Čtenářský test Subaru XV 2.0D Comfort

Luděk je nadšený "subarista," test jeho BRZ už jsme četli před časem, teď tady máme osobní recenzi modelu XV 2.0D.

Používám Subaru XV 2,0 D cca 3 roky jako služební automobil, takže jsem doposud najel cca 80 tis. km. Nejezdím příliš po městě ani krátké trasy, ale střídám cesty po okreskách, trochu město a také nějaká dálnice včetně občasné cesty po německé dálnici. Na začátek musím sdělit, že od začátku auto splnilo mé očekávání a opravdu nelituji, že jsem jej zakoupil, i když mě trochu varovali, že se u dieselového motoru mohou projevit problémy s DPF a dokonce u starších provedení motoru došlo k jeho poškození.

Je tedy pravda, že se cca v 50 tis. rozvítila kontrolka DPF, ale zhasla po ustálené jízdě dle návodu. Řešil jsem to občasným přidáním aditiva do nafty a tankováním nafty u značkových výrobců, takže se dále tento problém již neobjevil. Zjistil jsem, že nejlépe auto jede na naftu Verva od Benzina a dokonce především na dálnici o cca 0,4 l/100 km spadne spotřeba při stejných podmínkách.

Dlouhodobá spotřeba se dle počítače pohybuje na 6,6 l/100 km. Pouze na dálnici stoupne na 7 – 7,2 l/100 km. Vlastně spotřeba je velmi závislá na používaných otáčkách, takže se je snažím držet v rozmezí 1 600 až 2 500 ot/min, kde je pod plynem dostatek rezervy na rozjetí a je možné dostat i spotřebu pod 6 l/100 km. Jezdím svižněji a moc nebrzdím, takže mám ještě všechny původní kotouče i destičky. Vlastně se mi neobjevila žádná závada a jediným problémem je, že se výrazněji sjíždí pneumatiky na zadní nápravě (letní i zimní). Nekonzultoval jsem v servisu, zda je to obvyklé nebo je to dáno mým způsobem jízdy.

Takže jako u všech Subaru, se kterými jsem doposud jezdil, velmi oceňuje náhon na všechna kola a tím i bezpečnost jízdy na povrchu s nižší adhezí. Zatáčky pod plynem jezdí XV samo a bez výraznějších náklonů oproti Forestru. Podvozek je trochu tužší, ale myslím, že je velmi dobře vyladěn na naše silnice a kola se drží silnice jako klíště i při větších nerovnostech. Není to úplně auto na dálnice, kde by sneslo nějakého koně navíc, ale určitě nezdržuje provoz a bez potíží jede kopec nekopec 150 km/hod bez velkého řazení.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Motor je velmi tichý a určitě není uvnitř dle hluku moc poznat, že je to nafta. Spíš je příjemný průběh kroutícího momentu pro pohodovou jízdu. Pro řidiče a spolujezdce je dostatek prostoru včetně místa vzadu, kde je místa více, než v kdejaké audině. Je samozřejmě znát vyšší stavba, která je ale velmi příjemná pro nastupování a přehled o provozu mezi ostatními auty. Oslovuje mne také jednoduchá přístrojová deska bez zbytečností, ale se vším, co je potřeba a tam, kde to má být.

Zvykl jsem si i na couvací kameru a další příjemnosti, jako je dešťový senzor, automatická světla apod. Vlastně nemám co dalšího vytknout, určitě mohu auto doporučit a věřím, že najedu ještě mnoho dalších kilometrů bez potíží. Asi kdyby byla nižší cena, tak XV potkávám na silnici daleko častěji.

text: Luděk B.

26.3.2015 11:59

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist