Britové zakázali kovové trubky

Bull-bary už mohou být jen plastové, za kov hrozí i kriminál.

Bull-bar je zařízení, kterému se v našich zeměpisných šířkách poněkud eufemisticky říká „ochranný rám.“ Ano, mluvíme o takových těch trubkách na předních, bočních i zadních stranách hardcore off-roadů.

Z technického hlediska je bull-bar pozoruhodný hned v několika aspektech. Správně nainstalovaný bull-bar dokáže šmahem poslat vniveč veškerou péči, již konstruktéři věnovali deformačním zónám off-roadu. Výrazně zvyšuje poškození vozidla, které se s obullbarovaným off-roadem srazí, aniž by jakkoliv vylepšil bezpečnostní vlastnosti řečeného off-roadu. A představuje velmi vážné nebezpečí pro dolní končetiny chodců dost bláhových na to, aby drsnému terénnímu vozu vstoupili do cesty.

Bull-bar se zrodil na australských pastvinách jako nástroj, který usnadňoval farmářům průjezd obrovskými stády hovězího skotu. Při expanzi na nová území však došlo k evoluci  – vidíte li off-road vybavený bull-barem v Evropě, nachází se hovězí skot nikoliv vně, ale uvnitř.

Ve Velké Británii jsou si problémů spojených s bull-barem vědomi, proto zavedli novou právní úpravu. Kovové trubky už nejsou povoleny, nově instalované bull-bary musí být vyrobeny z plastu schopného pohlcovat energii a navrženého tak, aby nelámal lidem nohy. Těm, kdo nařízení nedodrží, hrozí až roční vězení a pokuta 20 000 GBP (přes 800 000 Kč).

Nařízení se týká jen nových instalací, z již otrubkovaných aut majitelé zatím nemusejí své bull-bary sundávat.

autoweb.cz

19.4.2007 9:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist