Čtenářský test: Citroen Xantia 2.0

6 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Hlas lidu? Test vlastního auta? Proč ne, dali jsme opět šanci jednomu ze čtenářů a tohle je výsledek, recenze francouzského sedanu z roku 1999.

Diskuze

25 komentářů

    AAA

    nechapu … to jako nekdo dodatecne menil prevodovku? To si moc nedovedu predstavit.
    Ale jinak gratuluju, krasny kousek, Xantia je proste jeden z nejlepsich Citroenu 🙂

    Misoo9005

    \“Motor s výkonem 132 koní zabírá slušně, má udávanou rychlost 197 km/h, já osobně jsem s ním jel i 230 km/h a auto sedělo na silnici jak přibyté. Takže by se dalo i více, ale k čemu to.\“

    Autor je docela vtipalek 😀

    David Mareš

    ano je to bohužel tak, auto jsem koupil jako první majitel v čr s čistopisem TP. a dle uevidence u citroenu mi bylo sděleno, že auto vyjelo z továrny jako automat, nevím co koho k tomu vedlo, ale opravdu v tom převodovka je jiná. v budících je záslepka na ukazateli automatu. taky nechápu proč si někdo s tím dal takovou práci, to je vlastně i jinej středovej tunel a napojení převodovky k motoru, i olejová vana je měněná, jen ty úchyty na hydrauliku původní, tak se prostě trubka uklepala a praskla. ale kromě těchto dvou prasknutí s hydraulikou není problém. vřele doporučuji, tomu se tlumiče prostě nevyrovnají. díky za komentář

    David Mareš autor

    ano v německu na dálnici je to zaprvé povolené a podívejte se na youtube, že to orpavdu jde, ale taky to žere benzín. a každý auto dovede jet rychleji než má v papírech

    Petr

    Co je to zase za test.
    Kdo na tom autě najde jeden jediný měch, dostane můj celý vozový park. Citroen vždy používal koule a to je úplně něco jiného

    Milan

    Reálně to bylo těch 200… z kopce možná 210.. tachometry kór u téhle starší herky dost přeměřovaly.

    autor

    dobrá možná jsem zvolil špatný pojem, ale většina lajcké veřejnosti řekne ve spojení s citroenem měch, ale dobře tedy, pružící jednotky

    AAA

    No nevim, oni zabozrouti asi obcas splacali dohromady vsechno co jim prislo pod ruce a meli na sklade. Ja mel Xantii z roku 1998, tj. rocnik kdy byl facelift. Karoserie byla faceliftovana, interier vcetne palubky byl ve starem provedeni… Takze bych ani nevylucoval ze i to tvoje tahle vyjelo uz z fabriky.

    Jyrki

    Predni a zadni desky do 1000 Kc? Neoriginali od Ate ci Bendix jsou v rozmezi 800-3500 Kc/naprava. Olej 800 Kc na jednu vymenu a to i s filtrem? Co to bylo za srajdu?
    Jinak gratuluju ke stastne ruce, ja na predsudky neverim, ale konkretne Citroen byla moje nejhorsi zkusenost a dodneska si uplne novou C4 vycitam…

    Th0r

    Protože se ten automat rozes..l, tak to někdo předělal na manuál. Nic obvyklýho. Tipuju, že to někdo koupil v zahraničí za cenu železa, splácal to dohromady a teď to máš ty.

    Th0r

    Protože se ten automat rozes..l, tak to někdo předělal na manuál. Nic obvyklýho. Tipuju, že to někdo koupil v zahraničí za cenu železa, splácal to dohromady a teď to máš ty.

    Th0r

    Správně má být: Nic neobvyklýho.

    Petr

    Pokud kupuješ od Boba(Citroenář ví) tak je to tak. Olej i s filtrem za bratru 765čechokreditů!
    Zase jde jen o to, hledat, hledat a zase hledat.
    Je smutné, že jsi narazil zrovna na blbý kus. To samé se ti může stát u jakékoliv automobilky.

    Petr

    Abych to upřesnil. Měchy mají pouze C4 Picasso a to v nejvyšší výbavě. Ostatní mají koule.

    autor

    tak to je mi líto, že máte s touto značkou takovou zkušenost, asi jste trefil na špatný kus. jinak žijete v docela drahém kraji. ale na C4 jako na nový model mohou být díly drahé a druhovýroba ještě asi není. jinak 5L oleje castrol 10W/40 jsem sehnal za 645,- a filtr za 139,- od Champion. destičky v Halfords v Průhonicích v likvidaci za celkem 945,-. musel jsem kvůli vám najít účtenky . musíte umět nakupovat.

    autor

    ne to orpavdu ne, je vidět že je to udělané dodatečně, podle upevnění k motoru. já viděl xantii se starou maskou a novými zadními světly. co se přístrojovky ve tvém autě, tak je možný že to byl takový mezityp, kdy kastle je nová a interiér starý. nebo mohlo být bourané a udělal tomu někdo novej čumák, nebo se mu nechtěl před spolujezdce po bouračce dávat airbag, ktarej ve staré xantii nebyl.

    autor

    ano tachometr přeměřoval, ale dle navigace to ukazovalo přesně, takže o 6 km méně

    kocur

    Mám zelenou Xantii kombi z doby přechodu na facelift tedy plno věcí je z nové generace a sem tam něco ze staré. Xantia je skvělé auto. Nyní už mám novější, ale potřeboval jsem ji, a po 3 měsících stání, kdy vypadala jako hromada sněhu stačilo odházet, nastartovat a jet…
    … a to jsem s ní najezdil cca 260tkm a dalších 80 měla než jsem ji koupil. Vyjela skoro vše, v 6 lidech s padákama, brodil jsem s ní potok, prostě stroj. A ten komfort. Podotýkám, že stále nevrže…

    Milan

    Tam je problém, že i kdyby i třeba nepřeměřoval, tak na to ten motor nemá sílu. 230 určitě ne.

    AAA

    Ty ses taky srajda, ja tam lil Total Quartz 7000 a s tim se do 800 vejdes bohate i s filtrem.

    stary byly i vyplne dveri a imobilizer s klavesnici, takze to dodelavany urcite nebylo…

    Jarda K

    Přesně tak. Stačí pohledat na netu. I TQ9000 teď mají za necelých 600,-/5l. A to je 5W40.

    Zdravím, mám Xantii 1,8 16V r.v. 2000, prosím o radu, asi před týdnem mi začal tuhnou posilovač, kontroloval sem LHM – dostatek, nepění, nikde nic neteče, nyní je posilovač úplně tuhý a vozidlo se špatně ovládá, díky za radu

    kapitán

    Pkd jakoby vynechává posilovač řízení,není to únikem LHM,špatnou funkcí posilovače nebo hydročerpadla.Dělá to zatuhlý kloubek na hřídel volantu.Pkd je opravdu starší,tak může bát i vydřený i rezavý a potom pomůže jen jeho repase (náhradní díly na Xaclubu známý PaM,popř špatný a výměnou sbad přijde repas,ale nwn 100%) či výměna.Osobně jsem jej prostříkal důkladně WD-éčke a po cca týdnu o5.pak po dalším jen konkorem,někdo dp.vazelínu ve spreji (neznám). nyní 2x ročně prostříknu a je klid! Jinak reasp koulí či respektive dofuk + výměnu LHM,s kontrolou stavu hydra jsem platil jen 2000kč,u místního hydrospecialisty.na Radouňce

    kapitán

    Pkd jakoby vynechává posilovač řízení,není to únikem LHM,špatnou funkcí posilovače nebo hydročerpadla.Dělá to zatuhlý kloubek na hřídeli volantu.Pkd je opravdu starší,tak může bát i vydřený i rezavý a potom pomůže jen jeho repase (náhradní díly na Xaclubu známý PaM,popř špatný a výměnou snad přijde repas,ale nwn 100%) či výměna.Osobně jsem jej prostříkal důkladně WD-éčke a po cca týdnu o5.pak po dalším jen konkorem,někdo dp.vazelínu ve spreji (neznám). nyní 2x ročně prostříknu a je klid! Jinak reasp koulí či respektive dofuk + výměnu LHM,s kontrolou stavu hydra jsem platil jen 2000kč,u místního hydrospecialisty.na Radouňce

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist