autoweb.cz > Citroën > Citroën C3 > citroën c3 picasso > Citroën C3 Picasso 1.6 HDi (115 k)
Citroën C3 Picasso 1.6 HDi (115 k)
Dynamika 6
Chování na silnici 4
Provozní náklady 8
Praktičnost 8
X-Factor 6
Celkové hodnocení 6.4
RADOSTI
Extravagantní design, praktičnost zadní řady sedadel
STAROSTI
Nejistý podvozek, zpracování interiéru
Vozy kategorie malých MPV jsou poslední dobou velmi oblíbené. Rozhlédnutím v okolním provozu lze snadno vypozorovat, komu vyhovují nejvíce. Já v nich nejčastěji vidím mladé rodiny. A není těžké uhodnout proč. Vyšší posaz, slušná praktičnost a menší půdorys jsou ingredience receptu, který by měla mít každá moderní maminka ve své automobilové kuchařce. A nesmím zapomenout ani na zajímavý vzhled.Právě na ten, víc než na cokoliv jiného, hraje i Citroën C3 Picasso. Na hustě obsazeném písečku je těžké zaujmout. Chybí mu sice bezsloupkový přístup do kabiny Fordu B-Max, „sebevražedné“ dveře Opelu Meriva nebo nesymetričnost Škody Roomster, zato však sází na celkovou extravaganci. Dělené čelní sklo, zaoblené tvary a svěží detaily, to všechno na sebe v davu upozorní. Mně trochu připomíná americkou ledničku z 50. let. Malé Picasso zkrátka dostává svému jménu, je na něm co si prohlížet.
Podobně našňořený je i interiér. Bohužel celistvost vnějšku uvnitř trochu pokulhává. Vrchní část palubní desky je potažena zajímavou, krepový papír připomínající texturou, uprostřed potom trůní pumpička osvěžovače vzduchu a moderní LCD displej. Bohužel jej doplňuje dvojice displejů se zastaralou grafikou. Spodní část palubní desky potom kvalitativně velmi zaostává za zbytkem, je vyrobena z nevzhledných tvrdých plastů.
Spousta extravagantních detailů – Picasso si svůj název zaslouží.
Výtku bych měl také k omezené praktičnosti vpředu. Vzhledem k zaměření auta by mohly být odkládací prostory vyřešeny lépe, pro elektrickou zásuvku a nápoje musíte sahat hluboko mezi sedadla. Dvoudílná roletka panoramatického střešního okna se ovládá ručně, prosvětlit interiér tak není problém, opětovné zatáhnutí roletky ale sám řidič bez pomoci pasažérů nezvládne.Zadní řada sedadel skýtá větší možnosti. Jednak tu jsou praktické skládací stolečky, především potom možnost podélného posuvu. Tak lze objem zavazadlového prostoru zvýšit z 385 litrů na rovných 500 litrů, sklopením opěradel potom na trojnásobek této hodnoty. Přístup dovnitř je trochu omezen vyšší nakládací hranou a těžším víkem kufru.
Citroën C3 fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Jak se Citroën C3 Picasso řídí? Trochu dlouho jsem hledal pohodlnou pozici za volantem, bylo zapotřebí posunout si sedačku nezvykle výš. Potom velké dělené čelní sklo nabízelo bohatý rozhled a ovladače byly více po ruce. Všechny mají velmi lehký až odtažitý chod, což vzhledem k zaměření autu nelze příliš vyčítat. Radost za volantem nemá přinášet jízda, ale samotný pobyt uvnitř vozu.
Moderní LCD displej je zajímavý, bohužel jej doplňují zastaralejší systémy palubního počítače, kontrolek a navigace.
Tomu je také přizpůsoben podvozek. Naladěný je do pohodlí, čemuž také odpovídají jízdní vlastnosti. Příliš jistoty v zatáčkách neposkytne, ale účelem Picassa také není rozlévat kojenecké lahvičky v každé zatáčce. Větším zklamáním jsou spíše rány od podvozku, které prostupují dovnitř, a občas vrzající interiér.Motor 1.6 HDi o výkonu 115 koní a točivém momentu 270 Nm bohatě stačí na svižný městský provoz a drží si slušnou spotřebu, městských 6,5 l/100 km lze dosáhnout. Nižší motorizaci bych už ale příliš nedoporučoval, bohužel však tento nejsilnější turbodiesel je k mání pouze v nejvyšší výbavě Exclusive.
Čímž se dostáváme k ceně. Citroën C3 Picasso s motorem 1.6 HDI ve výbavě Exclusive vyjde na 559 400 korun, při současné akci může být váš s téměř dvousettisícovou slevou, tedy za 359 900 korun. Nejvyšší výbava obsahuje téměř vše myslitelné, připlácet je třeba jen za panoramatické střešní okno (14 000 korun), navigaci a parkovací kameru (26 000 korun), metalízu (13 500 korun), bílou perleť Narcé (17 700 korun) nebo Bluetooth (7500 korun).
Verdikt
Citroën C3 Picasso nadšeného řidiče jízdně určitě nenadchne jako někteří jeho soupeři, o tom však tohle auto ani není, Bohaté prosklení přinášející dovnitř svěží atmosféru a neotřelý design bude ale mnohým vyhovovat. Malé Picasso se chce se v první řadě líbit, a to se mu daří. Odhlédneme-li od trochu nejistého ovládání, jediným skutečně větším problémem je nedotažený a méně kvalitní interiér.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | nafta |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 1560 |
Vrtání x zdvih (mm) | 75,0 x 88,3 |
Převodovka | šestistupňová manuální |
Poháněná kola | přední |
Podvozek | |
Brzdy vpředu | kotoučové s vnitřním chlazením |
Brzdy vzadu | kotoučové |
Pneumatiky vpředu | 205/45 R17 |
Pneumatiky vzadu | 205/45 R17 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 84 / 115 v 3600 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 270 v 1750 ot./min. |
0-100 km/h (s) | 10,9 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 184 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 5,5 / 4,0 / 4,6 |
Objem nádrže (l) | 50 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4101 |
Šířka (mm) | 1766 |
Výška (mm) | 1670 |
Rozvor náprav (mm) | 2540 |
Provozní hmotnost (kg) | 1361 |
Celková hmotnost (kg) | 1807 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 675 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 1200 |
Zavazadlový prostor (l) | 385 - 500 / 1506 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 353 900 Kč (254 900 Kč v akci) |
Základní cena test. verze | 559 400 Kč (359 900 Kč v akci) |