Citroën Xsara (1997 – 2004)

6 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Přestože model Xsara patří do rodiny Citroën, hydropneumatické pérování u něj nenajdete. I tak ale nabídne dostatečně pohodlné odpružení.

Diskuze

18 komentářů

    Kyle

    v zájmu objektivity zmíním Xsaru 1,8 16V kombi r.v. 2000. Auto kupoval 4leté, velmi málo jeté ( cca 40k km), garážované, v (asi) nejvyšší výbavě ( krom kůže vše ).Najede 25k km ročně, převážně dálky, hodně cestuje po západní Evropě. Auto je pravidelně servisováno v neznačkovém, ale kvalitním a prověřeném servisu.

    Závady: odešla mu klimatizace ( jak známo spotřební materiál) a výfuk, porucha rádia. JInak nic. Náklady na běžnou údržbu.

    Přednosti: naprosto pohodový vnitřní prostor. Kvalitní zpracování, nic nevrže, kvalitní materiály přístrojovky. Škodovkáři mě napadnou, ale ve srovnání s Octávkou z té doby "nebe a dudy". Slušné jízdní vlastnosti, čekal jsem je mnohem "gumovější" a záludné. Není to trhač asfaltu , ale motor naprosto dostatečný a bezproblémový pro cestování i v tempu německých dálnic, při dálničních přesunech Evropě spotřeba k 8l, u nás pod 7l/ 100km ( pro mě opět velmi překvapující). Žádná koroze ( garážuje). Obří a výborně přístupný zavazadelník. Dostatek místa na zadních sedadlech.

    Negativa: nemá to nízkoprofilovky na 18 ´ a image sourozence sedlaného Sebem Loebem se jaksi nedostavuje, řazení by mohlo být přesnější ( nicméně nedá se označit ani za podprůměr). Nízké provozní náklady a bezproblémovost vedou k tomu, že není nucen auto prodat a koupit si konečně vysněné Mondeo.

    Kyle

    Nějak mi vypadlo , že se jedná o vůz mého kamaráda. Pro úplnost a pochopení textu…

    Henrik

    Auto bylo kupováno před cca dvěma lety, r.v. 1999, najeto 40 tisíc, dovoz z Monaca.

    Auto ve velice dobrém stavu, jak vnějším, tak vnitřním. Motor 1.4 bych osobně řadil k velice zdařilým, na české dálniční rychlosti akorát, nad 130 jak bylo zmiňováno je stabilita vozu dosti tragická. Ale kdo má rád měkkou houpavou jízdu, tak si ji v tomto voze užije. Tomuto motoru však škodí nepřesné řazení, které je klasikou u těchto vozů – v zimním období o to horší, jde velice ztuha.

    Náklady na údržbu minimální, v podstatě nulové. Nic mimořádného kromě jednou netěsnícího chladiče a opravy v řádu stokorun.

    Spotřeba vozu se pohybuje dle způsobu provozu však maximálně do 7 litrů, většinou 6 – 6,5 je reálných.

    Monty_

    Po rok a pul jsem jezdil sluzebni peti dverovou Xsarou asi r.v. 2003.

    Auto bylo vybaveno motorem 1.4 s absolutne nedostatecnym vykonem. Jet s nim po dalnici bylo tyrani. Se zapnutou klimou se dalo jezdit snad jen po meste. Tankoval jsem jedine Shell V-power, s normalnim naturalem to nemelo vubec cenu.

    Auto bylo od vyroby vybaveno koly 195/(asi 55) r15. Prvni letni pneu jsem mel Michelin. Na mokru totalni minus. Na suchu prumer. Dalsi leto jsem zakoupil Dunlop Sport 01. Chovani auta se absolutne promenilo. Takovou porci prilnavosti jsem opravdu necekal. Urvat auto na suchem asfaltu chtelo opravdu hodne odvahy nebo hrubeho zachazeni. Na mokru musel byt clovek opatrny. Xsara se totiz chovala nejprve nedotacive, ale pak mela tendenci prechazet k zakerne rychle pretacivosti. Pri rychlejsi jizde hlavne ve vyjetych kolejich bylo auto znacne nestabilni. Hlavne pri intenzivni brzdeni. Na dobrem povrchu bylo vse ok.

    Brzdy mi pripadaly jako celkem dobre, ale pri castem a silnem pouzivani mely tendenci vadnout. Pri normalni jizde se tento problem vubec nevyskytoval.

    S vymenou pneu se teprve naplno ukazal problem se sedackami. Bocni vedeni sice bylo, ale po blizsim ohledani jen molitanove nicim nevyztuzene. Clovek se tedy musel v zatackach hodne drzet aby ze sedacky nevypadl.

    Interier Xsary byl sedy plastovy a levny. Na tlacitka pro stahovani oken, ktera byla umistena na palubni desce pred radici pakou, jsem si musel celkem dlouho zvykat. Dalsi vec ktera me vazne nemile prekvapila, byla absence oznaceni cerveneho pole na otackomeru.

    Servis Xsary probihal v Citroenu. Velice casto jsem kupoval poklice na kola. Mesicne aspon jednu. Dale predni zarovky byly spotrebni zobzi. Celkove problemu s elektrinou bylo docela hodne. Potize s posilovacem jedine potvrzuji. Hlavne po meste nebno pri parkovani, kdyz se tocilo volantem hodne rychle.

    S Xsarou jsem najezdil asi 50tis. km a rad na ni vzpominam (asi proto, ze jsem nemusel platit naklady). Ja osobne bych si ale vybral jine auto. A kdyz uz Xsaru tak neco silnejsiho nez 1.4.

    Jack

    S těmi žárovkami nevěřím – za 3 roky s Xsarou jsem vpředu měnil snad jen 3, z toho jednou na STK, kdy sice svítila, ale technikovi "se zdálo" že nějak divně (spíš si myslím, že mě chtěl vyzkoušet jestli mám náhradní a umím ji vyměnit), a vzadu ani jednu. Stejná zkušenost i teď po dvou letech s Xantií. Možná jsi měl smůlu na špatný kus, nebo nekvalitní žárovky…

    xsara

    Nesmíš kupovat laciný žárovky a poklice ze supermarketu.

    Jack

    Z článku jsme se toho moc nedozvěděli, a když, tak spíš negativa. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že mně osobně Xsara sedla.

    Koupená z Belgie, 1.9TD s najetými cca 80kkm, po opravě proraženého chladiče a zadřeného motoru. Zadřené turbo 5kkm po koupi přičítám prasáckému zacházení předchozího majitele. Přesto jsem s ní najezdil dalších asi 90kkm v podstatě jen s běžnou údržbou.

    Kritická byla hranice kolem 150kkm, kdy se o výměnu začaly v rychlém sledu hlásit postupně čepy, ložiska a kotouče na přední, a silentbloky na zadní nápravě. Po vychytání těchhle much zas jezdila jak z praku a když se mi pak naskytla jedinečná příležitost koupě skvělé Xantie, musela jít do světa… Posílal jsem ji s těžkým srdcem.

    Jízdní vlastnosti pro běžného řidiče byly výborné. Samozřejmě záleží na preferencích, ale mně osobně měkký podvozek a odtažité řízení vyhovuje. Díky natáčení zadní nápravy byly i průjezdy ostřejších zatáček v pohodě, ač je jasné, že to není žádný závoďák.

    Měkká sedadla někdo chválí, někdo se cítí pohodlně na prkenných škodováckých lavicích, no proti gustu…

    Kufr nebyl z největších, ale za ty 3 roky co jsem s ní jezdil se mi nestalo, že bych ho úplně zaplnil. Je to holt daň za velkorysý prostor na zadních sedačkách, který jsem využil častěji než kufr. Kdo ale cestuje častěji v kufru, nechť si pořídí jinou značku.

    Motor byl starý předkomůrkový turbodiesel (66 kW/90 k) s dost traktorovým zvukem, skoro jako Pumpe-Düse, ale ne tak strašným. Odhlučnění interiéru bylo celkem dobré. Spotřeba se při kombinovaném provozu pohybovala kolem 4,9-5,2 l/100 km, kvůli absenci PP měřeno jen zhruba podle tankování do plné a najetých km.

    Zmiňovány byly tvrdé plasty. Nevím, moc jsem je neosahával, ale na funkčních plochách byly klasické měkčené s "koženým" vzorem, tvrdý lesklý plast byl snad jen na vrchu přístrojového štítu, a někdy se nepříjemně odrážel na čelní sklo. Každopádně unitř nic nevrzalo.

    Shrnuto – pro někoho, kdo nemá závodnické ambice, ale hledá spíš komfortní svezení, je Xsara dobrá volba. Díky jednoduchosti podvozku je v podstatě bezporuchová. Občasná výměna některých opotřebovaných částí je ale nutná, jako u každého auta (já jsem 90% najezdil po rozmlácených okreskách, takže jsem za těch 90kkm asi 2x měnil tyčky stabilizátoru). Díky velkému místu vzadu není jízda čtyř dospělých žádné utrpení, ale páté místo je spíš nouzové. Kufr v pohodě postačuje běžným potřebám, ale není to holt žádný stěhovák. Motor 1,9TD byl výkonově tak akorát, a jak jsem se přesvědčil (i podle ohlasů na internetu) tak je prakticky nesmrtelný, i když dnes už holt zastaralý. Pro klidného řidiče nebo jako rodinné auto je to dobrá volba.

    Monty_

    a ktera verze a rok vyroby?

    Jack

    První verze ještě před faceliftem (podle mě hezčí), r.v. 99.

    Venca

    No teda ? Odkdy mela 2.0 16 V VTS Turbo ? 2.0 16V VTS 120KW ale turbo by jste pod kapotou hledali asi marne!

    Ulicnik

    Vymena celeho predku v roku 2000 bola drobna modernizacia? Zaroven bola prepracovana a spevnena karoseria. Dalsia modernizacia v roku 2003 priniesla okrem ineho aj nove palubne pristroje a tvrdsie sedadla. Este doplnim ponuku motorov: benzin 1,6 16V 80kw (od roku 2000. Autor chybne uviedol ze mal objem 1,8. Motor s tymto objemom bol nahradeny prave tou 1,6 16V). dizle 1,5D 43kw, 1,9D 51/52kw, 1,9SD (soft dizel) 55kw. Motor 2,0 16V 120kw je samozrejme bez turba. Clanok je napisany dost povrchne a informacie su nepresne.

    Známé je hučení opotřebovaných ložisek? No nevím! Mám jednu z prvních xsaru break 1,9 Td, 1998 najeto 262000km a nic mi nehučí!Čepy,ložiska,tlumiče,zadní náprava atd. originál! Kolega má Octávku s 240000km a oné ložiska nechával měnit už dvakrát. A to jsem na to auto hrozné prase! Takže můj názor-nevěřte všemu co je tady v tom článku! I mistr autor je jen člověk!

    Xsara VTS

    Dobrý den,
    vzhledem k tomu že Xsara byla u nás v rodině od roku 1998 do 2007, tak mohu něco ohledně X1 říct. 1.4 55kW byl na svou dobu dobrý motor který bryl dech npř Škodovce. Dovolte abych uvedl příklad starého motoru který VW dal pod kapotu felicie jako něco lepšího. Jedná se o 1.6 se stejným výkonem 55kW 120Nm, tyto parametry splňoval i motor 1.4 ve Xsaře, nebyl tak pružný od spoda ale narozdíl od felicie byl úspornější a nebaštil 1l oleje na 5000km při výjezdu z výrobní linky. Neříkám že by byla Xsara skvost ale podle fotografií autor testoval Xsaru první generace a pro servisu v nespolehlivých Citroen servisech. Já osobně mám X2 3dv 1.6 16V a mohu konstatovat že až na to že se v servise vykašlali na kontrolu oleje v převodovce tak bez závad. (bez oleje jaksi nemaže ani Mercedes) Po výměně najeto 45000km bez problémů. Auto jsem kupoval starší a na to že je to rok 2003 tak cena byla přijatelná 120000Kč v roce 2008 jako 5-ti leté a s 50000km najeto. O citroenech se šíří různé pomluvy ale za posledních 5let se kvalita vozů zlepšila o 100%. Když člověk porovná kvalitu a cenu tak se dá říct o citroenu že patří mezi dobrý nadprůměr.

    bert

    najazdené viac ako 250 000km,a originál čapy,ložiská,tlmiče a dokonca ešte i zadná náprava……..tak to asi tažko….ja mám xsaru 1,4X r.v.2002 a originál.63 000km,z toho cca 30 000km po nemeckých cestách,a k tomu v zime nejazdené. auto nebolo vobec pretažované a spraval som sa k nemu ako k marcipánu….no a už musím menit predné čapy,a tlmiče.a o kvalite zadnej nápravy ani nehovorím,tá tak krásne vrzga po prejazde nerovnostami po cestách ,že je to na parádu…a to som ju 2x (po 5000km a neskor po 30 000km)vrátane všetkých častí podvozku ošetril penetračným sprejom proti korozií……to asi nikto na novom aute ešte nerobil….
    no nehcem ho predat len preto že má povodných 63 000km…

    Tom z Brna

    Já jsem si kus článku přečetl.A na to kolik se o Xsarach dá najít na netu to moc nevypsali.Já mám už třetím rokem dvojkovou xsaru coupe VTS (opravdoví VTS ne takový jak si jiny jen lepi nalepky a myslí sis že to jede lip).A dávám to do autorizovaného servisu v Brně.A nemůžu si na nic ztěžovat.Auto mě zatím nikde nenechalo.S autem jsem zatím najel něco přes 50 000km a vždy to bylo v pohodě.Auto netrpi korozi,pouze vyfuk ale to je skoro u všech aut pokud nemate nerezovy výfuk nebo z pozinkovanýho plechu.A vts maji motory 2.0 16v a já stím mam průměrnou spotřebu do 7l/100km.Stím že stim jezdim do prace 30km tam a dom 30km.Jezdím přes cely Brno a pak po cestě dom mimo město.Citroen xsara je auto jako takove dobré,ma sve slabiny ale to každé auto.pokud někdo si stěžuje na jizdni vlastnosti nemuže si koupit obyčejnou xsaru ale musi miřit k těm ostrým verzi VTS.

    František

    Auto jsem koupil před pěti lety, jedná se o X2 80 KW, HDI. Potřeboval jsem něco na ježdění od Třeboně do Prahy. Za čtyři roky jsem najel 100 000 km s tím, že jsem vůbec vůz nešetřil. Rychlost vždy nad 120 km/h a někdy jsem vytřel zadek volům, kteří neunesli, že jejich auto za 600 000,-Kč předjel starej vůz. K tomu uvedu, že motor atakuje hranici 215 km/h (dle ručičky samozřejmě) zcela bez potíží a vůz se neklepe. Dokonce ani nepůsobí, že by se chtěl rozpadnout (bavím se o dálnici). O štěstí na kus se nedá hovořit, protože ten můj je opravovaný po DN. Nyní jsem chtěl koupit jiné auto a rozhodoval jsem se mezi Octavií I, Peugeotem 307 facelift a Fordem Focusem II, vše v kombi, kvůli rodině. Když jsem se s auty projel a něco si o nich přečetl, zjistil jsem, že nejlépe by bylo pořídit Octavii I. Nemá FUP filtr atd. Bohužel cena za vozidlo neodpovídá kvalitě a roku. Tím něříkám, že je to špatný vůz, ale prodávající zneužívají jména značky a povedenosti auta. Přeci jen dát 100 000,-Kč za auto z roku 2002-3 je blbost. Když jsem to nakonec porovnal, narval jsem do své Xsary 30 000,-Kč za servis (rodinný) a Xsaru budu týrat do roku 2019. Jsem rád, že jsem nekoupil jiný vůz, tohle auto je prostě silné, lehké, svižné, málo žere, spoustu dílů na vrakáčích (stahovačka okna 400,-Kč, nové větráky L a P 300,-Kč…. ats., orig autorádio s ovl. pod volantem 500,-Kč). Vůz jezdí v létě za 5,4 v zimě + 1l. Jediné co bych bral je kombík, ale i tak, kufr je dost velký pro tří člennou rodinu. Za ty roky jsem měl pár závad, nikoli na motoru. Koroze blatníků po nehodě, kit – sprej škoda titan metal: do 1500,-Kč, 2 x stahovačka (vždy v zimě, asi není dobře konstrukčně řešená a v zimě to chce dávat pozor), čepy atd, ale to je jasné…, po 80 000 km začala vrzat jedna kladka. No a víc jsem do auta investovat nemusel. Takže držák jako prase. Před koupí vozidla bych hlídal akorát zadní nápravu, jestli auto nesedí už moc nízko. Repas jsem dělal hned po koupi, ale ten jsem si odečetl z ceny vozu hned u prodejce. Nyní mám na nápravě asi 120 000,-Km a je furt pěkně vysoko. Cena byla 7000,-Kč repas. Výměna trvala asi 2 hod. (šikovný pán ze Strakonic – vše nachystané a pouze prohodil kusy). Až budu měnit manželce dosluhující vůz 306 Peugeota z 1996 (což bude dost brzo), určitě to bude Xsara HDI.

    RP

    Zdravím,Citröen a Peugeot jen v 1,9 D a TD! Nedám na tyto motory dopustit,nejsou na ňejaký nahánění ale z hlediska životnosti a nedostatku té šmejdské elektroniky sou to těžcí dřiči a držáci! Pokud má majitele který má k autu trochu citu a pečuje o něj tak vás nikde nenechá! Co se týče startu v zimě taktéž žádný problém který je často zmiňován jen pokud to nemá prase který ho za studena nebo jakkoli honí jak to de!

    petr

    dobrej chci jse zeptat když zatahnu ručku rozsviti jse kontrolka oleje kde je zavada

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist