Maybach Zeppelin představen

Tohle auto není sice vzducholoď, ale svými rozměry ji může tak trochu připomínat.

Maybach oživuje jméno Zeppelin, kterým označoval v minulosti své nejluxusnější a nejexkluzivnější modely. Tentokrát Mercedes, ehm… Maybach odhaluje právě takto označený model před autosalonem v Ženevě, kde ho budeme moci prvně spatřit na vlastní oči.

Těžko říci, jestli ještě potenciálním zákazníkům zbyly nějaké peníze, konkrétně aspoň 14 milionů korun. Pokud ano, dostanou za ně kratší verzi Maybach 57. Za delší Maybach 62 budou muset ze svého konta na Kajmanských ostrovech odčerpat minimálně 16 milionů korun.

Zřejmě nemá smysl se rozepisovat o výbavě tohoto „auta“. Ať vás napadne cokoli, najdete to v něm. Chlazená láhev se šampaňským? Ta je v ceně. A co třeba luxusní parfém Givaudan s automatickým rozprašovačem? Není problém, ale za lahvičku si budete muset připlatit 100 000 korun.

Ve třicátých letech disponovaly vozy Maybach DS 7 a Maybach DS 8 dvanáctiválci o výkonech 150, respektive 200 koní. V té době to byly parametry z říše snů. Současný model se nenechá nijak zahanbit, jeho dvakrát přeplňovaný šestilitrový dvanáctiválec generuje 640 koní a 1000 Nm. Pokud by nebyl točivý moment elektronicky omezen (kvůli životnosti automatické převodovky), honosila by se tato silniční vzducholoď až 1350 Nm. Takové výkony umožní dosáhnout stovky za přibližně pět sekund a s přehledem udržovat rychlosti okolo 250 km/h i v těch nejdelších dálničních stoupáních.

Maybach oznámil, že vyrobí jen 100 kusů. Dá se předpokládat, že nejvíce objednávek přijde ze států Perského zálivu.

autoweb.cz

13.2.2009 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist