Chevrolet Camaro Z28 – kladivo na hybridy

Chevrolet Camaro podstoupil facelift a hned se představil v sedmilitrovém provedení Z28. My si republiku muscle-cars nějakými hybridy rozvracet nenecháme!

Tohle je nový Chevrolet Camaro. No, zas ne tak úplně nový, ale po faceliftu. Každopádně dorazilo i provedení Z28, které se orientuje na okruhy. Nesmějte se, tohle je odlehčená verze, která je proti osmiválcovému Camaru SS lehčí o 45 kg a proti přeplňovanému Camaru ZL1 dokonce o 136 kg.

Je tu tenčí zadní okno, chybí mlhovky nebo xenony, audio systém je jen obyčejný lehký, šetřilo se na hlukové izolaci a v kufru není koberec. A u snižování hmotnosti (auto nemá prakticky žádné komfortní prvky a i klimatizace je za příplatek) to neskončilo. Nového nastavení se dočkal podvozek, který byl snížen, a když se podíváte na brzdy, všimnete si karbon-keramických kotoučů. Podle Chevroletu je Camaro Z28 při brzdění schopno vyvinout přetížení až 1,5 g.

DOPORUČUJEME: Chevrolet Camaro SS 6.2 – redakční test

A teď to nejdůležitější – motor. Aby automobilka nic neponechala náhodě, vsadila na číslovku 7. Ne, tady to neznamená spotřebu paliva. Tady to znamená objem motoru v litrech. Big block LS7 je odlehčený a podle automobilky má rád vysoké otáčky, což se bude na okruhu hodit. Podle tradice je tu také manuální šestistupňová převodovka s krátkým odstupňovýním, která posílá výkon dozadu na samosvorný diferenciál a 19″ odlehčené ráfky s okruhovými pneumatikami Pirelli P Zero Trofeo R o rozměru 305/30 R19. To jsou vlastně prořezávané slicky.

Čtěte také: Legendy minulosti – Chevrolet Camaro

Výkon motoru s kompresí 11:1 je celkem 507 koní, točí se do 7000 ot./min. a ve středním pásmu otáček nabídne až 637 Nm točivého momentu. Je tu i  lehčí K&N sací filtr s menším odporem a nový výfukový systém, který při akceleraci otevře klapky a vyhne se tlumičům. To bude rachot…

Teď se jen čeká na cenu a na to, kolik aut bude vyrobeno a jaká bude jejich dostupnost. Nový Chevrolet Camaro Z28 je ale hezká ukázka, že Američané si svou republiku muscle-cars nějakými hybridy a elektromobily rozvracet nenechají. A to je v pořádku.

28.3.2013 9:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist