Citroën C3 Elle 1.2 PureTech 82: Jen růžová to může být

Citroen C3 akční série Elle je roztomilé auto. Pro ženy, pro které je hlavně určený, bude roztomilý tím, jak vypadá. Pro muže starší 40 let pak tím, jak old-school v některých ohledech je.
titulka-4-1100x618.jpgCelá galerie 21 Zdroj: archiv redakce

Foto: Autoweb.cz

Oproti C4 Cactus, který jsem řídil nedávno, působí tak nějak uhlazeněji, symetričtěji a… roztomileji. V případě speciální edice Elle inspirované stejnojmenným ženským časopisem je to pak zdůrazněné růžovými doplňky: Dvoubarevná střecha s polepem, který vynikne hlavně při pohledu shora, rámeček kolem předních mlhovek a okraj prvního z Airbumpů jsou vyvedeny v barvě, kterou Citroën nazývá Cherry Pink. Stejnou barvou je pak doplněná originální šedá látka na předním panelu palubní desky. Tu najdete i na sedačkách.

Nevím, jestli u auta pro takovou cílovou skupinu má vůbec smysl hodnotit jízdní vlastnosti, protože asi nejsou tak důležité. Ale to by byla chyba, protože překvapivě nejsou špatné. Opět – na rozdíl od zmíněné C4 Cactus. Auto je na dnešní poměry malé. Na délku měří jen 3 996 mm a s hmotností těsně pod tunu je i lehké. Ani tak ale s 82 koňmi výkonu od tříválce 1.2 PureTech (který opravdu zní jako pravý tříválec) nečekejte nějakou velkou dynamiku.

Problémem motoru je, že pokus o jakoukoliv dynamiku znamená plný plyn, a to zas znamená spotřebu kolem 7,5 litru. Což je úplně stejně jako u větší C4 se stejným motorem s přeplňováním o výkonu 110 koní, ovšem s výrazně větším točivým momentem. Na tomto rozdílu je krásně vidět, že i když se na přeplňované minimotory – většinou třívalce – často díváme přes prsty, z hlediska snížení spotřeby při zachování aspoň elementární dynamiky smysl mají. Podobné hodnoty dosahují i srovnatelné agregáty ostatních značek.

S tím souvisí ta retro roztomilost zmíněná v úvodu. Už dlouho jsem nejel v novém autě, kde jsem měl pocit, že motor tak divně vynechává, než mě napadlo vypnout kompresor klimatizace. A rázem bylo po výpadcích výkonu. A 82 koní výkonu a tuna hmotnosti byly plus minus parametry aut, která dnešní čtyřicátníci řídili dlouhá léta. Nicméně pokud se smíříte s nemožností předjíždět, C3 je nezáludný, snadno řiditelný a hlavně pohodlný vůz.

Navíc nevydává tak hrůzu nahánějící zvuky od náprav při přejíždění zpomalovacích hrbů (jako opět C4). Nečekejte přesnost řízení nebo řazení, ale vysloveně otravného na autě není nic. V budíkách je i základní palubní počítač, dokonce s hlídáním omezené rychlosti – kterou pak nabídne k uložení do tempomatu. Ten má mimochodem jednu zvláštnost, aktivovat jde pouze na čtyřku a pětku.

Interiér je laciný. To u auta, které je podle ceníku Citroënu možné koupit už za 270 tisíc korun nepřekvapí. Ale použití zmíněné látky v šedé barvě (Citroen ji nazývá Curitiba Grey) dokáže tento levný pocit rozbít a naopak působí zajímavě. Uprostřed palubní desky pak volně stojí tablet, jehož zpracování ani neurazí, ani nenadchne, ale vše funguje, jak má. A to včetně připojení telefonu přes bluetooth s možností přehrávat hudbu. Logika ovládání je stejná jako ve zmíněné C4 nebo levnějších Peugeotech. I na zadní sedačky se vejdou dva dospělí a lze tak cestovat, pouze mají všichni v autě k sobě trochu blíž.

Zvenku je vidět, že zadání o vytvoření líbivého autíčka pro ženy splnili tvůrci dokonale. Nemůžu si pomoct, ale mně francouzská a (dříve) italská malá auta přišla vždycky nejhezčí. A aktuální generace C3 rozhodně není výjimkou. Zepředu zaujmou tři oddělené řady světel, přičemž horní plynule navazují na chromované linky, které pokračují přes celou masku až ke znaku uprostřed. Z boku pak je nejvýraznější prvek Airbump a lemy blatníků v černém plastu. Nakonec zezadu C3 nejlépe popíše opět slovo roztomilý. Především zadní světla vypadají jak očička nějakého malého zvířátka. A takové auto prostě nejde nemít rád(a).

10.9.2018 2:00| autor: Jiří Kotyk

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist