Jaguar není na prodej

Šéf evropských aktivit Fordu Lewis Booth v Ženevě oznámil, že nepočítá s prodejem ztrátové automobilky Jaguar.

Druhá největší americká automobilka Ford Motor neplánuje prodej své ztrátové britské divize pro výrobu luxusních vozů Jaguar Cars. Oznámila to firma na ženevském autosalonu. Dodala, že její celkové aktivity v Evropě by měly být v letošním roce ziskové. Šéf evropských aktivit společnosti Lewis Booth dále prohlásil, že prodej divize Jaguar by se měl stabilizovat na 85.000 vozů ročně. Odmítl však potvrdit dřívější firemní prognózu, podle které divize do roku 2007 dosáhne vyrovnaného hospodaření.

Společnost v prosinci oznámila, že vložila do divize Jaguar dalších 1,2 miliardy liber (50 miliard Kč), aby kryla její vysoké ztráty a odpisy investic. Firma divizi koupila v roce 1989 za 1,6 miliardy liber a zařadila ji do své prémiové skupiny PAG, která zahrnuje také značky Volvo, Land Rover a Aston Martin. Ty by měly být v letošním roce ziskové.

autoweb.cz, ČTK

2.3.2006 1:43

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist