Čtenářský test: Ford Focus 1,8i 16V

5 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Hlas lidu? Test vlastního auta? Proč ne, dali jsme šanci jednomu ze čtenářů a tohle je výsledek, recenze Fordu Focus první generace.

Diskuze

25 komentářů

    Kubin

    Tomuto se říká uživatelská recenze? Kromě toho, jaké pneu, výfuk a filtr si tam recenzent dal jsem se nedozvěděl nic podstatného. kdybych váhal s koupí tohoto vozu, tato recenze by mně v tom vůbec nepomohla. ale článek je aspoň podobný ostatním recenzím a testům, takže respektuje místní web

    Martin

    Já jako majitel bych takovou recenzi na internet nedal. V podstatě se pochlubil kolama a výfukem. Líbí se mi nápad vlastních recenzí ale takhle teda NE! Když už píše o tom jak mu to chcípá na křižovatce tak jsem čekal že napíše že to je volnoběžný ventyl… typická bolest benzínových Fordů…

    jvp

    Tak to je dobrej úlet! Co konkrétního přinese tato recenze případnému zájemci o koupi tohoto vozu? Nic. Pár tisíckrát zopakovaných klišé.

    rybi

    Tohle ze je recenze? To je spise status na facebook, tam se totiz lidi chlubi jaky kola ci vejfuk si zrovna koupili. Jak auto jezdi nebo co jsou jeho slabiny se clovek nedozvi. Autore, vymen si volnobeznej ventil a pak te to nebude chcipat.

    Podle nadpisu jsem se tesil co si prectu o aute co vlastnim a tohle bylo velky zklamani. 🙁

    Andrew

    Je bohužel pravda, že se toho člověk z \“testu\“ moc nedozví. Vlastně to není žádný test, spíš to vypadá jako novinářská \“ochutnávka\“ nového modelu křížená se sekcí ojetiny. Neříkám, že je to špatně, jen to prostě není test co se obsahu týká. Jako první pokus to není špatné, ale chtělo by, aby si redakce ujasnila, co má být cílem podobných čtenářských textů a podle toho mít určité požadavky na obsah. V každém případě bych rád vyjádřil podporu pro podobné uživatelské zpestření obsahu.

    Dáňa

    Zkuste to, ještě máte den 🙂
    http://apps.facebook.com/hyundaidriver

    vavris

    Hehe, to abych zkusil něco narychlo zpachtit, třeba to bude lepší, než fokus 😀

    Kekell

    Recenze nic moc, skoro nulová informační hodnota+ celé je to psané podle recenzentových měřítek a vkusu (viz část-Fabii jsem z principu zavrhl, Civic je drahý, stejně Clio Sport– tam bych čekal odbornější posouzení než takovéto suché konstatování).. Celkově souhlasím s ostatními názory že takováto recenze nikomu nic nedá, přijde mě to spíš jako kdyby si majitel v hlavě sám sobě ospravedlňoval koupi vozu..:D

    Každopádně jsem zvědavý na možné další recenze..

    rybi

    Presne tak a hlavne posuzuje auta ruznych trid. Kdyz vybiram auto, tak co nejpodobnejsi, ale Clio Sport nebo Fabia rozhodne nejsou ekvivalentni s Focusem.

    Pepan

    Tohle ma být recenze? Naprosto nulová vypovídající hodnota, žádné fakta, hlavně že to je \“na hlínách, f metle a se sportovním vífukem\“. To, že majitel má v háji volnoběžný ventil nebudu komentovat.

    Věřím, že krátká recenze dlouholetého majitele klidně i dieselového focusu v kombi bude mít mnohonásobně vyšší hodnotu než tohle.

    jzk

    no já nevím, z článku jsem pochopil že 10 let starý focus je šunt kterému nefunguje elektrika, zlobí motor a rezne. Kdybych si chtěl kupovat obdobné auto, tak to jsou pro mě relevantní informace, na základě kterých bych si ho nekoupil. Jinak ten, podle autora drahý civic (mám 11let starého, 6.gen, z japonska, ne anglán), nerezne, motor je absolutně v pořádku a elektrika funguje komplet. Nehledě na nižší spotřebu při obdobných jízdních výkonech :). Jinak samozřejmě autor článku není profesionální novinář a napsal recenzi z fanouškovským nadšením, takže to co mu vytýkáte se vytknout dá ale kdyby někdo napsal svojí první recenzi na úrovni stálých redaktorů tohoto webu, tak by tu asi oni byli placení zbytečně.

    Tomáš D.

