Brabus Rocket rekordmanem

Nedávno jsme tu měli jeho policejní verzi, dnes přinášíme zprávu, že se stal nejrychlejším sériovým sedanem na světě.

Firma Brabus se snahou o zisk tohoto titulu zabývá už od roku 1996. Tehdy jejich Brabus E V12 dosáhl rychlosti 330 km/h. V roce 2003 na něj navázali novou verzí E V12 Biturbo, která uměla 350,2 km/h.

Od letoška se ale vyrábí Brabus Rocket, malosériové monstrum založené na Mercedesu CLS, které vylepšilo světový rekord na 362,4 km/h. Jenže znáte to, když vám o něco opravdu jde, nedáte si jen tak pokoj. Určitě to platí o vývojářích z Brabusu, kteří v polovině září vyrazili na italský vysokorychlostní okruh Nardo a pod dohledem oficiálů z TÜV (kteří ověřili, že rekordní auto smí na silnice), naměřili své exkluzivní střele rychlost 365,7 km/h.

Upravený sedan s cenovkou 348 tisíc Eur (přes 9,7 milionu Kč) pohání motor Brabus SV12 S, plněný dvojicí turbodmychadel. Je založen na poslední verzi dvanáctiválce ze série 600 a do motorového prostoru se vejde skutečně těsně. Uvnitř bloku najdete speciální klikovou hřídel, válce byly převrtány na větší průměr a dostaly větší, kované písty. Objem vzrostl z 5,5 na 6,3 litru. Motor dostal sportovní vačky a leštěné kanálky sání i výfuku optimalizují proudění směsí.

Větší turbodmychadla, výkonnější mezichladič stlačeného vzduchu a speciální výfukový systém z nerezové oceli doplňuje přeprogramovaná elektronika, zajišťující splnění normy Euro IV.

Tyto úpravy si zákazníci mohou objednat také do modelů S600, S65 a dokonce i do modelu SL, vybavených pěeplňovaným dvanáctiválcem. Výsledný výkon činí 730 koní v 5100 otáčkách, točivý moment je neuvěřitelných 1320 Nm. Kvůli životnosti pohonného ústrojí je elektronicky snížen na 1100 Nm, dostupných už od 2100 ot./min. Na zadní kola putuje výkon přes upravený pětistupňový automat a samosvorný diferenciál Brabus.

Pokud si Brabus Rocket koupíte, dostanete ho s omezovačem nastaveným na 350 km/h. Stejně bychom rádi viděli, kde najdete dost dlouhou a bezpečnou rovinku na otestování… Každopádně si ale budete moci užívat drtivé akcelerace. Těžký sedan umí stovku za rovné 4 sekundy, 0-200 km/h trvá 10,5 s, na 0-300 km/h stačí 29,5 s.

Úprav doznala aerodynamika, podvozkové komponenty a pochopitelně i brzdy. Upravené spoilery doplňuje funkční difuzor, laditelný podvozek byl vyvinut ve spolupráci s firmou Bilstein a keramické kotouče o rozměru 375×36 mm svírají dvanáctipístkové hliníkové třmeny (vzadu 355×26, šestipístkové). Vzhledem k rozměrům brzd je třeba použít speciální devatenáctipalcová kola Brabus Monoblock IV nebo S. Pneumatiky mají rozměr 255/35 ZR19, resp. 285/30 ZR19.

V interiéru najdete jemnou kůži Mastik a Alcantaru, prvky z pravého karbonu, ergonomický sportovní volant a tachometr cejchovaný do 400 km/h. A můžete si přikoupit i oficiální tričko „Special High-Speed testing edition“.

Honza Koubek

22.11.2006 9:43

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist