Chevrolet Camaro SS bude!

Bylo tomu tak nakonec vždycky - když se vyrábí Camaro, můžete si být jistí, že bude i jeho ostrá verze.

Když se vyrábělo zřejmě nejslavnější Camaro SS, ročník 1969, říkalo se, že „Camaro SS je malé, nelítostné zvířátko, které žere Mustangy“. Jak si povede poslední verze, to ještě uvidíme, ale podle prvních zpráv by se majitelé Fordů Shelby Mustang (ale i Dodge Charger SRT8) měli začít bát.

Nové Camaro se začne vyrábět v roce 2008, ale na prodejny se dostane až v první čtvrtině roku 2009. Jak je v Americe zvykem, začne se prodávat jako „modelový rok 2010“. Na rozdíl od konceptu, představeného na lednovém autosalonu v Detroitu to nebude hardtop, ale klasické kupé a nebude mít tak obrovitá kola (koncept měl 275/30 R21 vpředu a 305/30 R22 vzadu). Koncept měl pod kapotou šestilitrový vidlicový osmiválec LS2, laděný na 400 koní a šestistupňovou manuální (!) převodovku.

Co bude pod kapotou sériové verze se přesně neví. Původně se mluvilo o motoru LS6, jenže ten v modelu Corvette dosahuje výkonu nejvýš 405 koní, zatímco nejsilnější Camaro by podle všeho mělo mít koní alespoň 500. Mnozí tedy počítají s tím, že se pod kapotou verze SS objeví osmiválec LS7, vyladěný na 505 koní. Manuální převodovka ovšem zřejmě ustoupí v Americe nesrovnatelně oblíbenějšímu automatu.

Poměrně vášnivá debata se vede kolem „zeleného“ aspektu všech takovýchto muscle-cars. Ekologické dopady a šetření palivem jsou tématem dne nejen v Americe a automobilky se obávají, aby za dva, tři roky vůbec byly schopné takováto auta pro nadšence prodat. Naštěstí se ale objevují technologie, které nám dovolí těšit se ze silných aut a zároveň nebýt zbytečně nešetrnými. Je zcela logické předpokládat, že Camaro bude disponovat systémem Active Fuel Management, který při klidné jízdě odpojí několik válců a nechá v chodu jen ty, které nutně potřebuje.

Design nového Camara se opravdu povedl, na americkém trhu se dá očekávat velmi slušný prodejní úspěch. Vzhledem k retro tvarům karoserie si ho budou kupovat nejen noví zákazníci, ale i majitelé původních modelů ze sedmdesátých let, čili praví nadšenci. A ti si pořádně výkonnou verzi určitě vzít nenechají.

autoweb.cz

18.10.2007 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist