Daihatsu Copen 2015: nová generace se předvádí na prvních fotografiích

Loňský tokijský koncept roadsteru Kopen se zřejmě už letos dočká sériové výroby jako model Copen. Daihatsu avizuje jeho příchod prvními „špionážními fotkami“.

Pokud bychom chtěli zmapovat kompletní genezi připravovaného miniaturního roadsteru třídy kei-cars, zmínka o studii Kopen z druhé poloviny loňského roku stačit nebude. Historie druhé generace tohoto automobilu sahá až do roku 2011, kdy nám Daihatsu představilo na výstavě Tokio Motor Show koncept D-X, aby o necelý rok později vyrukovalo s další podobně koncipovanou studií D-R. Právě spojením těchto dvou aut vzniká zmiňovaný Kopen, který bude mít k produkčnímu modelu asi nejblíž.

Jak jste z úvodního obrázku jistě pochopili i sami, konečnou podobu vám neukážeme, Japonci ji prozatím tají. Pochlubili se však alespoň autem navlečeným do lehké černobílé kamufláže a několika záběry detailů demaskovaného interiéru.

Co víme jistě (protože to potvrdila samotná automobilka), nový Copen dostane elektro-hydraulicky ovládanou střechu, která se do prostoru za posádku složí během dvaceti sekund. Jestli ji bude moci posádka „sundat“ i za jízdy a z jakého materiálu je vyrobena, zpráva jaksi neříká, takže se necháme překvapit a uvidíme, zdali roadster pojede ve stopě předchůdce a nabídne kovovou anebo naopak klasičtější plátěnou střechu.

Pohon automobilu s délkou nepřesahující 3,5 metru zajistí malý benzínový motor o objemu 0,66 litru, který díky přeplňování turbodmychadlem vyprodukuje 64 koní a 92 newtonmetrů. Na spalovací jednotku Daihatsu připojí podle přání zákazníka buď pětistupňový manuál, alternativně pak příplatkový automat CVT popisovaný jako „super active“ se sedmi virtuálními stupni.

Dynamika vozu, jeho spotřeba či cena jsou momentálně ve hvězdách, výrobce nicméně již teď slibuje vysokou míru komfortu při výrazném zlepšení jízdních vlastností. Postarat se má o to nová kostra karoserie s trojnásobně vyšší strukturální pevností ve srovnání s předchůdcem. Zajímá vás, jestli se Copen dostane do Evropy? Nás popravdě také, Daihatsu se však před pár lety z Evropy stáhlo a tak je účast rosadsteru na starém kontinentu spíše nepravděpodobná.

zdroj: Worldcarfans

3.4.2014 5:45| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist