Čtenářský test: Ford Focus Kombi 2.0 TDCI

Jak obstojí Focus s velkým kufrem v porovnání s ikonickým VW Passat optikou čtenářského testu? Velmi, velmi dobře.

Auto jsem koupil jako druhé po Passatu kombi r.v. 1994 s legendární první verzí 1,9 tdi 66 Kw. Srovnávat to nelze, Focus je lepší úplně ve všem kromě spotřeby. Jezdí za cca 6,5 litru, Passat jezdil za 5 litrů. Je ale pravda, že jezdím poměrně hodně ve městě na krátké vzdálenosti, kdy se motor nestačí pořádně ohřát, při dlouhých štrekách jde spotřeba dolů i pod 6 litrů.Co se týká kvality zpracování, vůz jsem koupil s najetými 78 000 Km před cca třemi lety a nic neskřípe, nevrže, karoserie je i ve verzi kombi krásně tuhá. Některé plasty sice na omak ani na pohled nejsou nic moc, ale na ty auto nejezdí. Hlavně, že neskřípou ani v zimě. Interiér posouvá dál světlé čalounění, ale pozor na zašpinění, špatně se to čistí. Světlá barva plastů (spodní polovina palubní desky) a vyhřívané sedačky. Ty přijdou v zimě vhod, rychle jsem si zvyk.

Jízdní vlastnosti mají fordy vždy velmi dobré a můj Focus není výjimkou, sedí velice dobře a i s poměrně těžkým motorem se přes jasně patrný náklon v zatáčkách, drží stopy. Sedí se poměrně vysoko sedačka nejde dát níže, ale zvykl jsem si. Vzadu je místa na nohy a hlavu na tuto kategorii vozů docela dost. Na dálnici je směrová stabilita výborná, v Německu lze trvale jezdit okolo 180 Km. Tlumení nerovností je na české tankodromy myslím ideál, auta s tvrdým podvozkem považuji alespoň v té oblasti Čech, kde jezdím já, za nepoužitelná.

Ford Focus fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Ford Focus fotogalerie

Motor je tichý a pružný, zátah je parádní, z 0 na 100 za téměř 9 sekund. Je poměrně slyšet turbo když prudčeji akceleruji, buď již se pomalu loučí, nebo je to vlastnost tohoto motoru. Zatím ale drží. Řazení poměrně přesné, ale mohlo by být ještě o něco lepší.Poruchy jsou, momentálně zlobí ESP, prý čidlo na předním kole, vyměnili ho, hrabali se i v elektrice, ale zatím to nebylo úspěšné, cukání při brzdění je stále patrné. Také zlobil EGR ventil, to se vyřešilo. Kapal i olej z motoru okolo výpustné zátky, dvakrát to přetěsňovaly různé autoservisy, snad už se jim to povedlo. Jinak jsem měnil spotřební věci jako jsou olej, filtry a tlumiče.

DOPORUČUJEME: Jaké je nejprodávanější auto v bazarech?

Interiér zatím vypadá dobře, lak je také kromě jednoho místa kam odletují kamínky pěkný a nebýt lidí co bezdůvodně auta škrábou a objíždí klíči, byl by ještě o něco zachovalejší. S autem jsem přes uvedené závady spokojen, jízda s ním mě baví. Náklady jsou přijatelné. Design jsem nehodnotil, je to hodně subjektivní věc, to ať si každý rozhodne sám.

Jan L.

11.2.2013 9:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist