Citroen C-Crosser – první jízda

Do rybníčku kategorie SUV připlouvá další štika. Tentokrát z Francie.

V České Republice se nám poprvé představil Citroën C-Crosser, který jsme měli možnost vidět i ve Frankfurtu. Ve srovnání s koncepty C-Cactus a C5 Airscape sice vypadá poněkud konzervativně, ale toto auto je narozdíl od nich připraveno vydat se k prvním zákazníkům.

Jedná se o sourozence vozů Mitsubishi OutlanderPeugeot 4007, se kterými sdílí šasi, interiér a vlastně i výrobní linku v Japonsku. Liší se samozřejmě exteriérem, naladěním podvozku a cílovou skupinou zákazníků. Pro výrobce je hlavní změnou návrat k pohonu všech čtyř kol, který Citroën poprvé vyzkoušel na vozu 2CV Sahara. Ten se dá samozřejmě přizpůsobit situaci, ve které se nacházíte. Pro běžné jezdění po silnici zde máte pohon přední nápravy, který zaručuje nízkou spotřebu – 7,3 litru nafty na sto kilometrů. Pokud zajedete do terénu, můžete zapnout pohon všech čtyř kol, kterému pomáhá řídící jednotka rozdělovat točivý moment dle potřeby. A pro nejdrsnější terén zde je režim LOCK, kdy zadní náprava dostává 1,5x více točivého momentu více než při nastavení 4WD.

Vůz má samozřejmě i třetí řadu sedadel, ale u Citroënu určitě vědí, proč uspořádání označují 5 + 2. Sedačka se vyklápí ze dna kufru několika chvaty, se kterými měli přítomní novináři celkem problémy. Když už je dvousedadlo připraveno k provozu, dají se ještě vyklopit opěrky hlavy, které kdosi pohotově překřtil na zaječí uši. Přirovnání je na místě: kvůli úspoře místa jsou téměř stejně tenké jako opěradlo třetí řady sedaček. Jeden ze statnějších kolegů se rozhodl tuhost otestovat a se sedačkou lidově řečeno „zavergloval.“ Nikdo neměl odvahu si sedačky vyzkoušet při jízdě, ale v hlavě mi vířily vzpomínky na horskou dráhu.

Před vyklopením této řady sedaček je samozřejmě nutné stáhnout a vyndat roletu, která kryje zavazadlový prostor. Pokud sklápíte i druhou řadu, nemusíte se namáhat, po stranách kufru jsou umístěna tlačítka, jejichž dvousekundový stisk dokáže druhou řadu sedaček automaticky složit. Svinutá roleta se pak dá využit k doklapnutí sedaček až na doraz – na což samozřejmě přišla k údivu zástupců automobilky právě přítomná novinářská obec. Druhá řada se dá také posunout až o osm centimetrů dopředu. Tím získáte 510 litrů v zavazadlovém prostoru, oproti 441 litrům při sedačkách v zadní poloze. Při úplném sklopení pak hodnota vyskočí na působivých 1686 litrů.

Na předních sedačkách se žádná revoluce nekoná, až na volant je totiž přístrojová deska shodná s Outlanderem. Za zmínku však stojí kvalita jejího zpracování. I když by se drobné rezervy našly, například výplně dveří by si zasloužily o něco lepší materiál.

A jak se s takovým vozem jezdí? Na kompletní informace si budete muset počkat až do plánované recenze, ale celé osazenstvo se shodlo, že jízda je velmi příjemná. Motor 2,2 HDI FAP o výkonu 115 kW (160 koní) si umí s 1747 kg těžkým vozem velmi dobře poradit. Nejvyšší točivý moment 380 Nm je k dispozici při 2000 otáčkách, ale i při vyšší hodnotě má dobrý odpich, jak se celá naše veselá výprava mohla přesvědčit při předjíždění loudalů na silničkách v okolí Petrovic. V této motorizaci vstoupí C-Crosser i na náš trh s cenovkou 929 000 korun za stupeň výbavy SX. Lépe vybavená řada Exclusive bude pak stát 1 029 000 Kč. V přípravě je i verze N1, ve které se však budete muset obejít bez zadní řady sedaček.

Vůz tedy na první svezení vypadá sympaticky a cena mu o něco přidává na atraktivitě. Pokud se zajímáte o koupi vozů typu BMW X3, Hyundai Santa-Fe, Honda CR-V nebo Land Rover Freelander, doporučuji počkat na test C-Crosseru. Pak by mohl být výběr ještě o něco složitější.

Richard Herbich, autoweb.cz

20.9.2007 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist