Citroën C3 Aircross: Světová premiéra v oblacích Paříze

Kde jinde by měla proběhnout světová premiéra stylového crossoveru než v jednom z nejmódnějších velkoměst světa? Vyrazili jsme do Paříže na představení nového Citroënu C3 Aircross, který pokračuje v útoku značky k lepšímu.

Po stále ještě čerstvém hatchbacku C3 přichází další auto, které nese stejný název, platformu i techniku, přídavek Aircross však naznačuje, že o něco narostl do všech směrů. Ptáte se, proč tradiční výrobce malých aut do města a velkých rodinných MPV vstupuje do segmentu kompaktních crossoverů?

Odpověď je jednoduchá – segment SUV je stále více populární, že si Citroën zkrátka nemůže nechat ujet vlak. V dnešní době činí SUV asi čtvrtinu všech prodejů nových vozidel, segment SUV-B pak zhruba 30 % všech SUV, takže se směřování automobilky nelze vůbec divit. Citroën C3 Aircross do jisté míry nahrazuje C3 Picasso, přitom ovšem pamatuje i na tradiční kvality MPV, tedy variabilitu a praktičnost. K tomu přidává typické atributy SUV.

Všimnete si vyšší světlé výšky, plastové ochrany nárazníků, blatníků a prahů nebo široké možnosti individualizace. Podobně jako hatchback C3 nabízí i Aircross možnost vybírat barvu střechy, střešních ližin, zpětných zrcátek, rámečků kolem světlometů nebo žaluzií na zadních bočních oknech. Mimochodem, barevné proužky nejsou pouhou samolepkou, ale barvou zalitou mezi vrstvami polykarbonátu. Pokud tuto možnost nezvolíte, dostanete tradiční skleněná okna, s barevnými žaluziemi jsou zadní okna skutečně plastová.

Osm odstínů karoserie, čtyři odstíny střechy a čtyři odstíny doplňků tvoří celkem až 90 kombinací, vybírat můžete navíc i z pěti různých kombinací interiéru. Vnitřek Aircrossu je hodně povedený. Stále musíte mít na paměti, že se jedná o relativně levné auto, takže místy narazíte na tvrdší plasty, designem vás ale nadchne.

Každý interiér má svůj vlastní charakter, nejde jenom o prostý výběr barvy čalounění, ale o změnu atmosféry. Chcete mít uvnitř šedou látku připomínající teplákovou soupravu, nebo elegantní kombinaci kohoutí stopy a béžové kůže jako z pařížského butiku? Výběr je pouze na vás.

Jistě vás napadne, proč nový Citroën C3 Aircross nedisponuje plastovou ochranou dveří Airbump. Přitom na městský crossover by se tenhle unikátní designový prvek přímo hodil. Jak mi vysvětlila ředitelka automobilky Linda Jackson v osobním rozhovoru, byla to otázka nejen samotného designu, ale i priorit.

Jednak Aircross dává najevo svoji identitu SUV natolik, že další zvýraznění nebylo potřeba. A do jisté míry by auto bylo už přeplácané. Co se týče priorit, automobilka musí zvažovat také finanční stránku věci. A protože auto už Airbumpy ke zvýraznění svého vzhledu nepotřebovalo, zbylo více času a prostředků na vybavení moderními technologiemi.

Těch nabízí C3 Aircross celkem 12 a patří mezi ně bezklíčový přístup a startování, barevný head-up displej, parkovací kamera, automatický parkovací asistent, nouzové automatické brzdění, varování před opuštěním jízdního pruhu, sledování mrtvého úhlu, rozpoznání dopravního značení s propojením s tempomatem, automatické přepínání dálkových světel, varování před snížením pozornosti řidiče nebo Coffee Break Alert, který vyzve řidiče, aby si po 2 hodinách nepřetržitého řízení při rychlosti nad 70 km/h udělal přestávku.

Systém Grip Control potom nabízí jízdní režimy pro různé povrchy, Hill Assist Descent pak pomůže se sjížděním strmých svahů. Mobilní telefony je možné nabíjet indukčně, funkce Mirror Screen s technologiemi Android Auto, Apple Car Play a MirrorLink zase umožní využívat multimediálního obsahu a aplikací smartphonu přes 7″ dotykový displej infotainmentu. Nechybí ani CITROËN Connect Nav, 3D on-line navigace s hlasovým ovládáním a službou TomTom Traffic, nebo CITROËN Connect Box s balíčky Pack SOS a Assistance.

Rovněž potěší relativně velká a pohodlná sedadla, řidičovo je navíc vybaveno nastavitelnou loketní opěrkou. Pozice za volantem je celkově dobrá, místa vzadu je navzdory panoramatickému střešnímu oknu pro 185 cm vysokou osobu akorát a na prostor na nohy si také nelze stěžovat, pokud posunete zadní sedačky zcela vzad. Ty lze posouvat o 150 mm a sklápět v poměru 2:1. Modularitu navíc zvyšuje sklopné opěradlo spolujezdce, díky němuž lze převážet předměty dlouhé až 240 cm.

Do zavazadlového prostoru naložíte 410 až 520 litrů nákladu, v závislosti na posunutí zadních sedadel, po sklopení potom 1289 litrů. Pochválit je třeba i vysoké víko kufru, do něhož se neuhodí ani dlouháni. Pod kapotou najdete známou techniku – benzínové motory 1.2 PureTech s výkonem 82, 110 a 130 koní (prostřední verze může mít i šestistupňový automat) a naftové motory 1.6 BlueHDI ve verzích 100 a 120 koní.

Bohužel nebyla možnost se autem projet, na to si musíme počkat až na dynamickou prezentaci, nicméně jestli bude nový Citroën C3 Aircross jezdit alespoň tak dobře jako menší C3, tedy výhradně komfortně, pak to nebude vůbec na škodu. Do prodeje se nový model dostane koncem tohoto roku.

14.6.2017 10:05| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist