Connaught Type-D V10

Pokud půjde vše podle plánů, v roce 2006 by měl na světě jezdit první opravdový sporťák s hybridním pohonem a navíc s motorem V10.

Za celým projektem, který se minulý týden představil v anglickém Goodwoodu na srazu sportovních klasik, stojí dva bývalí konstruktéři Jaguaru, kteří svůj podnikatelský plán očividně založili na předpokladu, že i když na současném trhu pravděpodobně žádné volné místo není, v budoucnosti bude situace vypadat zcela jinak. Požadavky na nižší emise stále přitvrzují a poptávka po hybridních pohonech bude před eventuálním přechodem na palivové články rychle růst. V té chvíli bude ekologické a zároveň sportovní svezení představovat horké zboží.

Na svůj projekt dostali jeho tvůrci doposud 500 tisíc liber v dotacích od jednoho britského fondu na ochranu životního prostředí, ale k jeho dokončení a uvedení do výroby dnes shánějí mnohem větší finanční injekci ve výši pěti milionů liber.

Pomoci si k ní chtějí jak originálním názvem, tak i neotřelou konstrukcí. Anglická značka Connaught patřila v padesátých letech ke světové špičce ve Formuli 1 a její současný zvláštní přerod do silničního auta s bateriemi je pravděpodobně zapřičiněný pouze tím, že jako jedna z mála historicky významných značek byla volná k použití.

Podobně spekulativní se zdá být i použití vidlicového desetiválce s objemem 2,2 litru, i když mu právě tato skrytá okolnost na sympatičnosti a přitažlivosti pranic neubírá. Má jít o vlastní konstrukci firmy, a i když by bylo jistě mnohem jednodušší chopit se jednoho z desítek dostupných malých čtyřválců na trhu, desetiválec vlastní výroby dodá celému autu potřebný lesk a odlišnost.

V tomto ohledu je zvláštní i označení Type-D, které si jistě konstruktéři nevycucali z prstu, obzvláště když pracovali pro Jaguar, k jehož nejznámnějším závodním typům patří historický D-type.

Desetiválcový motor má být spojený s přídavným elektromotorem ve stylu dnešní Hondy Civic IMA a v kombinaci s ním má zrychlovat z nuly na sto za 6,5 sekundy. Nejvyšší rychlost má činit 240 km/h a spotřeba by se měla pohybovat kolem 7 l/100 km.

Type-D má mít v interiéru dostatek místa pro vnitřní uspořádání 2+2 a v barierových zkouškách má ambice na získání pěti hvězdiček.

Pokud se dostane do výroby, jeho cena má při dnešním kurzu začínat na 1,6 milionech korun.

redakce autoweb.cz

8.9.2004 12:00
Více o tématu: autaspotřebaznačka

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist