Rally Mexico vyhráli Ogier a Ingrassia. Získali tak druhé letošní vítězství pro Citroën

Neuvěřitelně klidný a vyrovnaný výkon předvedli Sébastien Ogier a Julien Ingrassia v závěrečné etapě Rally Mexiko a stvrdili své druhé vítězství ze tří podniků sezony 2019. C3 WRC navíc dojel od startu šampionátu v Monte Carlu vždy na pódiu. Citroën Racing tak natáhl šňůru prvenství na Rally Mexiko už na rekordních osm.
stazeny-soubor-11-1100x618.jpg Zdroj: Citroën

Sébastien Ogier a Julien Ingrassia vyráželi na trať finálové etapy s náskokem 27 sekund a museli čelit velkému tlaku jezdců ze zadních pozic. Dokázali ale svůj výkon na posledních šedesáti kilometrech ještě vystupňovat a jejich náskok na čele dál narůstal. Navíc si připsali ještě dalších pět bonusových bodů za nejrychlejší čas na závěrečné Power Stage a zakončili tak své víkendové představení v hlavní roli. Excelentní víkend a bodový zisk z něho je vynesl na druhé místo celkově v mistrovství světa pouhé čtyři body za první příčkou.

Šestinásobní mistři světa se do vedení v soutěži dostali po druhém průjezdu rychlostní zkoušky El Chocolate (31,57 km), nejtechničtější pasáži pátečního programu, aby první etapu dokončili se čtyřmi vyhranými rychlostními zkouškami a celkovým náskokem na čele o 14,8 sekundy. A to přesto, že na trať vyráželi jako třetí. I když byli z prvního místa krátce sesazeni na druhý den, když za zrušenou RZ 10 si připsali paušální čas, navíc museli měnit proraženou pneumatiku.

Hned v následující rychlostní zkoušce se ale opět vrátili na čelo startovního pole druhým nejrychlejším časem na Otates (pouhých 1,2 sekundy za nejrychlejším), byť už bez náhradního kola. Odpolední program pak přinesl jejich šesté vítězství na rychlostní zkoušce. Navíc byli jedinou posádkou, která pak vezla dvě rezervní kola. Jejich výkon poté umožnil s přehledem kontrolovat situaci na čele soutěže způsobem, který je pro ně typický.

Sébastien Ogier a Julien Ingrassia zaznamenali svoje páté vítězství na Rally Mexiko, první bylo před 11 lety ještě na Citroënu C2 Super 1600, další pak v letech 2013, 2014, 2015 a 2018. Nyní se jedná o druhé prvenství sezony po Monte Carlu ze tří soutěží v roce 2019, a tak Citroën Total World Rally Team hned dvakrát figuroval na nejvyšším stupínku. Lepší důkaz konkurenceschopnosti nemůže být.

První vítězství ve Střední Americe si C3 WRC připsal v roce 2017, Citroën Racing nyní prodlužuje rekordní sérii vítězství na Rally Mexiko už na osm, přestože má zdejší soutěž nálepku extrémní náročnosti díky vysokým teplotám a nadmořským výškám.

Teprve při druhém startu v Mexiku Esapekka Lappi a Janne Ferm naznačili velice rychle jejich nesporný potenciál. Čtvrtým nejrychlejším časem, 6,2 sekundy za jejich týmovými spolujezdci na El Chocolate (31,57 km), a poté druhým nejrychlejším časem na RZ 7 pouhé dvě desetiny sekundy od prvenství na rychlostní zkoušce v pátek odpoledne, zakončili zahajovací etapu na slibné páté pozici s odstupem pouhých dvou sekund na čtvrtou příčku.

Své ambice na C3 WRC naznačili na startu druhého dne nastavenou rychlostí, ale náhlou změnu v adhezi odnesli nárazem na boku silnice. Do poslední etapy vyráželi jako první, nicméně využili startu jako příležitosti ke sbírání dalších zkušeností a přípravě na následující šotolinové soutěže. Na Power Stage ale získali cenný bod a v poli soupeřů o mistrovský titul jasně ukázali, že se s nimi musí počítat.

11.3.2019 11:00| autor: Tomáš Malík | zdroj: Citroën
Více o tématu: Citroënvýkon

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist