Citroën C3 na českém trhu: Útočí pohodlím, designem a technologiemi

Francouzský hatchback vstupuje na český trh, který chce zaujmout především netradičním designem, dostupnými technologiemi, komfortním podvozkem a v neposlední řadě také velmi příznivou cenou.

Pro francouzskou značku Citroën je tento okamžik velmi důležitý, jelikož nový vůz představuje po dlouhých třech letech. Model C3, kterého se od roku 2002 prodalo 3,5 milionu (z toho 19 tisíc u nás) a celkové prodeje tedy tvoří z jedné pětiny, představuje novou strategii automobilky. Citroën chce být značkou pro všechny, ovšem ne za každou (tedy nejnižší) cenu.

Ceny však jsou, vzhledem k tomu, co nový Citroën C3 nabízí, velmi zajímavé. Již v základu od 234 900 korun (po odečtění 10.000 Kč za bonus za starý vůz) dostanete systém varování před opuštěním jízdního pruhu nebo čtení dopravních značek s funkcí přenášení rychlostních limitů do tempomatu, za příplatek pak můžete mít i hlídání mrtvého úhlu, zadní parkovací kameru, systém Mirror Screen či navigaci TomTom s pětiletou aktualizací zdarma.

Žhavou novinkou je ConnectedCAM, tedy palubní kamera snímající provoz před vozem, což je v dnešní době velmi populární fenomén. Ať už z důvodu natáčení zajímavých jízdních situací či důkazu při dopravní nehodě. Kamera snímá úhel 120 stupňů, má rozlišení full HD, paměť na 16 GB záznamu a umožňuje rovnou i sdílení materiálu, který během jízdy natočíte nebo nafotíte. Bohužel však není vybavena mikrofonem, takže video je vždy bez zvuku.

Citroën C3 útočí v první řadě zajímavým designem a možností individualizace, takže na výběr je 36 barevných kombinací – devět odstínů karoserie a tři odstíny paketu Bi-Color (černá, bílá a červená), který mění barvu krytů zrcátek, lišty mlhovek, proužku na C sloupku a jednoho „čtverce“ v Airbumpu. Právě tento ochranný prvek dveří prvně viděný na Cactusu je hlavním designovým prvkem i na novém Citroënu C3.

V interiéru pak můžete vybírat ze čtyř kombinací – základní černé, červené Urban, šedé Metropolitan s hrubou látkou na palubní desce a luxusnější Hype Colorado s koženými prvky. Pohodlí na palubě pak zajišťují měkká sedadla se „sofa efektem“, panoramatická střecha, výrazně lepší odhlučnění nebo 22 mm místa navíc na zadních sedadlech. Zavazadlový prostor pak pojme rovných 300 litrů nákladu.

Pod kapotou pak najdete známou paletu motorů, která je velmi jednoduchá. Benzínové motory zastupuje 1.2 PureTech o výkonech 68, 82 či 110 koní, naftové motory pak 1.6 BlueHDi ve dvou verzích o výkonech 75 a 100 koní. Šestistupňová automatická převodovka s hydroměničem je pak dostupná jen pro nejsilnější 1.2 PureTech 110 bez možnosti volit manuál.

Citroën C3 jsme krátce vyzkoušeli v ulicích pražského Karlína, takže jsme příliš prostoru pro testování neměli, nicméně o jedné velmi důležité skutečnosti nás auto přesvědčilo – na dlážděných cestách je podvozek nejen opravdu pohodlný, ale také velmi dobře odhlučněný. A také po něm lidé hodně koukají, především ženy, které ve skladbě zákazníků Citroënu C3 tvoří rovnou polovinu.

Auto samozřejmě budeme mít i na klasické týdenní testování, takže se mu na zoubek podíváme důkladněji. Už teď ale můžeme prohlásit, že se třeba mezi Škodou Fabia rozhodně neztratí.

28.11.2016 8:43| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist