Vůz bez TP

Dobrý den, chci se zeptat na jednu věc. Můj tchán vlastní vozidlo, jenž bylo přihlášeno nelegálně (byl mu vydán český TP, aniž by někdo viděl původní TP ze zahraničí), z tohoto důvodu bylo vozidlo vyřazeno z registru vozidel (skandál na registru...

Diskuze

2 komentáře

    JUDR. MZXY

    O Dobrušce bylo několik TV reportáží, první úředník snad odešel sám a druhý, který to měl po něm napravovt byl nakonec také obiněn z toho že přihlašoval auta na padělané doklady

    Především bylo nutné využít všech opravných prostředků, technická způsobilost těchto aut se původně schvalovala až někdy do konce roku 2014, poté co byl zákon novelizován už neupravuej scvhalování TZ písemným rozhodnutím ve správním řízení podle § 9 správního řádu, ale auta z EU se rovnou
    registrují…
    Proto se domnívám, že podle novelizovaného zákona 56/2001 Sb. která neobsahuje v přechodných ustanoveních žádnou zmínku o tom, že by se při případné obnově původního řízení použije stará právní úprava, nemohlo po účinnosti této novely vůbec dojít k žádné obnově původního řízení, protože zánikem staré právní úpravy zaniká vpastně i samotný předměšt řízení – schvalování technické způsobilosti.

    Pak by bylo takové rozhodnutí možné v rámci přezkumného řízení nebo správním soudem po vyčerpání všech možností ve správním řízení prohlásit za nicotné

    Rozhodující je tedy jak vlastně proběhlo samotné schvalování, kdy byla nařízena obnova původního řízení a podle jaké právní úpravy nové vedení v DObrušce postupovalo

    V novinách jsem po odejití a odsouzení pana Antla četl prohlášení nové vedoucí dopravky v Dobrušce, která tvrdila, že budou všechna původní řízení obnovovat…protže příslušnou legisaltivu dobře znám, domnívám se že cokoliv, co dnes udělalají úředníci v Dobrušce k nápravě pochybení pana Antla bude protizákonné, a to z těchto důvodů…

    1.) lhůta k případné ovnově původního řízení je 3 -letá, pokud marně uplynula, je věc v tzv, prekluzi a nelze nic dělat
    2.) Pokud příslušný soud rozhodne, že k úkonu došlo trestným čínem, počítá se tato lhůta ode dne kdy rozsudek soudu nabyl právní moci, bphužel, dnešní platná právní úprava se schvalováním TZ už nepočítá a ani neupravuje postup, pokud chybí věcná právní úprava, nelze opakovaně něco scvhalovat…

    2,) Správní řád který umožňuje „obnovu“ je v ve své podstatě podstatě jen prázdnou procesní normou, věcný problém upravující zvláštní právní úpravou nelze naštěstí vyřešit procesní normou…

    Rozhodující je aby auto pocházelo z EU, států EHP nebo Švýcarské konfederace,tam se technická způsobilost od roku 2015 NESCHVALUJE ( zákon 56/2001 Sb)
    Auto nesmí pocházet z trestné činnosti a musí být továrně vyrobeno ( to si policie zjišťuje u výrobce)
    Auto muselo projít technickou prohlídkou i technickou kontrolou, kterými se dokládá způsobilost pro provoz a splnění předpisové základny / EU i české)
    Pak je jedinou vadou pochybení správního orgánu

    Budete pak argumentovat:
    – zásadou ochrany dobré víry
    – zásadou, že jednáním SO Vám byla způsobena újma, která převažuje nad výsledným efekt, kterým je naplnění zásady legality…i samotný správní řád znemožňuje pokračovat v řízení, byla by účastníkům způsobena nepřiměřená újma

    Také můžete podat žalobu na toho, kdo Vám škodu způsobil

    Český technický průkaz byl donedávna veřejnou listinou, dnes už bohužel není, ale když Vám stát vydá podobný doklad, nemůžete z nějk pozbnat že je vystavenm na základě padělku

    Zásadu legality je v podobných případech možné prolomit, najmětě si dobrého právníka, s využitím opravných prostředků případně soudů se snažte vše zvrátit

    JUDr. MZXY

    Něco podobného se před lety odehrávalo v Kolíně, na webu lze najít několik investigativních reportáží ( havně TV Prima) a kusé informace na webu POlicie ČR v sekci „čistka“ , kde se uvádí, že auta byla legalizována tak, že se z několika odcizených aut složilo auto, kterému se dala nová identita, přidělilo se mu číslo VIN, o kterých pak výrobce prohlásil, že je nikdy nevyrobil.

    Takový „slepenec“ složený z několika aut skutečně patří do šrotu a šance na jeho legalizaci je nulová, a je to tak správně, protže provoz takového podomácku složeného slepence může ohrožovt v provozu nás všechny…
    .
    Domnívám se, že jiná situace nastává v případech, kdy bylo vozidlo skutečně registrováno někde v EU a z důvodu jeho „omlazení“ byl padělán registrační doklad zřejmě s cílem dosažení vyššího zisku překupníky, případně vyhnutí se povinnosti uhradit státu DPH, případně clo…

    Tady je skutečně rozhodující odůvodnit správně veřejný zájem (který není nikde přesně definován) na tom, aby stát postupoval způsobem, kterým zasáhne do práv občana podobným způsobem, jaký popisujete. Veřejný zájem se musí opírat o nějakou konrétní právní úpravu, a já se domnívám, že zde stojí proti sobě na jedné straně např. veřejný zájem na ochranu bezpečnosti silničního provozu a v té souvislsoti logicky na ochranu jeho účastníků, současně veřejný zájem na tom, aby byl dodržován právní řád, tedy zásada legality…co z toho převáží…Jak jsem již napsal, je tady jistá možnost prolomení této zásady ( legality/ ale bylo by nutné mít k dispozici všechny podklady pro důkladnější posouzení, zda je možnost reálná…správní orgány i soudy rozhodují na základě podkaldů které jsou k dispozici a vypořádání se s podkaldy může být částečně subjektivní

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist