Citroën C3 Picasso 1.6 HDi (115 k)

Nejmenší model francouzské značky má v názvu jméno slavného malíře, což chápeme jako signál, že dává důraz především na vzhled. Stačí to ale?

  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 4

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 6

  • Celkové hodnocení 6.4

RADOSTI
Extravagantní design, praktičnost zadní řady sedadel

STAROSTI
Nejistý podvozek, zpracování interiéru

Vozy kategorie malých MPV jsou poslední dobou velmi oblíbené. Rozhlédnutím v okolním provozu lze snadno vypozorovat, komu vyhovují nejvíce. Já v nich nejčastěji vidím mladé rodiny. A není těžké uhodnout proč. Vyšší posaz, slušná praktičnost a menší půdorys jsou ingredience receptu, který by měla mít každá moderní maminka ve své automobilové kuchařce. A nesmím zapomenout ani na zajímavý vzhled.Právě na ten, víc než na cokoliv jiného, hraje i Citroën C3 Picasso. Na hustě obsazeném písečku je těžké zaujmout. Chybí mu sice bezsloupkový přístup do kabiny Fordu B-Max, „sebevražedné“ dveře Opelu Meriva nebo nesymetričnost Škody Roomster, zato však sází na celkovou extravaganci. Dělené čelní sklo, zaoblené tvary a svěží detaily, to všechno na sebe v davu upozorní. Mně trochu připomíná americkou ledničku z 50. let. Malé Picasso zkrátka dostává svému jménu, je na něm co si prohlížet.

Podobně našňořený je i interiér. Bohužel celistvost vnějšku uvnitř trochu pokulhává. Vrchní část palubní desky je potažena zajímavou, krepový papír připomínající texturou, uprostřed potom trůní pumpička osvěžovače vzduchu a moderní LCD displej. Bohužel jej doplňuje dvojice displejů se zastaralou grafikou. Spodní část palubní desky potom kvalitativně velmi zaostává za zbytkem, je vyrobena z nevzhledných tvrdých plastů.


Spousta extravagantních detailů – Picasso si svůj název zaslouží.

Výtku bych měl také k omezené praktičnosti vpředu. Vzhledem k zaměření auta by mohly být odkládací prostory vyřešeny lépe, pro elektrickou zásuvku a nápoje musíte sahat hluboko mezi sedadla. Dvoudílná roletka panoramatického střešního okna se ovládá ručně, prosvětlit interiér tak není problém, opětovné zatáhnutí roletky ale sám řidič bez pomoci pasažérů nezvládne.Zadní řada sedadel skýtá větší možnosti. Jednak tu jsou praktické skládací stolečky, především potom možnost podélného posuvu. Tak lze objem zavazadlového prostoru zvýšit z 385 litrů na rovných 500 litrů, sklopením opěradel potom na trojnásobek této hodnoty. Přístup dovnitř je trochu omezen vyšší nakládací hranou a těžším víkem kufru.

Citroën C3 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Citroen C3 fotogalerie

Jak se Citroën C3 Picasso řídí? Trochu dlouho jsem hledal pohodlnou pozici za volantem, bylo zapotřebí posunout si sedačku nezvykle výš. Potom velké dělené čelní sklo nabízelo bohatý rozhled a ovladače byly více po ruce. Všechny mají velmi lehký až odtažitý chod, což vzhledem k zaměření autu nelze příliš vyčítat. Radost za volantem nemá přinášet jízda, ale samotný pobyt uvnitř vozu.


Moderní LCD displej je zajímavý, bohužel jej doplňují zastaralejší systémy palubního počítače, kontrolek a navigace.

Tomu je také přizpůsoben podvozek. Naladěný je do pohodlí, čemuž také odpovídají jízdní vlastnosti. Příliš jistoty v zatáčkách neposkytne, ale účelem Picassa také není rozlévat kojenecké lahvičky v každé zatáčce. Větším zklamáním jsou spíše rány od podvozku, které prostupují dovnitř, a občas vrzající interiér.Motor 1.6 HDi o výkonu 115 koní a točivém momentu 270 Nm bohatě stačí na svižný městský provoz a drží si slušnou spotřebu, městských 6,5 l/100 km lze dosáhnout. Nižší motorizaci bych už ale příliš nedoporučoval, bohužel však tento nejsilnější turbodiesel je k mání pouze v nejvyšší výbavě Exclusive.

Čímž se dostáváme k ceně. Citroën C3 Picasso s motorem 1.6 HDI ve výbavě Exclusive vyjde na 559 400 korun, při současné akci může být váš s téměř dvousettisícovou slevou, tedy za 359 900 korun. Nejvyšší výbava obsahuje téměř vše myslitelné, připlácet je třeba jen za panoramatické střešní okno (14 000 korun), navigaci a parkovací kameru (26 000 korun), metalízu (13 500 korun), bílou perleť Narcé (17 700 korun) nebo Bluetooth (7500 korun).

Verdikt
Citroën C3 Picasso nadšeného řidiče jízdně určitě nenadchne jako někteří jeho soupeři, o tom však tohle auto ani není, Bohaté prosklení přinášející dovnitř svěží atmosféru a neotřelý design bude ale mnohým vyhovovat. Malé Picasso se chce se v první řadě líbit, a to se mu daří. Odhlédneme-li od trochu nejistého ovládání, jediným skutečně větším problémem je nedotažený a méně kvalitní interiér.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivonafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1560
Vrtání x zdvih (mm)75,0 x 88,3
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Podvozek
Brzdy vpředukotoučové s vnitřním chlazením
Brzdy vzadukotoučové
Pneumatiky vpředu205/45 R17
Pneumatiky vzadu205/45 R17
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)84 / 115 v 3600 ot./min.
Točivý moment (Nm)270 v 1750 ot./min.
0-100 km/h (s)10,9
Nejvyšší rychlost (km/h)184
Spotřeba paliva (l/100 km)5,5 / 4,0 / 4,6
Objem nádrže (l)50
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4101
Šířka (mm)1766
Výška (mm)1670
Rozvor náprav (mm)2540
Provozní hmotnost (kg)1361
Celková hmotnost (kg)1807
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)675
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)1200
Zavazadlový prostor (l)385 - 500 / 1506
Ceny
Základní cena modelu353 900 Kč (254 900 Kč v akci)
Základní cena test. verze559 400 Kč (359 900 Kč v akci)
30.8.2013 6:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist