Citroën nechce znovuzrodit slavnou Kachnu. Minulost má zůstat minulostí

Znovuzrození legendy není pro Citroën lukrativní. Značka raději vyvine nový model podle moderních standardů.
autowp.ru_citroen_2cv_36-1100x618.jpg Zdroj: Citroën

Retro je dlouhodobou úspěšnou inspirací automobilových designérů. Citroën však říká, že přestože je vždy dobré studovat vlastní minulost, neplánuje ji opakovat. To platí i v případech, kdy úspěšný vůz z minulosti motorizoval Francii a vybudoval image značky. Ano, máme na mysli legendární Citroën 2CV.

Linda Jackson, generální ředitelka značky, se v rozhovoru pro Top Gear zmínila, že Citroën nezamýšlí znovuzrodit slavnou Kachnu. Zatímco Citroën vyvíjí své modely na základě minulosti, podle jejích slov by společnost neměla vyrábět skutečné retro. Minulost má zůstat minulostí.

Citroën 2CV byl praktický vůz pro poválečnou Francii, ale v dnešní době by se jednalo o stylové retro, které by koupila jen hrstka zákazníků. Francouzi se raději pokusí navrhnout další vůz, jež bude vyhovovat potřebám dnešních zákazníků.

Ředitelka zdůraznila, že společnost věří, že zákazníci chtějí „novost“ a netouží po návratu k včerejším návrhům. Potenciální zákazníci toužící po malém lidovém Citroënu budou muset setrvat u nejmenšího modelu C1. Ačkoliv je však duchovním nástupcem původního 2CV, trochu postrádá kouzlo „deux chevaux.“

26.6.2019 7:00| autor: Lukáš Volšický | zdroj: Top Gear

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist