Dodge se úplně zbláznil! Postavil motor 7.0 V8 Hellephant s parametry 1 013 koní 1 288 Nm!

V Evropě není úplně běžné koupit si samotný motor bez auta, zato v Americe je to ale vcelku běžná praxe. Díky automobilce Dodge teď mají krabicové motory nového krále.

Foto: SEMA Show

Není to tak dávno, kdy byla hranice tisíci koní vyhrazena pouze závodním speciálům nejvyšší kategorie. Pak ale přišel Veyron a tento výkon začal nabízet i smetánce z řad veřejnosti a dnes, o pouhých 13 let později, si díky automobilce Dodge může pořídit motor s tisícovkou koní téměř každý. Na jedné z největších automobilových událostí SEMA show byl totiž představen brutální osmiválec Hellephant.

Motor svůj základ našel v pohonné jednotce V8 HEMI Hellcat o objemu 6,2 litru, byl však převrtán na rovných 7 litrů a byl přidán výkonnější kompresor. Díky těmto úpravám finální výkon poskočil na 1 013 koní a kroutící moment na 1 288 Nm.

Svým názvem se motor právem odkazuje k proslulému motoru 426 HEMI představenému v roce 1964, kterému se díky kolosálním rozměrům a výkonům přezdívalo „Elephant“. Motor by se měl dostat do prodeje v průběhu příštího roku a očekává se cena okolo 20 tisíc dolarů.

Aby bylo představení na SEMA Show zajímavější, a také aby se využilo padesátého výročí představení modelu Dodge Charger, nechala automobilka svou sportovní divizi MOPAR připravit jeden speciální kousek právě tohoto vozu – koncept pojmenovaný Super Charger.

Vzhledově omlazený musclecar samozřejmě pod kapotou skrývá motor Hellephant, o přenos výkonu na zadní kola se pak stará šestistupňová manuální převodovka T-6060 z Dodge Challenger SRT Hellcat. Exteriér vozu ve speciální šedé metalické barvě „De Grigio“ pak kombinuje klasické tvary s moderními prvky.

Vyklápěcí světla v čelní masce zmizela, namísto nich se nastěhovaly moderní světlomety skrývající se za žebrováním masky. Velmi zajímavé je pak řešení zadních světel kombinovaných s koncovkami výfuku. Na jadrnost zvuku motoru naštěstí tato volba nemá vliv – o tom se ostatně můžete přesvědčit v přiloženém videu.

8.11.2018 12:00| autor: Martin Kusyn | zdroj: motortrend.com

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist