autoweb.cz > Dodge > Dodge Charger > Dodge Charger z roku 1968 se prohání bokem napřed po Evropských tratích
Dodge Charger z roku 1968 se prohání bokem napřed po Evropských tratích
Když se budeme bavit o driftování, určitě vám na mysli ve spojitosti s touto oblíbenou motoristickou disciplínou vyvstanou některá vozidla – třeba trojková BMW, sportovní kupéčka od Nissanu či Toyoty nebo třeba i pořádně přiostřené Mazdy MX-5. Prostě zadokolky, které vesměs spojuje relativně lehká váha, točivý motor a rozená obratnost. Většinou stačí jen pár úprav a tato auta se chovají, jako kdyby se pro drift přímo zrodila.
Málokoho tedy napadne pustit se do toho jinak a vyrazit na driftovací závody s něčím výrazně jiným. Alexandre Claudin z Francie ale rozhodně na startovním roštu zapadnout nechtěl a pro závodění na Evropských silničkách si zvolil zbraň opravdu celkem neobvyklou – Dodge Charger z roku 1968.
O klasických amerických muscle-carech je samozřejmě známo, že zatáčí jen velice neochotně, a proto bylo potřeba provést na autě pár zásadních úprav. Prvně něco s váhou, a tak z vnitřku zmizelo téměř vše, co nebylo potřeba. Přibyla naopak ochranná klec a hromada vystužení, které zamezují kroucení karoserie letitého vozu. Dobové odpružení a nápravy uvolnily místo moderně z Porsche Cayenne Turbo a klasickou americkou V8čku nahradil osmiválec S62B50 původem z BMW M5 generace E39. Na zadek se nastěhovalo masivní křídlo z verze Daytona, a jak se ke správnému driftovacímu speciálu patří, na dosah řidiče přibyla páka hydraulické ruční brzdy. Tedy v tomto případě 1,2metru dlouhá baseballová pálka.
Ve výsledku to ale celé funguje a Alexandre svou 5,3 metru dlouhou bestii úspěšně protahuje po úzkých cestičkách Evropských tratí jak při vyloženě drifterských soutěžích, tak i při závodech do vrchu. Nikde jsme se sice nedozvěděli, jak moc úspěšné jeho snahy na trati jsou, ale jedno jeho vozu upřít nemůžeme – dveřmi napřed v úzkých zatáčkách vypadá jeho Charger obklopený dýmem kvílících pneumatik opravdu spektakulárně.