Citroën C5 (2000 – 2007)

„Cé-pětka“ láká motoristy na cestovní komfort, prostornost, často bohatou výbavu a v neposlední řadě i příznivou cenu. Ta je výsledkem nevýrazného designu a horší pověsti.

Model C5 představila francouzská automobilka Citroën v roce 2000. Prodej byl zahájen následující rok. K zákazníkům vůz vyjel v provedení sedan a kombi pod označením Break.

Celkovou modernizaci automobil absolvoval v roce 2004. Zároveň se dostavila výrazná změna vzhledu, která Citroënu C5 hodně prospěla.

V roce 2007 dostala slovo druhá generace. S první řadou se tedy setkáme už jen na trhu ojetin, kde láká příznivými cenami. Zde zažil Citroën C5 v minulém roce druhý největší cenový propad. Výrazněji klesaly pouze ceny Renaultu Laguna.

Citroën C5 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Citroen C5 fotogalerie

Bariérovou zkouškou Euro NCAP prošel vůz při uvedení do prodeje s výsledkem čtyři hvězdičky z pěti možných za ochranu posádky při nárazu. Druhý nárazový test automobil absolvoval po modernizaci v roce 2004 a to už vybojoval plný počet, tedy pět hvězd.

Za volantem

Prostoru pro posádku nabídne model C5 opravdu hodně a to platí i pro oblast zadních sedadel. Zavazadelník sedanu disponuje objemem 455 litrů v základním uspořádání. To není nejvíce, avšak kombi potěší nákladovým prostorem o objemu 563 litrů. Vozy C5 byly navíc vybavovány tlačítkem v zavazadlovém prostoru, jímž lze snížit nákladovou hranu (jedna z výhod hydropneumatického pérování).

Sedadla jsou měkká, pohodlí nabídnou dostatek. Totéž platí o naladění podvozku. Jízdní vlastnosti platí za podprůměrné, pokud není automobil vybaven nastavením tuhosti odpružení. Jako minus vidíme přeposilované řízení a vůle v řazení.

Z pohonných jednotek doporučujeme turbodiesely HDI, především pak agregát 2.2 HDI/98 kW. Špatný však není ani motor 2.0 HDI/80 kW. Přeplňovaná vznětová jednotka 2.0 HDI/66 kW k ideálu postrádá pár koní.

Po modernizaci vůz dostal přeplňovanou dieselovou šestnáctistovku HDI o výkonu 80 kW. Jde o velmi zdařilý agregát na jehož vývoji pracoval koncern PSA Peugeot Citroën s automobilkou Ford.

Časté závady

Naprosto běžný problém „cé-pětky“ představuje nepříjemné pískání brzd. Může se to zdát jako banalita, ale nikdy se ji nepodařilo zcela odstranit.

Časté jsou vůle na čepech přední nápravy, hučící ložiska kol na konci životnosti či poruchy elektroniky (osvětlení, el. zrcátek atd.). Vyskytují se také vůle v táhlech stabilizátoru.

U dieselů někdy hučí převodovky. Pozor si dejte také na stav hydropneumatického pérování. Jeho náplň nesmí nikde unikat, proto prověřte nejen podvozek, ale i motorový prostor, kde je nádržka s kapalinou umístěna.

Motorizace

Benzinové motory: 1.8 16V/85 a 92 kW, 2.0 16V/100 a 103 kW, 2.0 HPi/103 kW (přímý vstřik), 3.0 V6/152 kW.
Dieselové motory: 1.6 HDI/80 kW, 2.0 HDI/66 a 80 kW, 2.2 HDI/98 kW, 2.2 HDI/125 kW (dvojité přeplňování).

KLADY
velmi komfortní odpružení
prostorný interiér
příznivé ceny ojetin
výškově nastavitelný podvozek

ZÁPORY
před modernizací nevýrazný design
vůle v řazení
velký a nevzhledný klíček

Milan Jirouš

17.7.2009 9:50| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist