Chrysler Firepower

Při vývoji musel popsat opravdu hodně kopíráku, ale jestli se začne vyrábět, 425 koní za cca. 1,4 milionu nebude vůbec k zahození.

Firepower je nová sportovní studie od Chrysleru postavená na základech z Viperu, ale jeho desetiválec nahrazuje upraveným osmiválcem Hemi 6,1 l s výkonem 425 koní, převzatým z 300C SRT8. Je řešená jako dvoumístné cestovní kupé, které by mohlo v budoucnosti zaujmout nadřazenou roli současnému Crossfiru, i když asi pod jiným jménem.

Automatická převodovka má pět stupňů a s hmotností 1535 kg by Firepower ve své současné podobě zrychloval z nuly na sto odhadem za necelých pět sekund a mohl by pokračovat až k hranici 300 km/h.

Po designové stránce se Firepoweru jistě daří splňovat požadavky na silný a rozkročený tvar, který je povinný pro všechna výkonná a rychlá GT, ale zrovna v jeho případě má tohle kritérium i svou stinnou stránku. Jestli se vám totiž zdá, že jste ho už někde museli vidět, ale přitom vám nejde do hlavy, jak je to možné, když jde o premiéru, delší pohled vám to vše vyjasní.

Čelní maska jako kdyby vypadla z oka Ferrari 612 Scaglietti, zatímco od předních kol dozadu je zbytek karosérie zkarikaturovaný Aston Martin Vanquish a DB9. Říká se, že napodobování je jednou z forem lichocení, ale v takovém rozsahu už z toho může být leckdo nesvůj. Ne že by k opisování v automobilovém průmyslu nedocházelo, ale když jedno auto z dvaceti metrů vypadá skoro stejně jako druhé, tak je to víc než náhoda. Kdyby v tiskových informacích například stálo, kým se nechal Chrysler inspirovat, vypadalo by všechno jinak, ale nic takového v nich pochopitelně není.

Přesto platí, že každé nové auto tohoto stylu je na silnici vítané a v případě Chrysleru by jistě bylo za zlomek tradičních mnohamilionových obnosů, kdyby se začalo vyrábět. Také se mu musí nechat, že alespoň v této fázi má pěkně udělaný interiér s pozicí za volantem sklopenou stylově dozadu. Příjemná je i panoramatická střecha, která plynule přechází do proskleného zadního víka.

Z vnějšího pohledu vyvažují propracovanost interiéru velká kola, vpředu devatenáctipalcová s pneumatikami 275/35, vzadu dvacetipalcová s obutím 335/30. Ve všech rozích jsou umístěny brzdy Brembo s kotouči o průměru 355 mm.

Míra použití všech sympatických detailů je v sériové výrobě čistě závislá na cílené ceně. Ta by však vzhledem k zavedené konkurenci od Mercedesu a BMW a ve vyšších kategoriích od Porsche, Astonu a Maserati musela být poněkud lidovější a podle toho by vypadal i interiér.

Pokud by měl Firepower vzniknout, na svém domácím trhu by nebyl určitě o moc dražší než Corvetta a jeho cena by vycházela na zhruba 60 tisíc dolarů (dnes kolem 1,4 mil korun). A tomu by řada zákazníků po celém světě jistě zatleskala, bez ohledu na okopírované tvary.

Dát světu ekonomického Astona se vším všudy je třeba pravý záměr, i když se to nemá říkat nahlas.

redakce autoweb.cz

17.1.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist