Citroën XM (1989 – 2000)

26 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Designově i technicky převratná limuzína má co nabídnout i dnes. Je to ale trochu riskantní.

Diskuze

20 komentářů

    Honza U.

    je krásný když jsem byl menší byl to můj vzor krásného vozu a když se přestal dělat (to už byl beznadějně zastaralý) jsem smutnil. je krásný!

    Kocmeister

    Jo jo, je to nádherný auto. To byly časy. Takový auto už se dneska moc nevidí. Teď už jezdí na silnicích jenom šeredný boule typu pasát a podobně. Mám pocit, že designová úroveň aut od poloviny devadesátých let docela poklesla chjo

    Honza U.

    nejhezčí byla 80 leta a níž takový puvodni Lotus Elite nebo Elan když staly vedle Jaguru XJ mk.III… to musí byt pohled! ne jak dnes když clovek ani nepozna zda to je audi A3 nebo Audi A8

    olso

    Stary skaredy a poruchovy vrak. Dnesne auta su krasne oproti tomu co tu bolo v 80-90 rokoch. Bud klasiku ako E-type alebo nieco nove. Je tolko novych a naozaj peknych aut o technickej vyspelosti ani nehovoriac a nee tieto popelnice, nebudte prosim sentimentalni, co je stare je dobre resp.pekne…

    Honza U.

    vaše hlasáni do tmy jsem nějak nepochopil, ale budiž, srovnavat po designove strance Jag E-Type a Citron XM je docela (dost) zcestne….

    Poruchovy samozřejmě je, ale pokud se k němu chovate jako k spotřebnímu zboží, u nás v rodině byl předchudce XMa a v životě jsme sním neměli problem (až na běžnou udržbu) a znam spousta lidi co XM vlastnilo, nadaval snad jen jeden (ale toho nepocitam pac ho koupil skutecne v "hezkem" stavu)

    co je stare to je hezke no ehm nenechte se vysmat 😀 takove Bugatti EB 110 je fakt humus na druhou a co teprve škoda Favorit 😀 a toho načmaral Talianec :))

    XM v době kdy vznikl znamenal prulom v hodně směrech (design, technika. komfort) a pokud na něj chcete hazet spinu tak asi v hlave mate nastlano, stejne jak by byla chyba hazet spinu na Facko ktere pro skodovku byl (konecne) krok vpred nebo na Bugatti EB110 jež ktere by nebylo tak bych nemel co obdivovat po technicke strance z te doby…. takže se zamyslete co vysmolite než to zesmolite

    olso

    Reagoval som na toto: "…nejhezčí byla 80 leta "Zle som sa zial vyjadril, podla spravnosti by to malo byt "Je tolko novych a naozaj peknych aut o technickej vyspelosti ani nehovoriac a nee tieto popelnice, nebudte prosim sentimentalni a neobdivujte tieto stare auta…"

    E-type neporovnavam s XM, E-type je jeden z mala starych aut co sa mi pacia, XM ale zdaleka nie.

    Tiez si myslim ze Favorit bol prelomovy a Bugatti EB 110 predcasne odsudeny len preto ze vyzeral ako TGV.

    Honza U.

    ok me se nelibi spoustra novych popelnic stejne jak se me nelibi spousta starych skorapek nesnasim Porsche a ferrari dnesni doby……

    miluju porsche pac kdyby nebylo, tak by lotus nebyl na takove urovni na jaky je ! miluju XM pac by dnesni auta nevypadaly tak jak vypadaji… a jinak xm sve doby byl skutecne genialni stvoreni pokud ho chcete srovnavat s dnesnima vozy tak se vrat te zpet do hrobu a radeji spete dal.. ano stare auta nektere skutecne vypadaj zastarale ale jen jestli to eni tim ze jsou stare 🙂

    Lucius

    myslim ze XM a Favorit designoval v tom istom obdobi ten isty clovek a ten rozdiel je aj tak dost markantny. A co sa tyka technickych vlastnosti mal som obe spominane auta (2xXM a 2xFavorit) a nemozem porovnavat neporovnatelne. Uz len napriklad taka vec, ze na 17 rocnom XM nie je ani trochu korozie a interierove plasty po napore slnka netvoria avantgardne divotvary.

    Co sa tyka samotneho clanku, autor mohol spomenut, ze XM ziskalo auto roka 1989 a rozhodne by som este nesuhlasil s odporucanim benzinov na ukor dieselov (francuzske naftaky patrili vzdy k najspolahlivejsim) ked benzin tak jedine 3ojliter alebo 2.0 turbo. 2.0 ci uz 8v alebo 16v boli na tento voz slabe a tym padom pretazovane, nasledkom coho odchadzali.

    Jyrki

    V kazde dekade se najdou prekrasna auta a "taky auta". Ona 90.leta mozna vypadala trochu pochmurne, globalizace silne zasahla automobilovy prumysl, vznikali dvojcata, trojcata, ctyrcata atd. Redaktori v magazinech si rvali vlasy a cekali nejhorsi, ale nakonec se automobilky poucili a prestoze se hojne vyuziva stejne nebo temer stejne techniky, nevznikaji vetsinou auta s rozdilnou makou. A kdyz uz bych mel jmenovat auta ktera obdivuji ja nejvice – Lancia Aurelia, Maserati 3200GT, Lotus Esprit, Jaguar E-Type, Ferrari F50, Peugeot 406 Coupe, Skoda 130RS, Tatra 603 a mnoho a mnoho dalsich, ten seznam by byl radne dlouhy!

    Muj vztah k Citroenu je silne ovlivnen neprijemnou zkusenosti – zcela nova C4 byla tim nejporuchovejsim autem jake jsem zazil, ale sarm Citroenu me samozrejme take zasahl, zejmena model DS velmi obdivuji.

    Beaumont

    Jen bych dodal, že motor 2,0i 8V Turbo (108 kW/147 koní) je sice málo vídaný, ale hledání se vyplatí – je to nízkotlaké turbo, které krásně táhne od 1500 otáček a přitom se nebrání ani těm vyšším a je přitom celkem tiché. Komu nevadí spotřeba 10 – 12 litrů, bude moc spokojený.

    Gold

    Vyzkoušel jsem první XM verzi s benzinem 2,0/85kW. Auto pohodlné, ale jako ojeté už mělo nejlepší roky za sebou. Pořád něčím trpělo. Výkonově takový povaleč. Druhá nová XM(služební) 2,5TD r.96, bylo neskutečně fantastické auto. Kromě kožených sedaček, veškerá výbava. Vzhledově již trochu zastaralé, ale vnitřek proti původní verzi kouzelný. O jízdě ani nemluvím. Auto, ze kterého se opravdu nechtělo ven. Prostě dálkový komfortní pádivec. Bylo ukradeno po třech letech.

    Gold

    Výměna neopravitelného degresivního posilovače řízení stála 136000,- Kč.

    Honza

    a to se divim, protoze DIRAVI meli co ja vim jen 3 litry (a este tusim jen 24v).

    david

    měl jsem naftovou a to ještě v kombíku lepší auto jsem neměl co se týká motoru tak ten byl super jediný co mi odešlo bylo turbo a to mě stálo 3500+1500 ptáce a co se týká podvozku jsem měnil čepy na ramemou a to stálo 1000 i sprací za oba a ještě jsem nechal rovnat přední kotouče to je jejich taková slabost jinak spotřebaje 6.5-8

    Vašek K

    Přátelé nesouhlasím s tvrzením že naftové motory za moc nestojí,již řadu let opravuji citroeny a mohu říci,že sposta problémů je věcí lidského faktoru a českého stáčení tachometru někteří majitelé těchto vozů by se asi divili kolik má jejich miláček opravdu najeto .Rukama mi prošla spousta těchto aut a jen malé procento mělo na tachometru poctivé kilometry. Mám skušenost že motory 2,1 a 2,5 12V mnohdy při řádném zacházení najedou 750000 bez větších poruch. Neštěstí v naší republice je nefungující pravidelný servis.Na tomto autě se snoubí ruku v ruce design komfort pohodlí výkon motoru a požitek z jízdy. Další věcí jsou pérovací koule je to vlastně tlumič s pružinou zároveń copak na jiném autě neměníte tlumiče? Vím že odpůrci těchto krásných a důmyslně řešených vozů budou namítat další a další problémy ale z praxe vím že mnohý z těchto nemá jedinou skušenost. Takže tímto zdravím všechny přátele této značky a nechte ty pomlouvačné zoufalce kteří kazí dobré jméno Citroenu s pozdravem Vašek.

    jara

    ahoj Vašku,

    chystám se koupit citroena xm. Můžeš mi na sebe poslat email, že bych si u tebe nechal prohlídnout kupované auto? Samozřejmě za to rád zaplatím.

    S pozdravem J.Pešta

    jaroslav.pesta@gmail.com

    prosím o sdělení,zda uváděné modely XM,měly v roce1992, hl.v Rakousku,signalizaci pásů jako např. dveří, oken-děkuji za odpověď,ev.zda by se dala sehnat dokumentac eohledně signalizace.

    Majk.Z

    Signalizaci otevřených oken nebo dveří jsem v žádném XM neviděl. Co se týče kontrolky zapnutí pásů, tak XMko má kontrolku (nejsem si jist, jestli i Y3 (1989 – 1994), mám pocit, že ji mělo u tachometru, ale Y4 (1995 – 2000) ji mělo (nad kontrolkou žhavení). Ale opět, neviděl jsem ji v žádném voze zprovozněnou (asi je málo kusů). Dá se ta kontrolka ale zprovoznit a je to celkem jednoduché.

    Majk.Z

    Ještě abych to upřesnil. XM měla místo kontrolky otevřených dveří, kapoty atd. měla některá XM levý informační displej, kde se psaly různé hlášky , jako např. levé přední nebo zadní dveře otevřeny, otevřená kapota nebo kufr, pak např. nefungující ABS, voda v naftovém filtru, nesvítící některé žárovky atd. Mimo to u některých verzí se tam zobrazovala i frekvence od originálního rádia. Ovšem u Y3 (do 94) toto měly jen některé vyšší verze (a za příplatek), ostatní měly jen autíčko, na kterém svítily diody, které dveře nebo kapota atd. Y4 od 94 měly levé informační displeje myslím všechny (nejsem si jist, ale neviděl jsem Y4 bez informačního displeje). Pásy pak byly na standartní kontrolku nad žhavením a prý to bylo funkční jen pro americké verze.

    Citroen XM (1989–2000) | home car gallery

    […] Download Image More @ http://www.autoweb.cz […]

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist