Averze k řidičům SUV v Británii roste
Dopravní nehody
Odpůrci SUV s radostí přivítali další průzkum, podle něhož jezdí tato část řidičů často nepřipoutaná a telefonuje.
Audi definitivně zabilo ikonický supersport. Proslavil ho Iron Man
Voyah dream nabídne luxusní svezení a překvapivé zrychlení. Nejvíce šokuje ale vizuálem
Jak funguje bezdušová pneumatika? Video odhaluje neviditelnou práci na silnici
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Dopravní nehody
Odpůrci SUV s radostí přivítali další průzkum, podle něhož jezdí tato část řidičů často nepřipoutaná a telefonuje.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Takže v provozu je 7% SUV nebo 4×4 (3000/41000)
ve všech kategoriích vozů zhruba 17% nepřipoutaných řidičů (jeden z šesti)
označme si procento nepřipoutaných řidičů v běžných vozech písmenem x, potom procento nepřipoutaných řidičů SUV je 26x (u SUV byl výskyt nepřipoutaných 26-krát vyšší než u ostatních)
Vznikne jednoduchá rovnice 17% = 26x * 7% + x * 93%
tedy 0.17 = 1.82x + 0.93x
a x = 0.17/2.75
což je 0.06
Tedy přibližně (s ohledem na nějaké zaokrouhlování) v běžných vozidlech jezdí 6% řidičů nepřipoutaných. U SUV a 4×4 je to 26-krát víc, tedy více než 150%. Opravte mě, jestli se mýlím, že více než tři ze dvou řidičů SUV jezdí nepřipoutaní. Kde udělali soudruzi z V.B. chybu?
Soudruzi asi chybu neurobili, ak by si totiz POZORNE cital clanok, tak nie je napisane, KTORI vodici boli nepriputani. Nie je urcena kategoria, takze z toho vyplyva ze 1/6 vodicov akehokolvek vozidla bola nepriputana, ale z toho pomerna cast nepriputanych v SUV bola 26 krat vacsia ako pomerna cast v beznych vozidlach. Ak to xces tvojou oblubenou matematikou, tak ak
vodicov bolo 162
z toho 1/6 nepriputanych = 27
v normalnom aute = 1
v SUV = 26
teda v SUV 26 x viac ako v beznom aute.
Logika. Kde udelal soudruh z ceske republiky chybu?
Všimni si, že z těch 162 řidičů v tomto připadě jelo (podle uvedeného poměru SUV a ostatních aut) v SUV pouze zhruba dvanáct. Z toho tvých 26 nepřipoutaných. Logika? Bohužel chybí.
Pro vysvětlení, že jsi nedošel ke stejnému (ale ještě nesmyslnějšímu) výsledku, bych poukázal, že tvůj výpočet neodpovídá uvedeným pojmům ("výskyt nepřipoutaných" se obvykle chápe jako procentní zastoupení v dané skupině, ne jako absolutní počet v celku), ale to jen tak na okraj. A klidně si odpustím poznámku o soudruhovi z SR.
mně je teda uplně jedno jestli je v tom nějaká chyba ale každopádně nemám rád SUV :-O
No ako vidno, zasa ti usla podstatna cast mojho prispevku, a to ze som napisal POMERNA cast. Je mi jasne ze tych vodicov SUV bolo jasne menej ako vodicov beznych aut, ale napisal som priklad ako to v tom prieskume mysleli. Ty si zjavne mimo takze zbytocne sa s tebou hadat pan inteligent, predpokladam ze ucis matiku kdesi na zakladke a myslis jak si strasne mudry 🙂
V tom případě si zkus nejprve ty opravdu přečíst můj úplně první příspěvek..skutečně počítám (BTW narozdíl od tvého příkladu) s poměrnými částmi. Ale pointa ti asi unikla, tady nejde o matematiku, jde o to, že ve článku uvedená čísla jsou při jakémkoliv výpočtu každopádně nesmyslná. Zkus nejdřív číst a pak teprve se vysmívat.
A mohu tě ujistit, že od učení matematiky na ZŠ mám opravdu hóódně daleko. A od toho myslet si "jak jsem strašně moudrý" taky, o to se neboj.
1) Rozhodně to není matematika ZŠ.
2) Nikdo ti neřekl, že v jednom autě může jet víc lidí? Nenapadlo by mě sice takovýmhle způsobem dělat průzkum, ale je to vysoce pravděpodobné.
1) Lineární rovnice o jedné proměnné jsou různých v osnovách pro ZŠ (v ČR i v SR) v rozmezí od páté do sedmé třídy. Osnovy jsou k dispozici na webu.
2) Článek se zmiňuje výhradně o řidičích.
Rozhodně se nechci do někoho nevážet, jen jsem byl překvapen jak očividné nesmysly mohou uniknout pozornosti čtenářů i pánů redaktorů.
No, zlomky a procenta se na střední škole maximálně opakují. Rozhodně neučí. Jsem čerstvý maturant, takže to mám v živé paměti.. 😉
Jinak tyhle průzkumy jsou jenom pro byrokraty a ty, co nemaj, co na práci. Kdyby radši zametali chodníky a sekali trávu, udělali by lepší službu. Stejně jako ty předvolební průzkumy. Navíc je to celé jenom namířené proti SUV, nic víc.
Když jsme u toho, v článku se mluví o SUV nebo 4×4. To znamená, že budu taky veřejně pranýřován, když si pořídim vcelku oblíbenou Octávku 4×4?(Ne, že bych po ní toužil..) O kolik jsem nebezpečnější, bezohlednější, neekologičtější atd proti obyčejné Octávce? A vůbec o kolik jsem v SUV v tom samém horší než stará Avie? Než Dopravní letadla? Než nespolehlivé staré ropné tankery? Než zastaralý uhelný elektrárny? Jděte s tou antiSUV rádoby ekologií k čertu…
S tou matematikou bezva :))) Já jsem chtěl napsat jinou věc než nějaké zlomky atd. – ano SUV si kupují lidi, kteří jsou ve většině případů horší (případným výjimkám se omlouvám, ale kdo by vás v kupce sena hledal :). Stačí se jen zamyslet nad tím, proč si někdo kupuje SUV na ježdění po městě. Bláboly o vyšší bezpečnosti nejsou na místě, stačí se mrknout na crash testy v Evropě i v USA
"ano SUV si kupují lidi, kteří jsou ve většině případů horší" … když si někdo koupí auto, protože se mu prostě líbí a náhodou je to SUV tak je podle tebe horší? na tebe mne napadá jen replika z filmu Cesta do Ameriky: "Co je kurva tohle za sráče?" … njn hold každý si musí najít svého "třídního" nepřítele za každou cenu. Teď je asi módní v určitých vrstvách bojovat proti SUV. … jo a zapomněl jsem ještě vozů 4×4 … takže i všechny sedany subaru, škoda octavia 4×4, passaty "syncro", audiny quadro, bmw xdrivy… nechám to radši bez komentáře, nebudu se zbytečně rozčilovat … jen ještě dodám, že SUV nemám
:-)))))Jako kluci na piskovišti….