Databáze řidičů by měla fungovat od července

Pojišťovny se chtějí ochránit před lidmi, kterým říkají „malusoví turisté.“

Řidiči vozidel, kteří způsobí nehodu, se nebudou moci snadno vyhnout penalizaci od pojišťoven zřejmě od druhého pololetí příštího roku. Pojišťovny chtějí zamezit přechod vlastníků aut po nehodě k jiné pojišťovně propojením databází informací o klientech povinného ručení. Ostrý pilotní provoz databáze se podle předpokladů uskuteční během celého prvního pololetí a počátkem druhého pololetí 2007 přejde do plné rutiny, řekl ředitel České kanceláře pojistitelů Jakub Hradec.
Pojišťovny připravují podle něj zavedení databáze pro systém bonus-malus, aby výměna informací mezi pojišťovnami mohla být nezávislá na jejich klientech. Majitelé vozidel naopak budou moci uplatnit slevu za jízdu bez nehody i při přechodu k jiné pojišťovně. Zatímco bonus činí pět procent za jízdu bez nehody každý rok, výpočet malusu za způsobenou škodu je složitější. V průměru činí stovky korun za nehodu. Jednotná databáze bude bezpochyby přínosná pro bezpečnost silničního provozu, míní mluvčí České pojišťovny Dagmar Koutská.
Zrušením tzv. malusové turistiky prý získají řidiči větší motivaci k tomu, aby jezdili pozorně a opatrně. Pokud budou svému okolí škodit, projeví se to na vyšším pojistném za povinné ručení. Přechod z jedné pojišťovny do druhé tento rozdíl již nevymaže, dodala. Pojišťovny si budou podle mluvčího Allianz Milana Káni moci kdykoli v databázi ověřit, zda informace, které jim klient při sjednání pojištění o svém nároku na bonus či malus poskytl, jsou pravdivé. Pojišťovny nemají čísla o počtu tzv. malusových turistů. „Případy, kdy klient přicházející od jiné pojišťovny přizná, že jeho předchozí pojištění skončilo malusem, jsou ojedinělé,“ podotkl Káňa.
Počet vozů pojištěných v rámci pojištění odpovědnosti za provoz motorových vozidel, takzvaného povinného ručení, činil koncem pololetí 5,521 milionu. Povinné smluvní pojištění odpovědnosti za provoz vozidla provozuje devět pojišťoven. Některé z nich sazby rozlišují pouze podle obsahu motoru a způsobených nehod, jiné zohledňují také třeba věk či bydliště vlastníka vozu.

autoweb.cz, ČTK

11.12.2006 4:15

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist