Chevrolet Corvette a nečekaný únik

Překvapivé informace vypustil do světa inženýr Saabu. Společnost postavila dvouspojkovou převodovku pro Corvette s motorem uprostřed.

Zajímavou cestou unikly z dílen General Motors přísně tajné informace. Vysoce postavený inženýr automobilky Saab prozradil, že Trollhättan vyvinul dvouspojkovou převodovku pro Chevrolet Corvette. Umí přenést až osm set newtonmetrů točivého momentu, ale především: je postavená pro použití v autě s motorem uprostřed.

U GM údajně Corvette s motorem před zadní nápravou skutečně zkonstruovali. Než však začalo testování, zasáhla v roce 2008 krize a projekt pohřbila. Spekuluje se že automobilka plán oprášila a dostane vůz na trh do pěti let. Zda má Chevrolet v úmyslu nahradit uspořádání Corvette exotičtějším rozložením hmot, nebo zda představí auto s motorem uprostřed jako alternativu ke konvenčnímu modelu, není jasné. Dlouhá tradice šesti generací s motorem vpředu nahrává druhé možnosti, jenže s myšlenkou přesunout motor doprostřed si automobilka pohrává už třicet let.Chevrolet Corvette s osmiválcem za kabinou se poprvé objevil v roce 1969 jako prototyp XP-882. Vystřídal několik motorů včetně wankelových, než se jako koncept Aerovette s osmiválcem o objemu 5,7 litru dočkal v roce 1976 zelené pro sériovou výrobu. Ta měla začít roku 1980, jenže auta s motorem uprostřed tehdy v Severní Americe drtil svými prodejními výsledky Datsun 240Z. Tvůrci Aerovette v sedmdesátých letech postupně odešli do důchodu a vedení se pod vlivem úspěchu Japonců rozhodlo pustit Corvette po cestě, po níž kráčí dodnes.

Zatím posledním projektem Chevroletu s motorem uprostřed byl koncept CERV III. Objevil se na autosalonu v Detroitu roku 1990 a měl za sedadly osmiválec o objemu 5,7 litru. Motor se dvěma turby a čtyřmi ventily na válec odváděl výkon až 650 koní a jeho točivý moment dosahoval 890 newtonmetrů. S karoserií z uhlíkových kompozitů a aktivním podvozkem šlo o velmi pokročilý stroj, výroby se však nedočkal.

autoweb.cz

6.8.2010 4:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist