autoweb.cz > Daihatsu > Daihatsu Copen dostal bodykit od Liberty Walk. Připomíná sepraný Nissan GT-R
Daihatsu Copen dostal bodykit od Liberty Walk. Připomíná sepraný Nissan GT-R
Jednou z mála věcí, které nám na Evropském trhu opravdu chybí, jsou miniaturní japonské kei cars. Hlavně ty maličké sporťáčky ne o moc větší než motokára, které dokáží přinést spoustu motoristické radosti i s maličkým motorem o maximálním objemu 660 ccm a maximálním výkonem omezeným na 47 kW. Jedno takové bychom si na občasné blbnutí přáli mít v garáži – Honda Beat, Suzuki Cappucino, Autozam AZ-1 a nebo třeba Daihatsu Copen, o kterém bude dnes řeč.
Je to právě maličké Daihatsu Copen, které si vzali do parády úpravci z japonské firmy Liberty Walk, proslulé někdy možná až příliš brutálními úpravami naprosto devastujícími jízdní vlastnosti vozu. Nad extra širokým bodykitem, koly s extrémním odklonem a pneumatikami o dvě čísla menšími, než je ráfek, většinou s pohoršením ohrnujeme nos, ale takto upravený mrňavý Copen nemůžeme neocenit úsměvem. Tohle autíčko nás prostě baví a divoké úpravy na něm působí tak nepatřičně, až se na vůz nelze dívat jinak než s naprostou nadsázkou.
Jak se zdá, v Liberty Walk si všimli drobné podobnosti Copenu s Nissanem GT-R R35 a s trochou úprav se mu vzhledově pokusili přiblížit. Přední partie s přepracovaným nárazníkem a agresivní maskou s typickou chromovanou lištou zapracovaly výborně, je však trochu škoda, že se na záď nenastěhovala tak typická kulatá světla. Všechno ostatní tu ale je – difuzor, pořádné koncovky výfuku i obří křídlo.
Pod kapotou se bohužel žádná revoluce neudála, firma nabízí pouze vizuální kit. Takže i přes agresivní vzhled je zde v lepším případě k nalezení stále jen 63 koní, 92 Nm krouťáku a pětistupňová manuální převodovka posílající výkon skrze samosvorný diferenciál na přední kola. O tom, že by se pod kratičkou kapotu někdy nastěhoval motor ze samotné předlohy, si pravděpodobně můžeme nechat jen zdát.