolí Makarské, tj. cca 1100 km trasa. Postupně jsem za tu dobu vystřídal tři auta. Dvě naftová (Nissan Primera, Mazda 323) a jedno benzínové (Opel Vectra). Všechny tři trasu vždy ujely +/- za papírovou spotřebu. Takže když už je článek čistě a jen v teoretické rovině, stačilo vzít skutečně jen teoretický dojez. Jen nezepomeňte odečíst pár litrů rezervy, která v nádrži prostě musí zůstat. Přeci jen nikdo nejezdí záměrně až do zastavení motoru, že? Moji obyvyklou trasu by tak měla mít šanci na jedno tankování ujet 1.6 TDI, ostatní motorizace nikoli. Uvažovaných 700 km by měly dát všechny s přehledem. Správně měl ten test ale samozřejmě vypadat jinak. \“Natankovali jsme tři motorizace Škody Rapid po víko nádrže a vyrazili do Dubrovníku…\“

    Bubák

    Těch necelých 400 km z Mikulova do Krapiny na jednu nádrž snad ujede každý auto včetně rozežraných benzinových SUV.

    Mirda

    Já dojedu na jednu nádrž z Písku do Dubrovníku. Plně naložen a s klimou.

    Vw golf IV TDI 81kW

    musíš umět jezdit 🙂 ja jezdím směr graz a přechod macejl a komplet objíždím slovinskou dalnici a i ten přechod. Na macejl byla 10 km kolona a ja si jel kus bokem kde nebylo ani jedno auto, jedinej problem je že je to přes noc zavřený. ušetří to peníze i čas.
    jinak před přechodem je každy 4 km kamera, tak se to dá i vysledovat 🙂

    Danny

    Že tříválec bude v reálném provozu žrát nejvíce?? Já jel se svým starým HTP 12V 47kW do Chorvatska na jednu nádrž 900km a ještě zbyla rezerva – výsledná spotřeba ? 5,9 l/100km. A to ještě 400km po dálnici a žádná eko jízda… Hezky pálit 140, 160, 180, 196km/h bylo prostě maximum.. Víc ani prd ! A dojel jsem na jednu nádrž!

    Danny

    Že tříválec bude v reálném provozu žrát nejvíce?? Já jel se svým starým HTP 12V 47kW do Chorvatska na jednu nádrž 900km a ještě zbyla rezerva – výsledná spotřeba ? 5,9 l/100km. A to ještě 400km po dálnici a žádná eko jízda… Hezky pálit 140, 160, 180, 196km/h bylo prostě maximum.. Víc ani prd ! A dojel jsem na jednu nádrž!

    XXL

    A koho to zajímá. To auto a motor stejně ani tolik nevydrží. 😀

    Miltas

    Souhlas O1 2003 1,9 TDI 55/L a dojezd 1100Km v pohode ,Jezdim Kadan – Paris a Kadan – Baška voda

    Řimbi

    Trasa: Olomouc – Brno – Vídeň – Graz – Mureck – Lenart – Ptuj – Zagreb – Makarska

    1058 Km

    průměrná spotřeba při dodržování rychlostních limitů : 5.4 litrů na 100 km.

    Odzkoušeno, odjeto.

    numeroo

    samo sebou že dojede mám to odskoušené dotankovani Znojmo a další tankování dalnice u Splitu

    Karlos

    Vážení, mám Rapida 1,2 TSI 81 kW a jezdím dlouhodobě za 4.5 litru / 100 km. Pokud chcete, vezmu vás do učení, jak jezdit. Jezdím tak v létě, v zimě i naplněný s konzervami až do Chorvatska:-) stále s touto spotřebou. Vše je pouze o způsobu jízdy. Volatu zdrar!

    Tadeáš

    To by se mi také líbilo, kdybychom dojeli do Chorvatska na jednu nádrž. Ono taky hodně záleží, jestli jede člověk z Brna do Bibinje, nebo z Liberce do Dubrovníku. My máme Volkswagen passat a na jednu nádrž do Chorvatska nedojedeme. Letos jsme si vybrali střed. Našli jsme si pěkný apartmán v Betině na http://www.ubytovanivchorvatsku.cz/betina/ a dovolenou jsme si užili 🙂 .

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist