Connaught Type-D V10

Pokud půjde vše podle plánů, v roce 2006 by měl na světě jezdit první opravdový sporťák s hybridním pohonem a navíc s motorem V10.

Za celým projektem, který se minulý týden představil v anglickém Goodwoodu na srazu sportovních klasik, stojí dva bývalí konstruktéři Jaguaru, kteří svůj podnikatelský plán očividně založili na předpokladu, že i když na současném trhu pravděpodobně žádné volné místo není, v budoucnosti bude situace vypadat zcela jinak. Požadavky na nižší emise stále přitvrzují a poptávka po hybridních pohonech bude před eventuálním přechodem na palivové články rychle růst. V té chvíli bude ekologické a zároveň sportovní svezení představovat horké zboží.

Na svůj projekt dostali jeho tvůrci doposud 500 tisíc liber v dotacích od jednoho britského fondu na ochranu životního prostředí, ale k jeho dokončení a uvedení do výroby dnes shánějí mnohem větší finanční injekci ve výši pěti milionů liber.

Pomoci si k ní chtějí jak originálním názvem, tak i neotřelou konstrukcí. Anglická značka Connaught patřila v padesátých letech ke světové špičce ve Formuli 1 a její současný zvláštní přerod do silničního auta s bateriemi je pravděpodobně zapřičiněný pouze tím, že jako jedna z mála historicky významných značek byla volná k použití.

Podobně spekulativní se zdá být i použití vidlicového desetiválce s objemem 2,2 litru, i když mu právě tato skrytá okolnost na sympatičnosti a přitažlivosti pranic neubírá. Má jít o vlastní konstrukci firmy, a i když by bylo jistě mnohem jednodušší chopit se jednoho z desítek dostupných malých čtyřválců na trhu, desetiválec vlastní výroby dodá celému autu potřebný lesk a odlišnost.

V tomto ohledu je zvláštní i označení Type-D, které si jistě konstruktéři nevycucali z prstu, obzvláště když pracovali pro Jaguar, k jehož nejznámnějším závodním typům patří historický D-type.

Desetiválcový motor má být spojený s přídavným elektromotorem ve stylu dnešní Hondy Civic IMA a v kombinaci s ním má zrychlovat z nuly na sto za 6,5 sekundy. Nejvyšší rychlost má činit 240 km/h a spotřeba by se měla pohybovat kolem 7 l/100 km.

Type-D má mít v interiéru dostatek místa pro vnitřní uspořádání 2+2 a v barierových zkouškách má ambice na získání pěti hvězdiček.

Pokud se dostane do výroby, jeho cena má při dnešním kurzu začínat na 1,6 milionech korun.

redakce autoweb.cz

8.9.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist