Čtenářský test Subaru XV 2.0D Comfort

Luděk je nadšený "subarista," test jeho BRZ už jsme četli před časem, teď tady máme osobní recenzi modelu XV 2.0D.

Používám Subaru XV 2,0 D cca 3 roky jako služební automobil, takže jsem doposud najel cca 80 tis. km. Nejezdím příliš po městě ani krátké trasy, ale střídám cesty po okreskách, trochu město a také nějaká dálnice včetně občasné cesty po německé dálnici. Na začátek musím sdělit, že od začátku auto splnilo mé očekávání a opravdu nelituji, že jsem jej zakoupil, i když mě trochu varovali, že se u dieselového motoru mohou projevit problémy s DPF a dokonce u starších provedení motoru došlo k jeho poškození.

Je tedy pravda, že se cca v 50 tis. rozvítila kontrolka DPF, ale zhasla po ustálené jízdě dle návodu. Řešil jsem to občasným přidáním aditiva do nafty a tankováním nafty u značkových výrobců, takže se dále tento problém již neobjevil. Zjistil jsem, že nejlépe auto jede na naftu Verva od Benzina a dokonce především na dálnici o cca 0,4 l/100 km spadne spotřeba při stejných podmínkách.

Dlouhodobá spotřeba se dle počítače pohybuje na 6,6 l/100 km. Pouze na dálnici stoupne na 7 – 7,2 l/100 km. Vlastně spotřeba je velmi závislá na používaných otáčkách, takže se je snažím držet v rozmezí 1 600 až 2 500 ot/min, kde je pod plynem dostatek rezervy na rozjetí a je možné dostat i spotřebu pod 6 l/100 km. Jezdím svižněji a moc nebrzdím, takže mám ještě všechny původní kotouče i destičky. Vlastně se mi neobjevila žádná závada a jediným problémem je, že se výrazněji sjíždí pneumatiky na zadní nápravě (letní i zimní). Nekonzultoval jsem v servisu, zda je to obvyklé nebo je to dáno mým způsobem jízdy.

Takže jako u všech Subaru, se kterými jsem doposud jezdil, velmi oceňuje náhon na všechna kola a tím i bezpečnost jízdy na povrchu s nižší adhezí. Zatáčky pod plynem jezdí XV samo a bez výraznějších náklonů oproti Forestru. Podvozek je trochu tužší, ale myslím, že je velmi dobře vyladěn na naše silnice a kola se drží silnice jako klíště i při větších nerovnostech. Není to úplně auto na dálnice, kde by sneslo nějakého koně navíc, ale určitě nezdržuje provoz a bez potíží jede kopec nekopec 150 km/hod bez velkého řazení.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Motor je velmi tichý a určitě není uvnitř dle hluku moc poznat, že je to nafta. Spíš je příjemný průběh kroutícího momentu pro pohodovou jízdu. Pro řidiče a spolujezdce je dostatek prostoru včetně místa vzadu, kde je místa více, než v kdejaké audině. Je samozřejmě znát vyšší stavba, která je ale velmi příjemná pro nastupování a přehled o provozu mezi ostatními auty. Oslovuje mne také jednoduchá přístrojová deska bez zbytečností, ale se vším, co je potřeba a tam, kde to má být.

Zvykl jsem si i na couvací kameru a další příjemnosti, jako je dešťový senzor, automatická světla apod. Vlastně nemám co dalšího vytknout, určitě mohu auto doporučit a věřím, že najedu ještě mnoho dalších kilometrů bez potíží. Asi kdyby byla nižší cena, tak XV potkávám na silnici daleko častěji.

text: Luděk B.

26.3.2015 11:59

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.
TOPlist