Chevrolet Camaro ZL1 (2016) má nově 649 kompresorových koní a zhubl skoro o 100 kg

Nová chlouba Chevroletu dostala opět motor ze špičkové Corvette Z06, Camaro ZL1 díky tomu zvládne stovku kolem 4 vteřin a k mání bude i 10stupňový automat.

Pokud jste si mysleli, že bitva o nevýkonnější a nejzábavnější stroj třídy pony car se po představení Shelby GT350R snad ani nemohla posunout dál, pak vám a Fordu koncern General Motors aktuálně posílá něco jako vztyčený prostředníček – jeho značka Chevrolet právě odhalila novou verzi ostrého Camara s přídomkem ZL1 a už základní parametry jsou masakr.

Pod kapotu se stejně jako v případě minulé generaci nastěhovala pohonná jednotka z Chevroletu Corvette Z06, na rozdíl od sedmilitrové atmosféry však bude ZL1 nyní spoléhat na kompresorový osmiválec LT4 o objemu 6,2 litru. Tento motor produkuje 649 koňských sil a maximální točivý moment až 868 newtonmetrů.

Co je neméně důležité, mezigeneračně auto zhublo o 91 kilogramů. Chevrolet se dynamickými parametry dosud nepochlubil, snad ale nic nezkazíme, pokud řekneme, že nová ZL1 bude po všech stránkách lepší než předchůdce, který byl schopen akcelerovat z 0 na 60 mil v hodině (97 km/h) za rovné čtyři sekundy a s automatem byl o desetinu vteřiny rychlejší.

Nejvyšší rychlost výběhového modelu s výkonem 588 koní se přitom pohybovala od 290 do 296 kilometrů v hodině podle použité převodovky, nyní by mohlo auto bez větší obtíží překonat hranici 300 km/h a to bez ohledu na to, jestli dostane šestistupňový manuál anebo nový desetistupňový automat.

Zajímavé přitom je, že byla nová desetistupňová převodovka vyvinuta ve spolupráci s konkurenčním Fordem a k masivnějšímu nasazení do vozů GM má proběhnout až v příštím roce. Ale zpátky k ZL1. Nejvýkonnější Camaro dostane kromě výkonného motoru také magneto-reologické tlumiče, elektronický samosvorný diferenciál, volič jízdních režimů a vůz bude postaven na kovaných dvacítkách s pneumatikami Goodyear Eagle F1 Supercar o rozměru 285/30 ZR20 vpředu a 305/30 ZR20 vzadu.

Camaro ZL1 se ve výstavní premiéře poprvé objeví na autosalonu v New Yorku a na trhu bude k mání ke konci letošního roku.

16.3.2016 12:20| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist