autoweb.cz > Autoporadna > Ostatní dotazy > Zdravims kamaratom mame uz dlhsi cas
Zdravims kamaratom mame uz dlhsi cas
ZdravimS kamaratom mame uz dlhsi cas mierny spor ktory nevieme vyriesit. Tvrdi totiz, ze corvetta z06 – ale nie ta najnovsia verzia ale predosla co mala 400koni – by bola na "normalnej ceste" (cim sme sa zhodli ze mysli cestu ktora ma vela zakrut a nie je to okruh,letisko ani dialnica) rychlejsia ako subaru impreza wrx sti z rovnakeho obdobia. Ja si myslim pravy opak a kedze som sa zatial vozil na opisanej ceste len so spominanym subaru tak nemozem porovnat, preto ta prosim o pomoc a dufam ze mas na nejakej okreske skusenost s oboma autami a dokazes nas problem rozlusknut.Za odpoved uz vopred dakujem!
Odpověď
Nemusím hledat výkony, nemusím hledat, kdy se přesně předešlá Z06 vyráběla, nemusím hledat, která přesně verze Imprezy byla v té době v prodeji.Naprosto jasně a bez jakýchkoli pochybností bych si vsadil na Imprezu STI. Hodně samozřejmě záleží na řidiči - pokud by v Corvettě seděl zkušený závodní jezdec, možná by Impreze stačil, ale čím méně zkušený pilot, tím víc by zaostávala. Kamenem úrazu jsou zmíněné zatáčky - v těch je přebytek výkonu a navíc pouze na jedné nápravě mnohdy na škodu.Impreza má možná skoro poloviční výkon, ale dokáže ho ideálně přenést na všechna kola a tudíž dokáže zatáčku projet daleko rychleji. Kromě toho, až o té současné Vette se začíná říkat, že jí zatáčky docela jdou. Ta předchozí na tom byla podstatně hůř...Upřímně řečeno, když si představím třeba silnici z Berouna do Karlštejna, myslím, že bych tam já osobně byl rychlejší s novým STI, než s novou Z06. Ta je na takovou silnici moc široká, moc silná.Živě si pamatuju, když jeden kolega přesně na téhle silnici srovnával staré Audi RS4 a Ferrari 360. Obě auta byla zatraceně rychlá, ale jen v RS4 měl díky pohonu všech kol daleko větší jistotu...