    No na začátek slibný, ted to dopracovat a bude to paráda

    Michal

    Ano, vyjádřil bych se stejně. Já mám pro změnu Civic 7g, automat, 2002. Měnil jsem pouze tlumiče, rozvody, filtry a oleje, což u 9 – letého auta považuji za naprostou nutnost, jinak holka šlape jak švýcary a vše funguje. Zapomněl jsem podotknout, že můj Civic je narozdíl od tvého, Anglán. Co je také dost podstatné, neohrožuje ji \“oranžová smrt,\“ jako majitele Focusu. Jako začínající řidič jsem nevěděl jestli vzít 1.4 nebo 1.6. 1.4 kterou mám nejede špatně, ale poznal jsem, že 1.6 by asi byla o chloupek lepší, přičemž spotřeba asi taky. Jinak jsem spokojený a vím, že až budu řešit nové auto, bude to opět Japonec.

    Michal

    Já tu recenzi jako moc dobrou nevidím. V podstatě žádná fakta, jen popis toho, že Focus I.gen revání rezne, občas mu nefunguje elektronika, (vyhřívání sedadel), a to, že si majitel koupil alu kola a výfuk. Žádná fakta, snad jen to, že se člověk Focusu I. gen má vyhnout obloukem.

    Michal

    Jistý uživatelský entuziasmus se recenzi upřít nedá (a asi tam i má být, pokud auto není vyloženě špatné, např. Opel Agila), nicméně by se tam měla objevit i fakta, která tam bohužel nejsou.

    stunty

    Na D-Fense by se článek hodil, ale vy jste profi web se spoustou reklam, takže: ne.

    PePe

    To měla být parodie na MACZ? Bohužel úroveň článků na autoweb.cz klesá jako ručička palivoměru BMW X6M a tenhle článek to jen potvrzuje.

    Peet

    Tak to mu se můžu opět jen zasmát 🙂

    Plechovka

    Příčiny autorem zmiňovaných závad:
    1) Výpadky rychloměru – je třeba vyměnit čidlo rychlosti na převodovce, cena dílu o Forda je asi 3000 Kč.

    2) Volnoběžné otáčky – s vysokou pravděpodobností vadný (\“zatuhlý\“) volnoběžný ventil (realizuje obtok vzduchu okolo škrtící klapky). Lze si sice občas pomoci jeho vyčištěním, ale většinou to pomůže jenom na chvíli. Cena dílu je taky asi 3000Kč (opět u Forda, dá se ale sehnat i levnější noName).

    3) Nejde zpátečka – to je vlastnost. Na zpátečce není synchronizace.

    Peet

    U Focusu I je to přesně, tak jak jsi napsal.
    K bodu 3: Když jsem měl Focus I, tak mě se řazení zpátečky vrátilo do normálu, až když jsem vyměnil spojku ve 130 tis km. Jinak teď mám Civica 8g má najeto 40 tis. a dvojka jde zařadit velmi nehezkým způsobem a zpátečka tak na dvakrát až na třikrát a u tohoto auta je synchronizace určitě.

    PlusOne

    …byla věta \“po několika dnech jsem na druhém kraji republiky objevil model podle mých představ\“ přičemž dále v textu se člověk dozví, že auto bylo na DE dokladech a vezlo se do Prahy. Pro pražáky asi všechno na východ od Prahy neexistuje…

    Jinak myslím celkem čtivě sepsané, jde o zkušenosti jednoho konkrétního člověka s jedním konkrétním kusem, takže to nikdy nebude mít vypovídající hodnotu pro člověka, který se po takovém autě poohlíží, pro mě je to spíš výsledek nutkání sepsat něco o svém autě, a jako takové – proč ne 😉

    Genie

    Doporucuji se podivat na konkurencni moje. auto. cz a nekterou z recenzi Focuse abyste mohli posoudit. Jinak jak jiz psal prispevovatel vice, tachometr a chcipani maji spolecneho puvodce, speed sensor v prevodovce. Da se sehnat i za 1800, ale je problem v tom, ze casto koroduje diky spojeni ocelovy senzor/hlinikovy obal prevodovky a moc se mu nechce ven.

    Btw clovek ktery napise, ze 1.8 je idealni motor pro Focuse je … no nezna Focuse 🙂

    punmpičkář

    Na diskuzích mně baví, že se v nich často dozvím doplňující a zajimavé informace. Pár technických rad může řadě lajků jako jsem já pomoct. Díky

    Mat

    Tvuj nema palubni pocitac, nas jo 😛

    Elemir

    Mám už 4 roky také Focus a chápu autorovo nadšení…
    Chápu také, že měl nějaký rozpočet do kterého se jednoduše musel vejít, a otevřeně to v článku popsal. Všichni frajeři, kteří ho za to kritizují můžou také zkusit nějakou supertechnickou recenzi napsat… P.S. Mě to nerezne, nechcípá, ale jinak to vcelku platí, chtělo by to nový model 🙂

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist