Nový Chevrolet Camaro (2016): V8 z Corvette zůstává, základem je ale 2.0 Turbo

(+ video) Na novou generaci modelu Camaro rovněž dopadl downsizing. Stejně jako konkurenční Ford Mustang bude mít pod přední kapotou přeplňovaný čtyřválec.

Pokud můžeme soudit podle vnějšího designu, v koncernu General Motors musela s výběhovým Chevroletem Camaro vládnout spokojenost. Jeho nástupce vypadá spíše jako další facelift, nenechte se však zmýlit. To, na co tady koukáme, je zbrusu nová generace modelového roku 2016.

Zatímco předchozí Camaro bylo postaveno na poněkud těžší platformě Zeta, kterou má na svědomí australská pobočka Holden a byla využita při stavbě větších modelů Commodore, Pontiac G8 či Chevy SS, novinka využila základy nového šasi Alpha, původně vyvinutého pro Cadillac ATS, což je severoamerická obdoba BMW řady 3.

Také proto si automobilka při vývoji stanovila dietu 200 liber, tedy asi 90 kg a rovněž proto je nové Camaro o 58 mm kratší a o zhruba dva a půl centimetru nižší a štíhlejší než starší auto. Významné změny proběhly také pod přední kapotou.

Základní motorizací je nyní dvoulitrový čtyřválec s turbodmychadlem z ATS o výkonu 274 koní a točivém momentu 400 newtonmetrů, což je sice méně než v případě 2.3 Ecoboost od Fordu, v Mustangu však tato pohonná jednotka není ta výchozí. Přesto i takto malý motor Camaru stačí k dosažení 60 mil v hodině (97 km/h) za méně než šest sekund.

V případě, že těch válců potřebujete více, můžete mít 3.6 V6 s výkonem 335 koní anebo můžete jít rovnou do varianty SS osazené vidlicovým osmiválcem LT1 z aktuálního Chevrolet Corvette, který v Camaru nabídne 461 koňských sil přenášených na kola zadní nápravy šestistupňovým manuálem, případně příplatkovým osmistupňovým automatem.

Vůz bude k mání třeba s magnetickými tlumiči, brzdami Brembo, nechybí systém automatických meziplynů pro manuální převodovku při podřazování a Chevrolet navíc tvrdí, že Camaro SS bude na okruhu rychlejší než současná verze 1LE. Prodej nového vozu bude zahájen letos na podzim, a pokud si na něj brousíte zuby, dobré zprávy pro vás nemáme. Protože se Chevrolet oficiálně stáhl z evropského trhu, nepředpokládá se, že byste při nákupu měli jinou možnost než oslovit některého z individuálních dovozců anebo si zařídit import ve vlastní režii.

18.5.2015 10:40| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist