Budou se emise CO2 měřit jinak?

Ocelářský gigant kritizuje současné postupy měření emisí CO2 u nových aut. Tvrdí, že nezohledňují kompletní výrobní postup ani likvidaci opotřebovaného auta.

Vzestup alternativních materiálů a postupů při výrobě aut musí logicky lézt na nervy výrobcům ocelí. Ocelářský gigant WorldAutoSteel, který sdružuje 17 největších výrobců ocelových dílů pro osobní auta, představil svou vizi nového zjišťování celkových emisí automobilů. Nelíbí se mu totiž pouhé hodnocení toho, co vylézá z výfuku.

Podle WorldAutoSteel, kam patří například i ocelárny Tata či ocelárny značky Hyundai, by se měl nově zohledňovat kompletní dopad automobilu na životní prostředí od jeho vývoje, výroby a provozu až po konečnou likvidaci a sešrotování. To by samozřejmě značně znevýhodnilo výrobce používající alternativní materiály jako jsou plasty a kompozity.

Automobily postavené především z plastů a kompozitů jsou prý na výrobu energeticky mnohem náročnější než konvenční vozy z ocelové konstrukce. WorldAutoSteel dokonce uvádí, že ekologická zátěž „neocelových“ aut je pětkrát až dvacetkrát (!) větší.WorldAutoSteel chce tlačit na politiky, aby změnili legislativu a nově místo emisí CO2 vypouštěných z výfuku hodnotili kompletní dopad auta na ekologii. Už v minulosti jedna studie zkoumající všechny podobné apekty zjistila, že ve výsledku je jednoduchý americký pick-up s osmiválcem, se kterým jezdíte několik let a pak ho necháte sešrotovat, menší zátěž pro přírodu než samotné vyrobení Toyoty Prius. Například následná ekologická likvidace použitých akumulátorů elektromobilů bude velmi náročná.

Dalibor Žák

17.10.2011 9:30| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist