Budoucnost patří dvěma spojkám

Volkswagen se postupně zcela zbaví klasických automatů.

V následujících pěti letech vystřídá všechny napříč montované automatické převodovky koncernu VW dvouspojková převodovka DSG. Tato technologie přináší nižší spotřebu paliva, hladší řazení a menší energetické ztráty než konvenční samočinné převodovky s hydrodynamickým měničem točivého momentu.

Zástavbu tohoto druhu převodového ústrojí do aut s podélně uloženými motory (Phaeton, Touareg, A4, A5, A6, A8, Q7) zatím komplikují technické problémy, ale konstruktéři VW již pilně pracují na jejich odstranění.

Od Škody po Bugatti

Převodovka DSG má dvě spojky – jednu pro liché rychlostní stupně a zpátečku, druhou pro sudé převody. Když ji automobiloví novináři před třemi lety poprvé vyzkoušeli v Audi 3.2 quattro, způsobila senzaci – měřicí přístroje nezaznamenaly žádnou prodlevu v akceleraci během řazení. Dnes je DSG možné objednat do celé řady koncernových aut včetně Škody Octavia. A převodovku stejné konstrukce má i Bugatti Veyron – oficiálně nejrychlější sériově vyráběný automobil světa.

autoweb.cz

28.8.2006 6:02

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist