Zajímalo by mě jakým způsobem se

Dobrý den. Zajímalo by mě jakým způsobem se projevý různá nastavení odklonu kol na jízdních vlastnostech automobilu(viz. nepatrná áčka na závodních autech)

Odpověď

Geometrie závodních podvozků je věda, do které se neodvažuji pouštět ani hodně obecně. "Áčkový" odklon měl však na zadní nápravě třeba Focus RS, tak můžu vysvětlit, jak to fungovalo u něj.Když jste s ním vjeli do zatáčky, chtělo to pevné ruce a zpočátku i pevné nervy. Pevné ruce proto, že se vám samosvorný diferenciál mezi předními koly okamžitě pokusil ukrást volant. Pevné nervy proto, že zadní kola začala poměrně brzo jemně, ale slyšitelně protestovat. Pneumatika totiž nedosedala plnou plochou, ale z větší části vnitřním okrajem.Jakmile ale člověk sebral odvahu a ještě trochu přidal, zadní náprava se vlivem odstředivých sil "narovnala", vnější pneumatika dosedla ideální plochou, hvízdání zmizelo a řidič jen kroutil hlavou, jakou neuvěřitelnou přilnavost tahle předokolka v zatáčkách má.Nutno ovšem říct, že Focus obouval speciální pneumatiky. Kdyby měl obyčejné, velmi rychle by se sjel vzorek na jejich vnitřním okraji a jízdní vlastnosti by byly v tahu - o bezpečnosti ani nemluvě.Podvozek sériového auta pochopitelně lze naladit sportovněji, ale raději bych to nechal odborníkům, kteří s tím mají praktické zkušenosti.

20.6.2006 11:09

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist