Citroën C5 Tourer 2.0 HDi (160 k)

27 fotografiíCitroën C5

Velký Citroën slibuje pohodlnou jízdu okořeněnou špetkou jinakosti, která však nemusí vyhovovat každému. Určitě mu však dejte šanci.

Diskuze

4 komentáře

    Michal M.

    a na AW se konečně objevila nepokroucená recenze C-pětky. Prakticky se vším se dá souhlasit. S V6 Hdi mám najeto skoro 90 tis. km. Dá se s ní jezdit velmi rychle samozřejmě s respektem k velikosti a hmotnosti auta, nicméně třeba minulý týden mne OII RS na okresce nebyla schopna předjet, natož pak při akceleraci dojet. Na nerovné vozovce poskakoval tam, kde já C5 zachovala ledový klid. Což samozřejmě nutně vedlo k tomu, že normální člověk tempo zpomalí než aby ho nerovnost v rychlostech výrazně nad limity vyhodila mimo vozovku. Lichoběžník a multilink dělá svoje, režim Sport na HIII+ a převodovce také. Držák na nápoje v autě není, na druhou stranu, stejně bych v něm nic nevozil. Jak jinými slovy píše autor, C5 není vozem pro popíječe kávy v autě, mně například do McDrive a jiných takových vymožeností nikdo nedostane. A pet-lahev se mi na sedačku spolujezdce vejde vždy, vlastně ji v tom křesle musím pokaždé hledat :-). Dekory na volantu jsou sice chladné, ale gentleman nosí rukavice. Mne tedy rozhodně nezebou ani se nesmekají. Pevný střed je fantastická věc. Když si totiž uvědomíte, že i ty kovové úchopy jsou přesně v místě, kde spočinou vaše ruce položené lokty na bohatě čalouněnou loketní opěrku dveří a tunelu, pak můžete v pohodičce kormidlovat a druhou volnou rukou mačkat tlačítka ukazovákem či jinak. Ten komu vadí pevný střed je spíš zajatcem nějakého klišé – jistě mu nevadí, že jak točí volantem tak se mu také v jiných vozech nenatáčí celý středový tunel. V C5 jsem s rukama v poloze 14:50 či takové nějaké najel asi tak jednotky kilometrů. Svůj sportovní vůz naopak musím kočírovat obouma rukama, to jsou úplně jiné síly, úplně jiná pozornost, úplně jiné vjemy a informace. Neslyšíte motor, neslyšíte kola, neslyšíte vítr. Slyšíte jen to co chcete, buď ticho nebo hudbu z docela dobrého audia. C5 vás ale izoluje takovým způsobem, že o okolí víte jen to že se míhá za oknem. A ve vrcholných motorizacích jako V6 se míhá zatraceně rychle. Neměl jsem s C5 jedinou krizovou situaci, a to ani v zimních podmínkách. Stabilita je příkladná. Navíc, moje dlouhodobá průměrná spotřeba je 7,8, což na cca 250 naftových koní (upraveno), 1,8 tuny a průměry kolem 90-100 km/h mimo dálnici je velmi slušné. Naopak, dám-li tempomat na 95, jedu stabilně pod šest. Na dálnici volím tempomat 145, to pak po čisté rovině jezdím kolem 6,5. Za sebe tak říkám jednoznačně – palec nahoru. C5 III je i dnes po pěti letech výroby naprosto ojedinělý automobil, na našich koncernem ovládnutých silnicích to platí dvojnásob. A je mi to jedno, dokonce mi to dělá dobře. Je to seriozní a distingovaná dáma, která se nechce líbit každému. Jestli je Citroen ochoten vyrábět auta navzdory mainstreamu a pro omezený počet zákazníků i nadále, tak se mnou může rozhodně počítat. Za originál se totiž platí, třeba i ne zrovna dobrou pověstí u lidí bez špetky kreativity nebo empatie.

    sgt

    Tak konečne po dlhom čase vidím objektívny test na C5 – predovšetkým z pohľadu niekoho kto dokáže pochopiť a oceniť, že nie každý túži mať auto športové a tvrdé ako rebriňák. S C5 sa jazdí famózne, tešíte sa na každú jazdu, na tú pohodu a kľud za volantom. V iných autách sa potom budete cítiť nesvoj, lebo to drncá a drncá a drncá…

    Milan

    Pane Kottás, děkuji vám za skvělý test! Skvěle jste vystihl pozitivní dojmy z tohoto auta a konečně jako jeden z mála autorů dokázal tohle úžasné auto pochopit.

    lukas

    Mam sice slabsi verzi dvoulitru ale i tak souhlasim s autorem ze se tesim na kazdou delsi jizdu. Auto se fakt nese a rychlost v nem vypada tak nejak pomale. Pri 130 na rovne ceste skoro stoji. Pry se v nem jezdi skvele vzadu protoze prijemne pohupuje az vzadu uspi. Zatim jsem nevyzkousel. Nedam ho z ruky. Dam bezne i tisic km za noc a jsem ok a ne vytrepany jako zulc

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist