Bentley Continental GT Speed Convertible je nejrychlejší

Britský výrobce představuje otevřenou verzi Continentalu GT Speed a sebevědomě prohlašuje, že jde o nejrychlejší čtyřmístný kabriolet na světě.

Automobilky čas od času sdělí světu nějaké velkolepé prohlášení, ale zrovna v případě Bentley bychom jim mohli věřit. Nemáme zrovna pocit, že by dělalo nějak pomalá auta. Jistě, pokud byste chtěli jet s otevřeným nebem nad hlavou ještě rychleji, nějaký dvoumístný roadster by se našel. V tomhle autě ale můžete ničit účesy navíc ještě dvěma pasažérům vzadu.

Kabriolet Continental GT Speed dosahuje maximální rychlosti 325 km/h, což je jen o pět km/h méně, než zvládne kupé, ale o 11 km/h víc oproti kabrioletu minulé generace. Na stovku zrychlí za 4,1 sekundy a stošedesátkou uhání za dalších 5,6 s. Těchto výkonů dosahuje pomocí motoru 6,0 l W12 s dvojicí turbodmychadel, která z něj vydolují 625 koní a rovných 800 Nm. Sílu auta umocňuje skutečnost, že je točivý moment dostupný v pásmu od 2000 do 5000 otáček.

Bentley se také podařilo snížit spotřebu oproti starému autu o 15 %. Pokud to tedy vůbec někoho zajímá, motor zhltá v průměru 14,9 litrů na sto kilometrů. Zásluhu na tom má jistě i nakrátko poskládaná osmistupňová převodovka ZF s možností řadit pádly pod volantem, která posílá sílu tradičně na všechna čtyři kola.Na podvozku samozřejmě proběhlo také pár změn. Kabriolet je stejně jako kupé přikrčenější k zemi o 10 mm, ovšem ráfky o průměru 21 palců jsou k dostání exkluzivně jen pro kabriolet. Hmotu 2320 kilogramů potom krotí kotouče o průměru 405 mm, vzadu potom 335 mm, v případě keramických brzd o rozměru 420 mm, resp. 356 mm.

Stylistické doplňky kromě velkých kol sestávají z větších koncovek výfuků, malého spoileru na odtahové hraně kufru a mřížky chladiče vyvedené v matně černém chromu stejně jako dalších drobných detailech se stejným povrchem, což odkazuje na staré závodní bentleye dvacátých let. Součástí interiéru je paket Mulliner, který přináší kárované prošívání sedaček a obložení dveří a tmavě hliníkové panely palubní desky. Karbonové panely jsou za příplatek, samozřejmostí je také výběr z nepřeberného množství dřevěné dýhy.

Pokud máte zálusk na tohle Bentley, připravte si v přepočtu nějakých 5,1 milionu korun.

Hugo Kottás

3.1.2013 3:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist