autoweb.cz > Citroën > Citroën C3 > Citroën C3 Elle 1.2 PureTech 82: Jen růžová to může být
Citroën C3 Elle 1.2 PureTech 82: Jen růžová to může být
Oproti C4 Cactus, který jsem řídil nedávno, působí tak nějak uhlazeněji, symetričtěji a… roztomileji. V případě speciální edice Elle inspirované stejnojmenným ženským časopisem je to pak zdůrazněné růžovými doplňky: Dvoubarevná střecha s polepem, který vynikne hlavně při pohledu shora, rámeček kolem předních mlhovek a okraj prvního z Airbumpů jsou vyvedeny v barvě, kterou Citroën nazývá Cherry Pink. Stejnou barvou je pak doplněná originální šedá látka na předním panelu palubní desky. Tu najdete i na sedačkách.
Nevím, jestli u auta pro takovou cílovou skupinu má vůbec smysl hodnotit jízdní vlastnosti, protože asi nejsou tak důležité. Ale to by byla chyba, protože překvapivě nejsou špatné. Opět – na rozdíl od zmíněné C4 Cactus. Auto je na dnešní poměry malé. Na délku měří jen 3 996 mm a s hmotností těsně pod tunu je i lehké. Ani tak ale s 82 koňmi výkonu od tříválce 1.2 PureTech (který opravdu zní jako pravý tříválec) nečekejte nějakou velkou dynamiku.
Problémem motoru je, že pokus o jakoukoliv dynamiku znamená plný plyn, a to zas znamená spotřebu kolem 7,5 litru. Což je úplně stejně jako u větší C4 se stejným motorem s přeplňováním o výkonu 110 koní, ovšem s výrazně větším točivým momentem. Na tomto rozdílu je krásně vidět, že i když se na přeplňované minimotory – většinou třívalce – často díváme přes prsty, z hlediska snížení spotřeby při zachování aspoň elementární dynamiky smysl mají. Podobné hodnoty dosahují i srovnatelné agregáty ostatních značek.
S tím souvisí ta retro roztomilost zmíněná v úvodu. Už dlouho jsem nejel v novém autě, kde jsem měl pocit, že motor tak divně vynechává, než mě napadlo vypnout kompresor klimatizace. A rázem bylo po výpadcích výkonu. A 82 koní výkonu a tuna hmotnosti byly plus minus parametry aut, která dnešní čtyřicátníci řídili dlouhá léta. Nicméně pokud se smíříte s nemožností předjíždět, C3 je nezáludný, snadno řiditelný a hlavně pohodlný vůz.
Navíc nevydává tak hrůzu nahánějící zvuky od náprav při přejíždění zpomalovacích hrbů (jako opět C4). Nečekejte přesnost řízení nebo řazení, ale vysloveně otravného na autě není nic. V budíkách je i základní palubní počítač, dokonce s hlídáním omezené rychlosti – kterou pak nabídne k uložení do tempomatu. Ten má mimochodem jednu zvláštnost, aktivovat jde pouze na čtyřku a pětku.
Interiér je laciný. To u auta, které je podle ceníku Citroënu možné koupit už za 270 tisíc korun nepřekvapí. Ale použití zmíněné látky v šedé barvě (Citroen ji nazývá Curitiba Grey) dokáže tento levný pocit rozbít a naopak působí zajímavě. Uprostřed palubní desky pak volně stojí tablet, jehož zpracování ani neurazí, ani nenadchne, ale vše funguje, jak má. A to včetně připojení telefonu přes bluetooth s možností přehrávat hudbu. Logika ovládání je stejná jako ve zmíněné C4 nebo levnějších Peugeotech. I na zadní sedačky se vejdou dva dospělí a lze tak cestovat, pouze mají všichni v autě k sobě trochu blíž.
Zvenku je vidět, že zadání o vytvoření líbivého autíčka pro ženy splnili tvůrci dokonale. Nemůžu si pomoct, ale mně francouzská a (dříve) italská malá auta přišla vždycky nejhezčí. A aktuální generace C3 rozhodně není výjimkou. Zepředu zaujmou tři oddělené řady světel, přičemž horní plynule navazují na chromované linky, které pokračují přes celou masku až ke znaku uprostřed. Z boku pak je nejvýraznější prvek Airbump a lemy blatníků v černém plastu. Nakonec zezadu C3 nejlépe popíše opět slovo roztomilý. Především zadní světla vypadají jak očička nějakého malého zvířátka. A takové auto prostě nejde nemít rád(a).