pexels-skitterphoto-9796-352x198.jpg

Benzin místo nafty: Co se stane a co dělat, když natankujete špatné palivo?

poradna

Může se to stát každému a velmi snadno. Obrana je přitom stejně jednoduchá. Pokud si všimnete, že jste natankovali nesprávný druh paliva, základní pravidlo zní - hlavně nestartovat!

Diskuze

24 komentářů

    Roman

    no nevim stalo se uplny prd když jsem natankoval naftu do svého wartburku misto benzinu a jel z vesela dal ,no že za autem skoro nebylo vidět to je věc druha ale jinak sloužil dalši roky bez poruch.

    Franta

    Kdysi jsem také sahnul vedle.Do škoda 100 šla nafta,něco v nádrži ještě bylo,takže odhaduji 50/50
    Teplý motor „chytil,“ šíleně kouřil,dojel jsem. Postupně se to v nádrži ředilo a ředilo,kouřilo méně a méně. Starty byly problematičtější,po (asi) 150-200 km se vše „srovnalo.“

    Pelli

    Nekupujte nafťák.

    ah

    Pokud natankujete benzín do nafty v poměru do cca 1:1 tak se nic nestane. Akorát naředíte naftu s hroznýma přísadama od Babiše. Ty jsou škodlivější pro motor než trocha benzinu. Pokud natankujete větší množství benzinu do nafty tak tam přidejte běžný motorový olej v poměru 1:20 a můžete jet. Až to bude možné tak doplňte naftou. Horší to je obráceně, hodně nafty do benzinu. To je na vypuštění nádrže.

    Ondra

    Mohli článek trochu víc rozepsat. Napsat rozdíl mezi nalitím nafty do benzínového a benzínu do naftového motoru. Je v tom totiž zásadní rozdíl. Benzín do nafťáku je ta horší varianta. Benzín na rozdíl od nafty nemaže = zadření všeho možného (čerpadlo, atd.). Když nalijete naftu do benzíňáku, tak v horším případě auto nepojede (hlavně nové auta, kdy to elektronika vyhodnotí a vypne motor. Tohle se nám stalo u Kadjaru), nebo to jen bude hulit a špatně to pojede (spíše starší auta, pokud jste tam nalili jen trochu, vzali špatný kanystr a nalili pár litrů, stačí doplnit nádrž benzínem a jezdit. Toliko z vlastní zkušenosti.

    Ben

    Aspoň jsem se po ránu zasmál! Tady snad neobstojí ani:Jsou řidiči kteří ví jen kde se tankuje palivo a dolévá voda.K poznámce o neotočení klíčkem a nespuštěním zapalování bych se rád autora článku zeptal jak odtlačí auto od stojanu se zamknutým řízením a rád bych ho upozornil že pokud nebylo zastaveno pro úplné vyjetí paliva je v soustavě palivo původní .Dále autor zapomíná na rozdílné startování dislového a benzínového motoru.A ptát se toho kdo nám auto půjčuje a co nám půjčuje to je vrchol takové trapnosti že by se takhle dokázal ztrapnit jedině autor článku.Takže ano omylem a to jedině omylem a žádnou nevědomostí se může stát že natankujeme špatně.A tady je jediná a nejlevnější možnost! Odemkneme řízení a odtlačíme auto od stojanu.Zajdeme dovnitř benzinky objednáme si např.kávu a vytočíme číslo příslušné asistenční služby dle pojišťovny.Auto je odvezeno do servisu a nám je poskytnuto ve většině případů náhradní vozidlo.Takže celý článek mněl znít: Natankujeme li špatné palivo odtlačíme vůz od stojanu a zavoláme asistenční službu.Vozidlo se nesnažíme nastartovat!8176

    gerschwin

    Kdysi dávno,když jsem vlastnil 1ku golfa.peugeot 309,oba diesel,tak jsem při každém tankování v zimě dával do nafty 5l benzinu a deci motorového oleje.Nikdy nafta nezamrzla a jelo to jako čert.Auta jsem prodal s nájezdem přes 250000km,motoricky v dobrém stavu.

    SoB

    Jak moudrá to slova, určitě od absolventa zvláštní školy, jezdím přes 40 let a najeto asi 2 mil. km a jen s naftovým motorem – levné a super

    SoB

    pro PELLIHO :

    Re: Benzin misto nafty
    Jak moudrá to slova, určitě od absolventa zvláštní školy, jezdím přes 40 let a najeto asi 2 mil. km a jen s naftovým motorem – levné a super

    BATT

    Ve firme jsme velmi casto menili auta, takze samozrejme jsem do Suzuki SX4 1,9 D dotankoval 1/2 nadrze benzinu. Prijel mechanik, stara paka a rekl, pokud je to skutecne pul na pul, tak se nic nedeje. A svete div se, nestalo se vubec nic. Respektive stalo. Ta lina mrcha s stala podstatne zivejsi.
    Takze az vas bude chtit nejaky clanek presvedcit o tom, ze musite bezpodminecne volat draheho technika, tam mu urcite verte.

    Nika

    Pár let spádky jsem natankovala omylem 4l nafty do benzinu-Suzuki,12lét staré-najeto mělo 85 000km-dotankovala pak plnou nadrž benzinem ,ale měla jsem přidáno aditivum,takže auto jelo bez kouřu a bez
    potíži.Nevšímla jsem že by byl nějak poskožený motor,vše -v pohodě do dnes jezdí,jako drak

    Orfeus

    Nechtíc se mi podařilo dát do nádrže u Golfu 16L ethanol místo nafty. Malinko hůř to startuje, trochu se ztratil výkon ale vyjel jsem to bez ztráty kytičky. Musím ale dodat, že druhou půlku jsem dotankoval naftou. Bylo to půl na půl.

    Míša

    Mě se to loni povedlo. Tankovali jsme s tchánem. on do kanistru, jeli jsme pro jeho nepojízdné auto. Já si od něj vzala pistoli, že si natankuju do svého naftu, no a zapoměla jsem ji vyměnit. Když se člověk zakecá, je to špatné. Dala jsem si 15litrů. objezdili jsme si co bylo potřeba. To ještě jelo, protože tam ještě neco málo z hladovéo oka zbylo. ale jakmile jsem chtěla nastartovat po nákupu, konec. No oprava byla cca 4000, ale prej motor tak do 2 let lehne úplně. mám Ford C max 2litr.

    Jokuba

    Já nevím přesně ale co velikost tank.pistole ? Naftu do naturalu asi nestrčím, opačně to asi lze. Ale jak píši ,je to jen můj názor.

    Moribundus

    No jo, ale Warťasy a Trabanty jezdily na cokoliv mastného a hořlavého…

    PepaSFI

    ano, naftová pistole je větší, ovšem z kanystru trichtýřem to jde. A taky je to možná důvod proč se to u benzinových aut tak často nestane. A ikdyž se to stane, obvykle to projde bez následků, maximálně to nenastartuje nebo to bude kouřit. Mohlo by to zanést katalyzátor, zapéct svíčky a pístní kroužky ale to by asi musel někdo hodně dlouho trápit. Opačně je to horší. To že to kdysi zvládl starý Golf neznamená že to dnes projde. Vstřikování Common rail pracuje při tlacích že si možná spousta lidí myslí že takový číslo není, naše nafta obecně platí za nic moc, normami projde s odřenýma ušima a když se její bídné mazací vlastnosti vylepší dávkou benzinu, je zaděláno. Ono se to nemusí zadřít hned, jen se to čerpadlo přidře a začne se víc opotřebovávat. Trousí piliny, odírá se to, postupně se to horší a najednou se rozsvítí kontrolka motoru s diagnózou nedostatečného tlaku, s chybnou funkcí vstřikovačů, předpokládaná cena půl auta. Při troše štěstí to potká až dalšího majitele. A pak se v hospodě nadává na špatnou naftu. A při troše smůly, když je toho benzinu hodně, to propálí výfukový systém a auto zfajruje jak Žanek Husa v pakostnici.

    R

    Netankovat do plné aby z zbylo místo na nápravu…-)

    kjkszpj

    Tak ani benzín v nafťáku nie je až také strašné, hlavne doliať do nádrže motorový olej, aby ten benzín mazal a ide to. Tiež vlastná skúsenosť 🙂

    IJT

    Jako chlap a bývalý řidič z povolání jsem se při doslechnutí se o omylu v natankovaném palivu povýšeně usmíval s tím ,že mě se to stát nemůže a co to je za blbce který to udělal.

    Samozřejmě pýcha předchází pád a jednou jsem jel z Mariánek do Ostravy na revizi na otočku a hned zpátky.

    Utahaný kilometry a prací na revizi,jsem na zpáteční cestě už potmě do Felicie 1,9 diesel natankoval 40 litrů paliva (nádrž měla obsah 45 litrů) zaplatil a odjel.
    Asi po 3km auto řeklo že na 5 nepojede a že se mu do jízdy téměř vůbec nechce.

    Nadávaje na pumpaře co mi to prodali za šmejd palivo jsem jel dál.Pak jsem zastavil a koukl pod kapotu,nic ve tmě nebylo vidět.Auto už nechytlo,ale ochotný kolega mě roztáhl a já jel dál.
    No jel dusil jsem Feldu dál.Poblíž Zbiroha byla nádrž opět téměř na dně,já zajel k pumpě znovu natankoval 40 litrů paliva.Nechal jsem se roztáhnout a po dalších 3km jako když do Feldy střelí a opět jela jako vždy.

    Říkal jsem si že té pumpě za Ostravou napíši dopis co si nedají za rámeček co mi to prodali za šmejd..

    Druhý den jsem dával doklady do účetnictví a zjistil,že u Ostravy jsem tankoval benzin Speciál.

    Že jsem byl sám před sebou za blba hodného do zápisu do Gunessovy knihy rekordů mi tak nevadilo,jako to,že jsem si říkal a vstřikovací čerpadlo je v …..

    Zlatá Felicie,na motor i čerpadlo jsem ještě najel přes 70000 km a motor chodil pořád stejně výkonně i stějně málo žral.

    A od té doby se snažím být minimálě o tuto historku méně nafoukaný. Ale je to docela dřina!

    Taky nafoukanec

    Musim se smat, stalo se mi to same. Unavena a s teplotou jsem do sveho fungl noveho naftaka natankovala plnou nadrz benzinu. Vubec mi to nedoslo, az po x km, kdy jsem chudakovi nalozila plny kotel a on zacal stavkovat. Nasledovala odtahovka a nejaky servis, kde vse vycistili, vymenili filtry a dodnes jezdim dal. Na garancce v autorizovanem servise to nastesti nepoznali (bylo v zaruce). Kazdopadne i ja si rikala, ze tohle se muze stat jenom joudovi

    Vfr

    Spádky? Mazej spádky do školy ty hvjezdo.

    drak

    Manželka mi volala, že auto nějak moc kouří. Říkám si vidí to černě je to nafťák. Sdělila mi ještě, že to pochvíli přestane, ale musí moc šlapat na plyn. Auto jsem neviděl a pak odjela do práce a pak jela za dcerou. Tři dny byla pryč. Pak volá, že jí to nejde nastartovat , ale po chvíli se přece jen zadařilo. Až dojela dom, tka mi to vrtalo hlavou. Šel jsem nastartovat a auto. Začalo hulit z výfuku modrý kouř a motor šíleně škubal a šel nepravidelně. Tak to jsem zvážněl. Podotýkám, že najela 200 km. Pak se jí ptám co jsi tankovala – odpověď jasně že naftu. Šel jsem čuchnout k nádrži A BYLO JASNO. BENZÍN. Moje drahá polovička natankovala 20L benzinu do cca 10L nafty a najela 200 km. Tak jsem odepsal auto. Šel jsem vypustit nádrž, rozdělal ve spojích potrubí, vyměnil palivový filtr, pod tlakem vysál co šlo z potrubí a ze „vstřiků“. Složil jsem to a koupil naftu, nalil ji tam. Říkám si, nyní hodina pravdy. Párkrát natáhnu naftu a start. Motor škubal, hulil a chcípl. Tak a je to. Tak ještě jednou. Asi na po čtvrté motor naskočil a přede jak kotě. Nalil jsem aditivum na zvýšení mazání cca o3 dávky víc,.naplnil nádrž po okraj a jezdím. Jedná se VW GOLF 2003 1,9 TDI 74 kw najeto 225 000 km – čerpadlo – tryska ( není to common rail ). To auto mně DOST překvapilo – jezdí na naftu i na mix benzin s naftou. Neznamená to vždy KONEC.

    xxb5

    dobry den nevšml jsem si toho ale dal jsem vzal jsem benzin misto nafty nezmačknul jsem to ale byli tam naky kapky muže to nak vadit?

    Dušan Pápež

    aditivum do benzinu omylem naleju do nafty co se stane

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist