Chrysler Firepower

Při vývoji musel popsat opravdu hodně kopíráku, ale jestli se začne vyrábět, 425 koní za cca. 1,4 milionu nebude vůbec k zahození.

Firepower je nová sportovní studie od Chrysleru postavená na základech z Viperu, ale jeho desetiválec nahrazuje upraveným osmiválcem Hemi 6,1 l s výkonem 425 koní, převzatým z 300C SRT8. Je řešená jako dvoumístné cestovní kupé, které by mohlo v budoucnosti zaujmout nadřazenou roli současnému Crossfiru, i když asi pod jiným jménem.

Automatická převodovka má pět stupňů a s hmotností 1535 kg by Firepower ve své současné podobě zrychloval z nuly na sto odhadem za necelých pět sekund a mohl by pokračovat až k hranici 300 km/h.

Po designové stránce se Firepoweru jistě daří splňovat požadavky na silný a rozkročený tvar, který je povinný pro všechna výkonná a rychlá GT, ale zrovna v jeho případě má tohle kritérium i svou stinnou stránku. Jestli se vám totiž zdá, že jste ho už někde museli vidět, ale přitom vám nejde do hlavy, jak je to možné, když jde o premiéru, delší pohled vám to vše vyjasní.

Čelní maska jako kdyby vypadla z oka Ferrari 612 Scaglietti, zatímco od předních kol dozadu je zbytek karosérie zkarikaturovaný Aston Martin Vanquish a DB9. Říká se, že napodobování je jednou z forem lichocení, ale v takovém rozsahu už z toho může být leckdo nesvůj. Ne že by k opisování v automobilovém průmyslu nedocházelo, ale když jedno auto z dvaceti metrů vypadá skoro stejně jako druhé, tak je to víc než náhoda. Kdyby v tiskových informacích například stálo, kým se nechal Chrysler inspirovat, vypadalo by všechno jinak, ale nic takového v nich pochopitelně není.

Přesto platí, že každé nové auto tohoto stylu je na silnici vítané a v případě Chrysleru by jistě bylo za zlomek tradičních mnohamilionových obnosů, kdyby se začalo vyrábět. Také se mu musí nechat, že alespoň v této fázi má pěkně udělaný interiér s pozicí za volantem sklopenou stylově dozadu. Příjemná je i panoramatická střecha, která plynule přechází do proskleného zadního víka.

Z vnějšího pohledu vyvažují propracovanost interiéru velká kola, vpředu devatenáctipalcová s pneumatikami 275/35, vzadu dvacetipalcová s obutím 335/30. Ve všech rozích jsou umístěny brzdy Brembo s kotouči o průměru 355 mm.

Míra použití všech sympatických detailů je v sériové výrobě čistě závislá na cílené ceně. Ta by však vzhledem k zavedené konkurenci od Mercedesu a BMW a ve vyšších kategoriích od Porsche, Astonu a Maserati musela být poněkud lidovější a podle toho by vypadal i interiér.

Pokud by měl Firepower vzniknout, na svém domácím trhu by nebyl určitě o moc dražší než Corvetta a jeho cena by vycházela na zhruba 60 tisíc dolarů (dnes kolem 1,4 mil korun). A tomu by řada zákazníků po celém světě jistě zatleskala, bez ohledu na okopírované tvary.

Dát světu ekonomického Astona se vším všudy je třeba pravý záměr, i když se to nemá říkat nahlas.

redakce autoweb.cz

17.1.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist