Dodge se úplně zbláznil! Postavil motor 7.0 V8 Hellephant s parametry 1 013 koní 1 288 Nm!

V Evropě není úplně běžné koupit si samotný motor bez auta, zato v Americe je to ale vcelku běžná praxe. Díky automobilce Dodge teď mají krabicové motory nového krále.
dodge-super-charger-1-1100x618.jpgCelá galerie 8 Zdroj: archiv redakce

Foto: SEMA Show

Není to tak dávno, kdy byla hranice tisíci koní vyhrazena pouze závodním speciálům nejvyšší kategorie. Pak ale přišel Veyron a tento výkon začal nabízet i smetánce z řad veřejnosti a dnes, o pouhých 13 let později, si díky automobilce Dodge může pořídit motor s tisícovkou koní téměř každý. Na jedné z největších automobilových událostí SEMA show byl totiž představen brutální osmiválec Hellephant.

Motor svůj základ našel v pohonné jednotce V8 HEMI Hellcat o objemu 6,2 litru, byl však převrtán na rovných 7 litrů a byl přidán výkonnější kompresor. Díky těmto úpravám finální výkon poskočil na 1 013 koní a kroutící moment na 1 288 Nm.

Svým názvem se motor právem odkazuje k proslulému motoru 426 HEMI představenému v roce 1964, kterému se díky kolosálním rozměrům a výkonům přezdívalo „Elephant“. Motor by se měl dostat do prodeje v průběhu příštího roku a očekává se cena okolo 20 tisíc dolarů.

Aby bylo představení na SEMA Show zajímavější, a také aby se využilo padesátého výročí představení modelu Dodge Charger, nechala automobilka svou sportovní divizi MOPAR připravit jeden speciální kousek právě tohoto vozu – koncept pojmenovaný Super Charger.

Vzhledově omlazený musclecar samozřejmě pod kapotou skrývá motor Hellephant, o přenos výkonu na zadní kola se pak stará šestistupňová manuální převodovka T-6060 z Dodge Challenger SRT Hellcat. Exteriér vozu ve speciální šedé metalické barvě „De Grigio“ pak kombinuje klasické tvary s moderními prvky.

Vyklápěcí světla v čelní masce zmizela, namísto nich se nastěhovaly moderní světlomety skrývající se za žebrováním masky. Velmi zajímavé je pak řešení zadních světel kombinovaných s koncovkami výfuku. Na jadrnost zvuku motoru naštěstí tato volba nemá vliv – o tom se ostatně můžete přesvědčit v přiloženém videu.

8.11.2018 12:00| autor: Martin Kusyn | zdroj: motortrend.com

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist