Daihatsu v Evropě končí

Levnější odnož Toyoty zavírá v Evropě krám. Soustředí se pouze na rozvíjející se trhy v Číně a Indii.

Zatímco na našem trhu Daihatsu oficiálně nepůsobí, ačkoli se dají u některých dealerů vozy sehnat, v Evropě má tato cenově dostupnější značka patřící pod Toyotu docela široké zastoupení. To se ale teď změní, protože podle zpráv z Toyoty má značka do roku 2013 ukončit v Evropě své působení.

Daihatsu prý nemá v Evropě tak silné postavení a nemá smysl tu nadále značku držet. Odbytištěm tak zůstane domácí Asie a Severní Amerika. Je ale možné, že Toyota stáhne značku Daihatsu i z amerického trhu a zaměří se pouze na čínský a indický trh, které se nyní rozvíjejí velmi rychlým tempem a je v nich poptávka po cenově dostupných autech.Značka Daihatsu vznikla v Japonsku v roce 1951, ale její kořeny sahají až do roku 1907. Nyní ji z 51,2 % vlastní automobilka Toyota. Mezi nejznámější modely patří tříkolový užitkový automobil Daihatsu Midget nebo malý roadster Copen. V Evropě jsou známy především modely Sirion a Materia a malé SUV Terios.

autoweb.cz

18.1.2011 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist