Bentley Continental GT se dvěma spojkami

Inženýři Bentley zkoumají možnost vestavět do nového kupé dvouspojkovou převodovku Audi namísto konvenčního automatu ZF.

Nový Continental GT pohání stejný dvanáctiválec jako doposud. Chystá se však další motor, úspornější vidlicový osmiválec. Britská automobilka ho bude sdílet s Audi a z Ingolstadtu by mohla k novému motoru doputovat také převodovka, dvouspojkové DSG (řečí Audi S Tronic). U Bentley předpokládají, že cílová skupina nové motorizace trochu komfortu ráda obětuje, pokud za ni získá ještě nižší spotřebu a nepatrně lepší výkony.

Projekt může narazit na jednu velkou překážku. Platforma Continentalu totiž počítá se zástavbou šestistupňovho automatu od ZF a skříň DSG má úplně jiný tvar. Jde tedy o to, jestli se inženýrům podaří za rozumné peníze nahradit jednu převodovku druhou. Auta s dvouspojkovou převodovkou budou levnější na výrobu, ale také úspornější a nepatrně rychlejí než verze s automatem.
Podle šéfa marketingu Bentley, Alastaira Stewarta, není spotřeba jedinou motivací za osmiválcovým Continentalem. „Osmiválec nám zajistí nové zákazníky. Jsou sportovní nadšenci, především v USA, kteří si nekoupí sportovní auto s jiným než osmiválcovýmmotorm,“ vysvětluje Stewart. Auto se objeví u prodejců v  roce 2012 a Bentley s ním doufá dostat prodeje Continentalu zpět na úroveň pěti tisíc aut ročně, kde byly před začátkem krize.

autoweb.cz

13.10.2010 6:10

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist