Chevrolet Camaro ZL1 (2016) má nově 649 kompresorových koní a zhubl skoro o 100 kg

Nová chlouba Chevroletu dostala opět motor ze špičkové Corvette Z06, Camaro ZL1 díky tomu zvládne stovku kolem 4 vteřin a k mání bude i 10stupňový automat.

Pokud jste si mysleli, že bitva o nevýkonnější a nejzábavnější stroj třídy pony car se po představení Shelby GT350R snad ani nemohla posunout dál, pak vám a Fordu koncern General Motors aktuálně posílá něco jako vztyčený prostředníček – jeho značka Chevrolet právě odhalila novou verzi ostrého Camara s přídomkem ZL1 a už základní parametry jsou masakr.

Pod kapotu se stejně jako v případě minulé generaci nastěhovala pohonná jednotka z Chevroletu Corvette Z06, na rozdíl od sedmilitrové atmosféry však bude ZL1 nyní spoléhat na kompresorový osmiválec LT4 o objemu 6,2 litru. Tento motor produkuje 649 koňských sil a maximální točivý moment až 868 newtonmetrů.

Co je neméně důležité, mezigeneračně auto zhublo o 91 kilogramů. Chevrolet se dynamickými parametry dosud nepochlubil, snad ale nic nezkazíme, pokud řekneme, že nová ZL1 bude po všech stránkách lepší než předchůdce, který byl schopen akcelerovat z 0 na 60 mil v hodině (97 km/h) za rovné čtyři sekundy a s automatem byl o desetinu vteřiny rychlejší.

Nejvyšší rychlost výběhového modelu s výkonem 588 koní se přitom pohybovala od 290 do 296 kilometrů v hodině podle použité převodovky, nyní by mohlo auto bez větší obtíží překonat hranici 300 km/h a to bez ohledu na to, jestli dostane šestistupňový manuál anebo nový desetistupňový automat.

Zajímavé přitom je, že byla nová desetistupňová převodovka vyvinuta ve spolupráci s konkurenčním Fordem a k masivnějšímu nasazení do vozů GM má proběhnout až v příštím roce. Ale zpátky k ZL1. Nejvýkonnější Camaro dostane kromě výkonného motoru také magneto-reologické tlumiče, elektronický samosvorný diferenciál, volič jízdních režimů a vůz bude postaven na kovaných dvacítkách s pneumatikami Goodyear Eagle F1 Supercar o rozměru 285/30 ZR20 vpředu a 305/30 ZR20 vzadu.

Camaro ZL1 se ve výstavní premiéře poprvé objeví na autosalonu v New Yorku a na trhu bude k mání ke konci letošního roku.

16.3.2016 12:20| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist