Detroit Auto Show: Ti ostatní

Většinu novinek z Detroitu jsme vám už stihli představit, některé dokonce před zahájením autosalonu. Tady je výběr toho ostatního. Některá z následujících aut na této straně Atlantiku nikdy nespatříme, zatímco čas jiných v Evropě teprve přijde.

Dodge Avenger
Sedan velikosti Mondea připravovaný s tím, že má kromě Ameriky uspět i v Evropě. Kromě odvážně střiženého kabátu mu k tomu má dopomoci dvoulitrový turbodiesel od Volkswagenu.
Větší brácha Caliberu půjde do prodeje už na podzim.
Šance na dovoz: 100%

Ford Focus

Ne, tohle není náhrada za české Auto roku 2006 a jednoho z našich favoritů v nižší střední třídě. Kupátko je určeno výhradně pro americký trh, kde půjde proti autům jako Mitsubishi Eclipse. Dvoulitrový čtyřválec Duratec 2.0 i podvozek se vzpěrami MacPherson vpředu a multi-link vzadu však mají k „našemu“ Focusu blíž, než to při pohledu zvenku vypadá.
Šance na dovoz: 0%

Infiniti QX56

Američané už sice nekupují tolik velkých SUV jako dřív, ale segment monstrózních trucků rozhodně nezachází na úbytě. Důkazem budiž zbrusu nové QX56 od Infiniti, americké luxusní odnože Nissanu. Z našeho pohledu je nejzajímavější součástí jeho specifikace „sériově dodávaný“ vidlicový osmiválec 5.6 DOHC o výkonu 320 koní.
Šance na dovoz: 40% (přes nezávislé importéry)

Lincoln MKR
Stylové čtyřmístné kupé je zámořskou alternativou k Mercedesu CLS. Respektive bylo by, kdyby ho mateřský Ford hodlá v této podobě vyrábět. A to se nestane. Designéři však říkají, že sériové auto zdědí nejeden z jeho vyjadřovacích prvků.
Šance na dovoz: 0%

Mazda CX-9
Tohle v žádném případě není velké SUV. Velká SUV totiž ohřívají atmosféru a ničí deštné pralesy. Tohle je crossover. A vůbec nevadí, že odveze sedm lidí a má půdorys větší než Monako. Místo tradičního motoru V8 mu však musí stačit skromnější šestiválec 3,5 l o výkonu přibližně 150 koní. U nás bychom CX-9 přirovnali nejspíše k Nissanu Murano.
Šance na dovoz: 80% (přes nezávislé importéry)

Nissan Rogue

Další japonský crossover pro Ameriku. Tentokrát o něco menší, s řadovým čtyřválcem 2,5 l a převodovkou CVT. Neradi bychom se mýlili, ale něco nám říká, že tohle auto co nevidět objevíme u prodejců Nissanu jako náhradu za přesluhující X-Trail.
Šance na dovoz: 90%

Pontiac G6 GXP

Spolu s Georgem W. Bushem a častým výskytem tornád jeden z nejpádnějších důvodů, proč nebýt Američanem. Protože pak byste si pod pojmem „sportovní kupé“ museli představit něco jako Pontiac G6 GXP. Informace o šestiválci 3,6 l o výkonu 250 koní zní lákavě do té doby, než zjistíte, že pohání přední kola. Auto se dodává výhradně se šestistupňovou automatickou převodovkou.
Šance na dovoz: 0% (Aspoň doufáme.)

Toyota Tundra Crewmax

U Čechů, kteří poznávají dobrá auta od špatných pomocí skládacího metru, by Tundra musela být autem desetiletí. to by ji ovšem muselo pohánět něco jiného než dvojice gigantických osmiválců 4.7 a 5.7 l. Je-li vám základních 270 koní málo, od většího motoru jich dostanete rovnou 380. Tundra umí táhnout přívěs o hmotnosti až 4500 kg (ideální pro kutily!).
Šance na dovoz: 15% (Stejně by se k nám nevešla.)

autoweb.cz

11.1.2007 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist