Daihatsu v Evropě končí

Levnější odnož Toyoty zavírá v Evropě krám. Soustředí se pouze na rozvíjející se trhy v Číně a Indii.

Zatímco na našem trhu Daihatsu oficiálně nepůsobí, ačkoli se dají u některých dealerů vozy sehnat, v Evropě má tato cenově dostupnější značka patřící pod Toyotu docela široké zastoupení. To se ale teď změní, protože podle zpráv z Toyoty má značka do roku 2013 ukončit v Evropě své působení.

Daihatsu prý nemá v Evropě tak silné postavení a nemá smysl tu nadále značku držet. Odbytištěm tak zůstane domácí Asie a Severní Amerika. Je ale možné, že Toyota stáhne značku Daihatsu i z amerického trhu a zaměří se pouze na čínský a indický trh, které se nyní rozvíjejí velmi rychlým tempem a je v nich poptávka po cenově dostupných autech.Značka Daihatsu vznikla v Japonsku v roce 1951, ale její kořeny sahají až do roku 1907. Nyní ji z 51,2 % vlastní automobilka Toyota. Mezi nejznámější modely patří tříkolový užitkový automobil Daihatsu Midget nebo malý roadster Copen. V Evropě jsou známy především modely Sirion a Materia a malé SUV Terios.

autoweb.cz

18.1.2011 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist