Dodge Nitro

V Americe mu říkají "středně velké SUV", u nás by patřil k těm největším. Hranaté tvary připomínají čtyřicetileté offroady, ale detaily hovoří moderní řečí.

Jediná auta, na kterých se ještě pamatují podobně hranaté tvary, vyrábí doposud jen Land Rover a Mercedes, i když v případě toho druhého se i pro třídu G plánuje v příštím roce zakulacení. V době, kdy design směřuje už celá desetiletí k oblým křivkám, jsou ostré hrany přinejmenším odpočinkem pro oči. I když tu byly už před čtyřiceti lety, jsou najednou opět moderní.

Nitro je sice stále vedený jako koncept, ale již za rok by se mohl dostat spolu s menším Caliberem do výroby a tím pádem i na jiné trhy, než je v případě značky Dodge doposud jen ten domácí v Americe. Na rozdíl od Caliberu také Dodge zveřejnil zamýšlenou specifikaci, která počítá s benzínovým vidlicovým šestiválcem 3,7 l s výkonem 210 koní a točivým momentem 319 Nm. Z nuly na 96 km/h s ním Nitro zrychluje za 9,6 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 174 km/h. Výbušnost opravdového nitra tedy zatím nemá a evropský trh by od něj podle názvu popravdě očekával alespoň o sekundu rychlejší zrychlení a o 20 km/h vyšší maximálku.

Automatická převodovka je čtyřstupňová se stálým pohonem 4×4. Pohotovostní hmotnost 1867 kg zapadá do standardu v této třídě.

V podobě konceptu má Nitro dvacetipalcová kola, ale jejich velikost by se v případě sériové výroby jistě zmenšila o dva až tři palce. Dobře vybavený interiér se středovým LED displejem, navigací a koženým čalouněním by mohl vypadat v sériové verzi velmi podobně, i když při stanovení jeho konečné podoby bude záležet hlavně na cílené prodejní ceně.

redakce autoweb.cz

18.2.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.
TOPlist